ארגנטינה בחצי גמר אליפות העולם לאחר 87:97 על סרביה

שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים
שחקני נבחרת ארגנטינה חוגגים | CABB

רבע שלישי הגנתי גדול של הסרבים ותצוגה נהדרת של ביילצה לא עזרו לג'ורג'ביץ', שנפרד מהמפעל אותו פתח עם ארבעה ניצחונות רצופים. לואיס סקולה הוביל את הדרום אמריקאים עם 20 נק', קמפאסו קלע 18 וחילק 12 אס'

(גודל טקסט)
רבע גמר אליפות העולם בכדורסל יצא לדרך היום (שלישי) עם שני משחקים, כשבראשון שבהם ארגנטינה סיפקה הפתעה גדולה וגברה על סרביה, בזכות משחק קבוצתי ורוח לחימה יוצאי דופן. בשעה זו נפגשות ספרד ופולין.


ארגנטינה – סרביה 87:97
שתיים מהמועמדות להגיע רחוק נפגשו כבר בשלב שמונה הגדולות, כאשר הנבחרת הדרום אמריקאית הגיעה בלתי מנוצחת במפעל והאירופית הפסידה רק לספרד החזקה במשחק האחרון של שלב הבתים השני. על הפרקט העניינים היו צמודים כבר מההתחלה, אם כי ארגנטינה הייתה זאת שהכתיבה את הקצב ופקונדו קמפאסו הוביל אותה ל-7:14. סרביה לא ויתרה וחזרה ל-16:16 ואז עלתה ליתרון ראשון ב-21:22 מסל של מרקו גודוריץ'. הרבע הראשון נגמר ב-23:25 לארגנטינאים, אבל ברבע השני בוגדן בוגדנוביץ' העלה את נבחרתו ל-27:28.


שם החלה מיני-בריחה של ארגנטינה, כשניקולאס לאפרוביטולה קולע שלשה גדולה בדרך ליתרון שיא של 28:36. הקצב המשיך להתנהל כך, ולואיס סקולה הנהיג את הדרום אמריקאים לסיום מחצית מוצלחת עם 49:54. ברבע השלישי לא הצליחו השחקנים של ג'ורג'ביץ' לסגור את הפער, והתקרבו רק למרחק שתי נקודות במצב של 57:59, כשהפעם לוקה וילדוסה הוא זה שקלע בזמן הנכון כדי שלמור על הפער עבור הארגנטינאים. אלא שלקראת סיום הרבע הוביל נמניה בייליצה ריצת 2:8 והרבע נגמר בפער נקודה בלבד לארגנטינה, 67:68.


בוגדן בוגדנוביץ'. היה מצוין אבל זה לא הספיק (FIBA)
בוגדן בוגדנוביץ'. היה מצוין אבל זה לא הספיק (FIBA)


הרבע השלישי נפתח עם שלשה אדירה של גודוריץ', שהחזירה את סרביה ליתרון, אבל קמפאסו ענה עם שלשה משלו וארגנטינה ברחה ועלתה ליתרון הגדול שלה עד אותה נקודה עם דקות טובות של כוכב ריאל מדריד ושל סקולה עם 73:82. בייליצה עצר את הריצה עם שלשה, אבל הפער כבר היה גדול מדי לסגירה. סקולה הוסיף לקלוע, והפער הפך לדו ספרתי עם לייאפ נהדר שלו ב-76:87 שלוש דקות לסיום. סרביה עוד קיוותה, ושלשה גדולה של בוגדנוביץ' דקה וחצי לסיום צימקה לשש הפרש בלבד, אבל קמפאסו החזיר עם שלשה משלו וגמר את חלומות הקאמבק.


לואיס סקולה הבלתי נלאה קלע 20 נקודות שהפכו אותו לשני בהיסטוריה שחוצה את קו 200 הנקודות בשלבי הנוקאאוט באליפות העולם. קמפאסו סיים עם 18, 12 אסיסטים, שישה ריבאונדים ושלוש חטיפות והפך לראשון שרושם לפחות 15 נקודות, 10 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-3 חטיפות במפעל, מאז טוני קוקוץ' ב-1994. בוגדנוביץ' הוביל את סרביה עם 21, בייליצה סיים עם 18.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי