יצאה בנס: חולון עלתה לחצי גמר הירופקאפ למרות 101:74 לאלבה

סקוטי ריינולדס
סקוטי ריינולדס | FIBA

הקבוצה של דן שמיר חשבה שהיא בטוחה בפיינל פור, אבל ההונגרים נלחמו ורבע רביעי ענק נתן להם 63:96, אותה תוצאה בדיוק בה הסגולים-צהובים ניצחו לפני שבוע. רק הארכה ענקית נתנה לקבוצה הישראלית את הכרטיס

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

סיפורים כאלה לא נכתבו גם בתסריטים הוליוודיים. בשבוע שעבר ניצחה הפועל חולון 63:96 את אלבה פהרבר במשחק הראשון ברבע גמר היורופקאפ, ופחות או יותר הבטיחה את מקומה בחצי הגמר. אבל אחרי משחק מדהים והארכה צמודה, הסגולים-צהובים כמעט והודחו כשרק התרוממות אופי בזמן הנוסף נתנה להם הפסד של "רק" 101:74 מהמם שאיש לא חשב שיכול לקרות.

כשהיא עם רגל וחצי בשלב הבא ויודעת שרק משהו נדיר ימנע ממנה העפלה לפיינל פור, חולון שיחקה בהילוך שני לאורך כל המשחק, ונתנה להונגרים להוביל את המשחק מול הקהל המקומי. אלבה עלתה ל-4:9, ולמרות שחולון הצליחה לחזור ליתרון הרבע נגמר ב-13:18 לקבוצה ההונגרית.

סדרת קליעות מצד המארחת פתחה פעם דו ספרתי בתחילת הרבע השני, כשאלבה עולה ל-28:15 לפני ששלשה של קורי וולדן עוצרת את הבריחה. ההפרש נשאר באיזור הזה לאורך כל הרבע, כשאלבה קולעת באחוזים גבוהים אבל לא מצליחה לברוח בזכות יכולת נהדרת של וולדן. אבל מרקו פיליפוביטי קלע עוד שלשה בסיום הרבע כדי לתת לאלבה 33:42 ואת המומנטום לקראת הרבע השלישי.

קורי וולדן. הוביל את הקבוצה שלו עם 24 נק' (FIBA)
קורי וולדן. הוביל את הקבוצה שלו עם 24 נק' (FIBA)

והרבע השלישי היה כולו של ההונגרים, שרק הגדילו את הפער. עם פתיחת הרבע הם עלו להפרש שיא, 33:49, ולמרות שחולון הצליחה לצמק בזכות שלשה של פניני שקבעה 50:60 הצליפה מחוץ לקשת נמשכה עבור הלבנים שירדו לרבע הרביעי ביתרון 53:65.

עוד שלשה, הפעם של פיטר טות' בתחילת הרבע האחרון, הגדילה את ההפרש ל-18 ברגע קריטי, וההונגרים קלטו שפתאום הם יכולים לסגור את הפער המפלצתי מהמשחק הקודם. השחקנים של דן שמיר פתאום הפסיקו לקלוע, ובצד השני אלריק פירמן וטות' תפרו עוד שלשה ועוד שלשה והתוצאה כבר גדלה ל-57:79. משם זה לא עצר ופתאום חולון נכנסה ללחץ. שום דבר לא עבד, וההונגרים המשיכו לקלוע בדרך ל-57:86 ומשם ל-61:91 מפחיד. עם תוצאה פנימית בלתי נתפסת של 10:31, הרבע הרביעי נגמר בדיוק באותה תוצאה בה נגמר הרבע הרביעי במשחק הראשון: 63:96. פשוט אי אפשר להמציא דברים כאלה.

בדרך כלל במקרים כאלה ההארכה עובדת לטובת הקבוצה ששלטה בדקות הסיום, וההיסטוריונים כבר התחילו לחשב מתי הם ראו "רמונטאדה" כזאת בכדורסל, אבל מסתבר שלא היה צורך. להונגרים המסכנים פשוט נגמר האוויר. האחוזים המטורפים מהשלוש נעצרו, ופניני ו-וולדן הובילו את חבריהם ל-5:11 בתוצאה הפנימית. אז נכון, בסיום אמנם ההונגרים הביסו את הישראלים 74:101 מטורף, אבל בסיכום הכללי חולון עלתה בזכות יתרון של 6 נקודות. מפחיד לחשוב כמה קרוב זה היה בסוף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי