ארגנטינה וספרד עלו לרבע גמר אליפות העולם בכדורסל

פקונדו קמפאסו, ניקולאס לאפרוביטולה
פקונדו קמפאסו, ניקולאס לאפרוביטולה | טוויטר

התכולים-לבנים גברו על ונצואלה והבטיחו למעשה גם את העפלתה של פולין, שניצחו מוקדם יותר את רוסיה. "לה רוחה" גברה על איטליה בתום מותחן ונכנסה לשמונה האחרונות יחד עם סרביה, שהתעללה בפורטו ריקו

(גודל טקסט)

שלב הבתים השני באליפות העולם בכדורסל יצא לדרך הבוקר (שישי) עם ניצחון גדול של נבחרת פולין, 74:79 על פני רוסיה, שהשאיר אותה בלתי מנוצחת בטורניר. סרביה שמרה גם היא על מאזן מושלם לאחר שטיילה נגד פורטו ריקו. מאוחר יותר, ארגנטינה גברה על ונצואלה ובכך הבטיחה את העפלתה לרבע הגמר יחד עם הפולנים. במשחק שנעל את היום, ספרד הדיחה את איטליה בתום מותחן והעפילה יחד עם סרביה לשלב שמונה האחרונות.

ספרד – איטליה 60:67
למרות התוצאה הנמוכה באופן חריג, שתי האירופאיות סיפקו כנראה את המשחק הכי צמוד בטורניר. 11 חילופי הובלה ושבע פעמים שוויון היו ב-40 הדקות שבהן האזורי נלחמו על חייהם, אך נפרדו בסופו של דבר מהטורניר. איטליה הובילה ב-10 נקודות בשלב מוקדם, אבל נבחרתו של סרג'יו סקאריולו מחקה את הפער וירדה למחצית בפיגור נקודה. הכחולים חזרו בעצמם ממינוס שמונה ברבע השלישי אבל דווקא כשהיה נראה שהם בדרך להינצל מהדחה והובילו 52:56 ארבע דקות לסיום, ספרד חזרה מפסק זמן חדורה לגמור עניין וכך עשתה, בעזרת דקות גדולות של רוביו וגאסול. חואן הרננגומס הוביל את קלעי ספרד עם 16, רוביו הוסיף 15. באיטליה בלט דנילו גאלינרי, עם 15 נקודות, ג'יג'י דאטומה תרם 12.


ארגנטינה – ונצואלה 67:87

לתכולים-לבנים לקח כמה דקות להניע, בעיקר כי היריבה שלטה בכדורים החוזרים בהתקפה והייתה גם דאגה מסוימת בספסל הארגנטינאי, כשפקונדו קמפאסו סובב את הקרסול שבו נפגע במשחקי ההכנה. אבל הרכז הנהדר חזר לשחק בלי בעיות ופינק את חבריו באסיסטים (תשעה בסה"כ) בדרך ליתרון דו ספרתי במחצית. פורוורד ריאל מדריד גבריאל דק רשם את משחקו הטוב בטורניר עם 25 נקודות. סקולה היה השני ברשימת הקלעים עם 15, קמפאסו הוסיף 12 וגארינו 10. מייקל קררה בלט בשורות ונצואלה עם 19 נקודות, רכז מכבי חיפה גרגורי ורגאס רשם 10 וחמישה אסיסטים.

גאסול מנסה להטביע על דאטומה וביליגה. (Wang He/Getty Images)
גאסול מנסה להטביע על דאטומה וביליגה. (Wang He/Getty Images)

פולין – רוסיה 74:79
אחת הנבחרות המפתיעות במונדובאסקט, שעלתה מהמקום הראשון בבית א', המשיכה במומנטום הנהדר ועשתה צעד ענק לקראת רבע הגמר. הרוסים ירדו להפסקה ביתרון שש, אבל אז התעוררו חניכיו של מייק טיילור, נטלו את ההובלה ושמרו על היתרון המינימלי בדקות הסיום הצמודות. אדם ואצ'ינסקי המשיך להיות האיש של הפולנים בטורניר והעמיד 18 נקודות, מתיאוש פוניטקה סייע לו עם 14 ותשעה ריבאונדים. מיכאיל קולאגין היה הקלע הבולט בשורות המפסידים עם 21, סמן אנטונוב ואנדריי וורונצביץ' הוסיפו 11 כל אחד.

סרביה – פורטו ריקו 47:90
הבלקנים ממשיכים לרסק את כל מי שעומד בדרכם. העומק הבלתי נגמר בסגל היווה יתרון פעם נוספת עבור הסרבים, שלא נאלצו לצאת מגדרם כדי לרדת ב-23 הפרש לטובתם במחצית. משם המשיך סשה ג'ורג'ביץ' לחלק את הדקות, לקראת המשחק הראשון שצפוי לאתגר את נבחרתו – נגד ספרד ביום ראשון. נמניה בייליצה הוביל חמישה קלעים בספרות כפולות עם 18 נקודות, בובאן מריאנוביץ' הענק תרם 16. אקס הפועל חיפה דויד הוארטס קלע 11 לנבחרת ממרכז אמריקה.

הפתעת הטורניר. שחקני נבחרת פולין חוגגים. (YE AUNG THU/AFP/Getty Images)
הפתעת הטורניר. שחקני נבחרת פולין חוגגים. (YE AUNG THU/AFP/Getty Images)

תוצאות נוספות
ניגריה – חוף השנהב 66:83
אנגולה – איראן 71:62
סין – דרום קוריאה 73:77
תוניסיה
– פיליפינים 67:86

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי