ספרד הנחילה לסרביה הפסד בכורה, ארגנטינה גברה על פולין

סרג'יו סקאריולו
סרג'יו סקאריולו | HECTOR RETAMAL/AFP/Getty Images

מונדובאסקט: סרג'יו סקאריולו וחניכיו השיגו 69:81 גדול על הבלקנים, התכולים-לבנים שמרו על מאזן מושלם בזכות 65:91 על הפולנים. קאמבק היסטורי לאיטליה, שחזרה ממינוס 26 לניצחון בהארכה

(גודל טקסט)
שמונת משחקי היום (ראשון) באליפות העולם בכדורסל הינם לפרוטוקול בלבד, שכן ארבעה מהם למטרות דירוג בלבד ובחצי השני משחקות נבחרות שהבטיחו את מקומן ברבע הגמר, או לשם שינוי איבדו את הסיכוי להעפיל אליו. חצי מהמשחקים התקיימו הבוקר ובהם איטליה הפכה לראשונה בהיסטוריה שחוזרת מפיגור של 20 נקודות ומעלה במחצית לניצחון במשחק. גם רוסיה ניצחה את משחקה האחרון. מאוחר יותר, ארגנטינה רשמה ניצחון חמישי בטורניר ושמרה על מאזן מושלם נגד פולין, לה זה היה הפסד הבכורה.


ספרד – סרביה 69:81
סרביה הייתה אולי הנבחרת המרשימה ביותר בטורניר עד כה, לאחר שהביסה בפער עצום כמעט כל יריבה שעמדה בדרכה. רוב משחקיה של ספרד, לעומת זאת, היו די צמודים – במיוחד האחרון נגד איטליה. אבל חניכיו של סרג'יו סקאריולו הוכיחו שגם הם כאן כדי ללכת עד הסוף והנחילו הפסד ראשון ליריבה הבלקנית, שמשמעותו העיקרית היא עלייה מהמקום הראשון בבית 10 והימנעות ממפגש עם ארצות הברית עד לגמר, אם יגיעו אליו. הספרדים יפגשו את פולין ברבע הגמר, בעוד סרביה תתמודד מול ארגנטינה שטרם הפסידה. ריקי רוביו היה הקלע הבולט של המנצחים עם 19 נקודות, ויקטור קלאבר הוסיף 14. בצד המפסיד רק בוגדן בוגדנוביץ' הגיע למשחק וסיים עם דאבל-דאבל של 26 ועשרה ריבאונדים.


פולין – ארגנטינה 91:65

שתי הנבחרות כבר הבטיחו את מקומן בשלב הבא, אך רצו לשמור על מאזן מושלם בטורניר. האירופאים, מההפתעות היותר גדולות באליפות, הצליחו להישאר צמודים למשך 10 הדקות הראשונות אבל לאחר מכן התכולים-לבנים הרימו את הקצב והשאירו להם אבק. מי שניצחו על המקהלה היו כמובן צמד הרכזים פקונדו קמפאסו וניקולאס לאפרוביטולה, עם 6 ו-7 אסיסטים בהתאמה. לואיס סקולה הענק כיכב עם 21 נקודות. בצד השני, איי.ג'יי סלוטר הוביל את הקלעים, עם 16.




פורטו ריקו – איטליה 94:89

נדמה היה שלאזורי אזלו הכוחות בניסיונות לשרוד בטורניר נגד ספרד שלשום, כשהם נקלעו כבר במחצית הראשונה לפיגור של מעל 20 נקודות. 6 דקות לסיום הרבע השלישי לוח התוצאות הראה 33:59 לפורטו ריקו, אבל אז הנבחרת מארץ המגף לחצה על הגז. עד סוף הרבע הם צמצמו ל-14 הפרש ותוך חמש דקות ברבע האחרון, הם הפכו את התוצאה עם ריצת 4:20 ועלו ליתרון ראשון במשחק. 52 שניות לסיום איטליה הובילה בשש, סל של אנחל רודריגס (אקס מכבי חיפה) השווה והמשחק הלך להארכה. בתוספת הזמן, המומנטום נשאר בצד של האיטלקים ומרקו בלינלי הוביל אותם לניצחון. הצלף של סן אנטוניו ספרס סיים עם 27 נקודות, דנילו גאלינרי הוסיף 22. אצל המפסידים, רנאלדו בולקמן הוביל עם 14, רודריגס וגארי בראון תרמו 13 כל אחד.



ונצואלה – רוסיה 69:60

רק לפני שנתיים סיימה הנבחרת הרוסית במקום הרביעי באליפות אירופה, אך ללא הכוכבים אלכסיי שבד וטימופיי מוזגוב היא היוותה איום הרבה פחות גדול בטורניר הנוכחי ולאחר ההפסד לפולין במשחק הקודם, היא סיימנה את דרכה בטורניר ותסתפק בניצחון על פני הדרום האמריקאים במשחקה האחרון. אנדריי וורונצביץ' בלט ברוסיה עם 17 נקודות ותשעה ריבאונדים, ניקיטה קורבנוב וגריגורי מוטובילוב סייעו לו עם 12 כל אחד. רכז מכבי חיפה גרגורי ורגאס לא ירצה לזכור את משחקו האחרון באליפות, לאחר שסיים עם 2 נקודות בלבד. מייקל קררה הוביל את קלעי ונצואלה עם 19.


תוצאות נוספות
תוניסיה – אנגולה 82:86 (21 נקודות למייקל רול)
חוף השנהב – דרום קוריאה 80:71

איראן – פיליפינים 75:95

סין – ניגריה 86:73
 


קאמבק היסטורי לאיטלקים. דניאל האקט מול גארי בראון-רמירז (HECTOR RETAMAL/AFP/Getty Images)
קאמבק היסטורי לאיטלקים. דניאל האקט מול גארי בראון-רמירז (HECTOR RETAMAL/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי