סרביה גברה 77:92 על איטליה, ארגנטינה ניצחה את רוסיה

אלסנדרו ג'נטילה
אלסנדרו ג'נטילה | YE AUNG THU/AFP/Getty Images

בוגדן בוגדנוביץ' להט במדי נבחרתו עם 31 נקודות, והוביל אותה לניצחון שלישי ברציפות בגביע העולם. הנבחרת מדרום אמריקה נהנתה מיום מוצלח של פקונדו קמפאסו, אשר הוביל אותה לניצחון 61:69 על הרוסים

(גודל טקסט)
יום המשחקים החמישי באליפות העולם בכדורסל נפתח הבוקר (רביעי) עם ניצחונה של נבחרת פולין על פני חוף השנהב. חניכיו של מייק טיילור סיימו את שלב הבתים במאזן מושלם בזכות יום מוצלח של אדם ואצ'ינסקי ודמיאן קוליג. בהמשך, ארגנטינה גברה על רוסיה בעזרתו של פקונדו קמפאסו, וניצחה 61:69. איטליה וסרביה סיפקו את המשחק האיכותי של היום, כאשר לבסוף הסרבים יצאו עם ידם על העליונה וניצחו. תוניסיה ומייקל רול היו קרובים להעפלה לשלב הבא, שהייתה מהווה הישג גדול, אך נכנעו לשלשה גדולה של אקס עירוני נס ציונה גארי בראון, שהעלה את פורטו ריקו מהמקום השני בבית ג'.


איטליה – סרביה 92:77
קרב מרשים נרשם בין שתיים מהנבחרות הבכירות לזכייה בטורניר, איטליה של רומאו סאקטי וסרביה של אלכסנדר ג'ורג'ביץ'. הנבחרת הסרבית הכתיבה את הקצב בכל דקות המשחק, כשבדקות הרבע הראשון בוגדן בוגדנוביץ' הוביל את סרביה, ביחד עם נמניה בייליצה, ליתרון, כשבמקביל, דנילו גלינארי שומר על איטליה בתמונה. 23:28 לסרביה בתום רבע אחד. גלינארי המשיך להחזיק את נבחרתו בתמונה, בעזרתם של לואיג'י דאטומה ודניאל האקט, אך מעל כולם היה ניקולה יוקיץ', ולהפסקה הצדדים ירדו ב-42:50 לזכות הסרבים.


המחצית השנייה בהתמודדות הייתה כבר סיפור, כאשר סרביה שטפה את הפרקט בסין ולא השאירה סיכוי ליריבתה. זה היה מופע קליעות מרשים בוגדנוביץ', שסיים כמצטיין עם 31 נקודות. יוקיץ' הוסיף עליונות הגנתית משלו והוביל את נבחרתו להפרש דו ספרתי, אשר הבטיח לסרביה ניצחון מוחץ ושלישי ברציפות בגביע העולם 77:92 בסיום לסרביה.




רוסיה – ארגנטינה 69:61
נבחרת ארגנטינה נהנתה פעם נוספת ממשחק גדול של פקונדו קמפאסו, אשר הוביל נבחרתו לניצחון שלישי ברציפות בגביע העולם, הפעם נגד רוסיה החזקה. פתיחת המשחק הייתה דווקא בסימן הנבחרת האירופית, בה כיכב אנדריי זובקוב, אשר הוליך אותה לניצחון ברבע הראשון, 12:17. מאותו רגע הנבחרת המרשימה מדרום אמריקה השתלטה על הנעשה במגרש, ונעזרה גם ביכולת טובה של לואיס סקולה. ניקיטה קורבנוב עזר לרוסיה להישאר בתמונה עם קליעות חשובות, אך גם הוא לא עזר ברבע השלישי, שהיה כולו התפרקות של הרוסים, שקלעו במהלכו שבע נקודות בלבד. ברבע הרביעי ארגנטינה איפשרה ליריבתה מעט לחזור למשחק, אך מהר מאוד התעשתה על עצמה, ובעזרתם מרקוס דליה וניקולס לפרוויטולה הבטיחה את הניצחון. 61:69 בסיום.


חוף השנהב – פולין 80:63
הפולנים שייטו לניצחון קל הרבה בזכות הגנה מצוינת, בעיקר ברבע השני שבו עצרו את האפריקאים על שמונה נקודות בלבד. אדם ואצ'ינסקי הוביל את המנצחת עם 16 נקודות, דמיאן קוליג תרם 14 ושבעה ריבאונדים מהספסל ומתיאוש פוניטקה הוסיף 12. בצד המפסיד, צ'ארלס אבואו סיים כקלע הבולט במשחק עם 23 נקודות שלא סייעו יותר מדי לקבוצתו, בעוד אקס הפועל ירושלים דיון תומפסון קלע 18.


פורטו ריקו – תוניסיה 64:67
אחרי מחצית ראשונה בשליטה של הנבחרת ממרכז אמריקה, התוניסאים הפכו עם 14:23 ברבע השלישי ושתי דקות לסיום הובילו 59:64, אבל אז התעוררו שני שחקנים שעברו בישראל בשנים האחרונות. הראשון היה דיוויד הוארטס, שכיכב במדי הפועל חיפה בליגת המשנה. הפורוורד תפר שלשה במעבר כדי לאזן את התוצאה על 64 לכל צד ואז הגיע גארי בראון-רמירז, שחקן עירוני נס ציונה בעונה האחרונה. הגארד לקח פיקוד בפוזשן המכריע, כשמולו התייצב אקס מכבי תל אביב מייקל רול וקבר שלשה שהעלתה את הפורטו ריקנים ליתרון 5 שניות לסיום. האפריקאים הגיעו לזריקה קשה בהתקפה האחרונה וסיימו את דרכם בטורניר עם הפסד מאכזב.


תוצאות נוספות: אנגולה – פיליפינים 81:84, דרום קוריאה – ניגריה 66:108, ספרד – איראן 65:73, סין – ונצואלה 72:59.


שחקני פורטו ריקו חוגגים העפלה. (טוויטר)
שחקני פורטו ריקו חוגגים העפלה. (טוויטר)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי