אוסטרליה גברה על צרפת, צ'כיה העפילה לרבע הגמר

ג'ו אינגלס
ג'ו אינגלס | טוויטר

מונדובאסקט: "הבומרס" ניצחו בתום מותחן ונמנעו ממפגש עם ארה"ב בשלב הבא, נבחרתו של המאמן הישראלי הפסידה ליוון, אך שמרה על יתרון בהפרש הסלים והדיחה את יאניס אנטטוקומפו וחבריו מהטורניר

(גודל טקסט)

לאחר יום מלא במשחקים לפרוטוקול אתמול (ראשון), הבוקר נפתח היום העשירי באליפות העולם בכדורסל עם העימות המכריע בבית היחיד שעוד לא נקבעו בו העולות לרבע הגמר, שבסיומו נבחרת צ'כיה של רונן גינזבורג הבטיחה העפלה היסטורית לשלב שמונה האחרונות. ברזיל תצטרך לנצח את ארצות הברית כדי לעלות גם היא וזו צפויה להיות משימה קשה במיוחד.



צרפת – אוסטרליה 100:98
שתי הקבוצות שהבטיחו את מקומן ברבע הגמר נפגשו במטרה ברורה – להתחמק ממפגש עם ארצות הברית בשלב הבא. לאחר משחק צמוד ומותח שכלל חילופי הובלה רבים בדקות הסיום, אוסטרליה היא זו שהשיגה את היעד וקבעה כי כדי לעלות לחצי הגמר, צרפת תיאלץ לעשות את מה שעשו "הבומרס" במשחקי ההכנה – לגבור על האמריקאים. פאטי מילס שוב הצטיין במדי אוסטרליה, עם 30 נקודות. ג'ו אינגלס הוסיף 23 וארון ביינס כיכב גם הוא, עם 21. אצל המפסידים, אוון פורנייה הפגיז 31 שלא הספיקו, בעוד ננדו דה קולו תרם 26.




צ'כיה – יוון 84:77

קבוצתו של יאניס אנטטוקומפו פתחה פער מוקדם של תשע נקודות, אבל הפתעת הטורניר קיזזה במהירות. ברבע השני היה סיפור דומה, רק שהפעם חניכיו של ננו גינזבורג חזרו ממינוס תשע ליתרון במחצית והגבירו את הלחץ על היריבה. הרבע השלישי היה צמוד לכל אורכו, אך בשתי הדקות האחרונות יוון לחצה על הגז עם ריצת 2:11 ועלתה במומנטום לרבע הרביעי שבו היא כבר השיגה את ההפרש הרצוי, אלא שאז ה"גריק פריק" סיים את המשחק עם עבירה חמישית לאחר שריקה מפוקפקת של השופטים, צ'כיה קיזזה בחזרה והזמן אזל ליוונים, שהודחו בצורה מאכזבת ומוקדמת מהצפוי מאליפות העולם. ניק קלאת'ס הוביל את המנצחים עם 27 נקודות, קוסטאס סלוקאס הוסיף 16ויאניס קלע 12 והוריד תשעה ריבאונדים. יארומיר בוהצ'יק הוביל את צ'כיה עם 25 נקודות. תומאס סאטורנסקי תרם 13 ותשעה אסיסטים.



סיים את הטורניר מוקדם מהצפוי. יאניס אנטטוקומפו (Lintao Zhang/Getty Images)

סיים את הטורניר מוקדם מהצפוי. יאניס אנטטוקומפו (Lintao Zhang/Getty Images)


תוצאות נוספות

טורקיה – ניו זילנד 102:101
יפן – מונטנגרו 80:65

הרפובליקה הדומיניקנית – ליטא 74:55

ירדן – סנגל 77:79

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי