נשיא היורוליג: "ייתכן שבעונה הבאה יהיו קבוצות שייאלצו לשחק בלי קהל"

ג'ורדי ברתומיאו
ג'ורדי ברתומיאו | טוויטר

ג'ורדי ברתומיאו כינס מסיבת עיתונאים כדי להסביר את הסיבות לביטול עונת 2019/20: "הבעיה הגדולה ביותר הייתה שהשחקנים לא הרגישו שהם יכולים לחזור לכושר בתקופה קצרה כל כך. אף קבוצה לא חשבה לעזוב"

(גודל טקסט)

שעות ספורות לאחר ההודעה הרשמית של היורוליג והיורוקאפ על סיום עונת 2019/20, ערך הערב (שני) נשיא ומנכ"ל ג'ורדי ברתומיאו מסיבת עיתונאים במטרה להסביר את הסיבות לביטול הליגות, כאשר מעל לכל ריחף באוויר חשש השחקנים לחזור והתנגדותם הייתה אולי הסיבה שהכריעה, וכדי לספק פרטים ראשונים גם לקראת העונה הבאה שתצא לדרך ב-1.10.2020.

"קיבלנו את אחת ההחלטות הכי קשות ועצובות בתולדות היורוליג, אבל אנחנו חושבים שזו ההחלטה הטובה ביותר בשביל הכדורסל וכל המעורבים בענף. ניסינו לעשות את הכל כדי לחדש את התחרויות ומעולם לא בחנו אפשרות לשנות את מספר הקבוצות או את הפורמט לצורך המשך העונה. לא יוכתרו אלופות העונה וכבר מהיום נתחיל לעבוד על קיום העונה הבאה. כולנו ביחד – שחקנים, מאמנים, שופטים – נחזור חזקים יותר".

ברתומיאו גם התייחס לספקולציות שההחלטה תוביל לכאוס והבהיר: "אף אחד לא חושב לעזוב את היורוליג בעקבות השפעות נגיף קורונה ואף אחד גם לא העלה אפשרות כזו בשיחה היום. עוד מוקדם מדי כדי להעריך את ההשפעות הכלכליות שייגרמו בעונה הבאה ואנחנו פועלים מול הקבוצות כבר מהשבוע שעבר".


ההיכל ביד אליהו. מכבי ת"א, עושה רושם, תארח עם אוהדיה בעונה הבאה (אודי ציטיאט)


על חשש השחקנים: "הדאגה המרכזית שלהם הייתה הזמן הקצר שעומד לרשותם כדי להיערך לחידוש העונה. שחקנים רבים טענו שהם לא יוכלו להציג את היכולת שלהם כפי שנדרש מהם בתחרות כזו וזו הייתה הבעיה הגדולה ביותר, הם לא הרגישו שהם יכולים לחזור לעצמם בתקופה קצרה כל כך".

על העונה הבאה: "זו אפשרות שהעונה הבאה תתחדש בזמן שיהיו מדינות שלא יאפשרו משחקים עם קהל וקבוצות מסוימות יצטרכו לארח בלי קהל בזמן שיהיו כאלה שישחקו עם אוהדים ביציע. אנחנו מאמינים שהכל ישוב לשגרה מלאה תוך מספר חודשים ואני משוכנע שהעונה הבאה תהיה הכי טובה שהייתה אי פעם".

על אנאדולו שסיימה במקום הראשון ולא תוכתר לאלופה וההמשך בעונה הבאה עם אותן 18 קבוצות: "יש קבוצה שמוליכה את הטבלה וזה לא אומר שהיא לא ראויה לזכות, אבל צריכים להבין שנוצר מצב חדש. אני גם מאוד מעריך את הקבוצות שרצו להצטרף ליורוליג בעונה הבאה וגאה בכך שהן מקוות להיות חלק איתנו. אם קלן תיערך את הפיינל פור בשנה הבאה? אנחנו נעשה את הכל כדי שזה יקרה, אבל עוד מוקדם לדעת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי