ליטא הביסה את סנגל ב-54 הפרש, אוסטרליה גברה על קנדה

שחקני נבחרת ליטא
שחקני נבחרת ליטא | Zhizhao Wu/Getty Images

ולנצ'יונאס וסאבוניס הבן קלעו 13 כל אחד, בדרך ל-47:101 של הליטאים על האפריקאים. בריל ניצחה את ניו זילנד ללא סטיבן אדאמס, דלאבדובה כיכב בניצחון על הקנדים

(גודל טקסט)

אחרי הניצחונות של אוסטרליה, ברזיל וטורקיה הבוקר (ראשון) בפתיחת היום השני של אליפות העולם בכדורסל, הגיע תורן של ליטא ויוון לעלות על הפרקט ולהביס את סנגל ומונטנגרו בהתאמה. יאניס אנטטוקומפו לא שיחק יותר מדי לנוכח חולשת היריבה הבלקנית, אבל הבשורה הטובה מבחינת היוונים היא שיתופו של קוסטאס סלוקאס, שהגיע בכשירות חלקית לאליפות. בליטא, כוכבי ה-NBA יונאס ולנצ'יונאס ודומנטאס סאבוניס הכתיבו את הטון.

סנגל – ליטא 101:47

הליטאים מחצו את היריבה האפריקאית ללא רחמים, ולמען האמת גם ללא יותר מדי מאמץ. המאמן דאיניוס אדומאיטיס ניצל את חולשת הסנגלים כדי לחלק את העומס באופן שווה ולא נתן לאף שחקן לשחק יותר מ-22 דקות. יונאס ולנצ'יונאס, דומנטאס סאבוניס ומנטאס קאלנייטיס הובילו את הקלעים, עם 13 נקודות כל אחד.


קנדה – אוסטרליה 108:92
שתי נבחרות שנמצאות במגמת עלייה בשנים האחרונות רצו לפתוח את המונדובאסקט ברגל ימין ובסופו של משחק הניסיון של ה"אוסיס" עשה את ההבדל. לאחר שבמחצית הראשונה שמרו על יתרון כ-10 נקודות, הירוקים-צהובים ברחו ל-17 הפרש בפתיחת הרבע השלישי, אבל הקנדים קיזזו את כל הפער וחזרו ליתרון, רק שהקאמבק השאיר אותם ללא כוחות לקראת הרבע האחרון, שבו אוסטרליה ברחה פעם נוספת והבטיחה את הניצחון. מת'יו דלאבדובה לא ביסס את מעמדו ב-NBA בזכות יכולת קליעה מרשימה, אבל לאליפות הזו הוא הגיע חד והוביל את קלעי נבחרתו עם 24 נקודות ו-6/10 מחוץ לקשת. כריס גולדינג היה נהדר מהספסל ותרם 16 נקודות, קם בירץ' היה הקלע הבולט בשורות המפסידים, עם 18 נקודות.

אנדרסון ורז'או. (WANG ZHAO/AFP/Getty Images)

ברזיל של אנדרסון ורז'או פתחה ברגל ימין. (WANG ZHAO/AFP/Getty Images)

ניו זילנד – ברזיל 102:94
הניו זילנדים, שחסרים את הכוכב הגדול סטיבן אדאמס, נתנו פייט ליריבה מדרום אמריקה למשך מחצית אחת בלבד שהסתיימה בשוויון 50. קורי וובסטר, שבילה את עונת 2017/18 בעירוני נהריה וישחק תחת דן שמיר בליגה האוסטרלית בעונה הקרובה, היה מצוין בשני הרבעים הראשונים עם 17 נקודות אבל במחצית השנייה הוא הוסיף שתיים בלבד. ברזיל ברחה בזכות רבע שלישי שבו ניצחה 12:28 ובסיום סימנה וי ראשון באליפות. ליאנדרו בארבוסה הוותיק הוביל את קלעי המנצחת עם 22 נקודות, רפא לוס הוסיף 15. וובסטר הוליך את המפסידים עם 19 נקודות.

טורקיה – יפן 67:86
סקוטי ווילבקין הפצוע
לא התלבש למשחק, כצפוי, אבל הטורקים לא התקשו גם בלעדיו נגד היריבה הנחותה וגמרו את המשחק כבר ברבע הראשון, שבו ניצחו 12:28. ארסאן איליאסובה תפר 5 שלשות וסיים עם 17 ותשעה כדורים חוזרים, מליח מחמוטולו קלע כמות זהה. רוי האצ'ימורה, הבחירה התשיעית בדראפט ה-NBA האחרון, הוביל את קלעי יפן עם 15, בצוותא עם ניק פאזקאס. מאמן הטורקים אופוק סאריצ'ה נתן בסיום עדכון על ווילבקין: "החלטתי שהוא לא ישחק היום, אבל הוא בסדר והוא ישחק. אולי ביום שלישי, אולי ביום חמישי, אבל אני חושב שהוא יהיה בסדר".

תוצאה נוספת: הרפובליקה הדומיניקנית – ירדן 76:80

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי