מונדובאסקט: סרביה סיימה במקום החמישי, ארה"ב שביעית

נבחרת סרביה באליפות העולם
נבחרת סרביה באליפות העולם | YE AUNG THU/AFP/Getty Images

31 נקודות של בוגדנוביץ' הובילו את סגנית האלופה היוצאת ל-81:90 על צ'כיה של ננו גינזבורג. מוקדם יותר, האמריקאים חתמו את הופעתם הגרועה בהיסטוריה בטורניר, עם ניצחון על פולין

(גודל טקסט)
24 שעות לפני הגמר הגדול של אליפות העולם בכדורסל, משחקי הדירוג התקיימו היום (שבת) ובסיומם סרביה הבטיחה את המקום החמישי, לאחר ניצחון 81:90 על צ'כיה של ננו גינזבורג, שחתמה הופעה היסטורית למרות ההפסד.


אחרי רבע ראשון צמוד שהסתיים בשוויון 20:20, הצ'כים עלו ליתרון שיא של 13 נקודות וירדו למחצית ב-41:50. הבלקנים, שתכננו בכלל להשתתף בקרב על התואר מחר, התעוררו לאחר ההפסקה ועם רבע שלישי של 12:28 שבו ניקולה יוקיץ' סידר סלים לחבריו, עלו ליתרון ושמרו עליו עד לסיום.


בוגדן בוגדנוביץ' חתם אליפות מוצלחת ברמה האישית עם 31 נקודות, ניקולה מילוטינוב סייע לו עם 14 וסטפן יוביץ' קלע 12. בקבוצה של גינזבורג, פטריק אודה סיים עם 16 נקודות, מרטין פטרקה הוסיף 14 ואונדריי בלבין תרם 12.




מוקדם יותר, נבחרת ארצות הברית חתמה את הופעתה הגרועה בהיסטוריה באליפות העולם בכדורסל עם המקום השביעי, לאחר שניצחה את פולין 74:87. נבחרתו של גרג פופוביץ' סיימה מקום אחד מתחת להישג הכי נמוך שלה עד היום, המקום השישי ב-2002. שלושת שחקני בוסטון סלטיקס, מרכוס סמארט, ג'ייסון טייטום וקמבה ווקר נעדרו בעקבות פציעות.


האמריקאים ניצחו את הרבע הראשון 14:28 ועלו ליתרון של 19 נקודות במהלך הרבע השני, הרבה בגלל שהמפסידים החטיאו 13 הניסיונות הראשונים שלהם מחוץ לקשת. אמנם פולין הצליחה להתקרב להפרש של שבע נקודות בשני מקרים שונים, אבל ארצות הברית הדפה את ניסיונות הקאמבק וחניכיו של מייק טיילור יסתפקו במקום השמיני באליפות.


דונובן מיטשל הוביל את המנצחים עם 16 נקודות, ג'ו האריס קלע 14, כריס מידלטון 13 ודריק ווייט הוסיף 12. את פולין הוביל מתיאוש פוניטקה עם 18, אדם ואצ'ינסקי תרם 17 ואיי.ג'יי סלוטר סיים עם 15. בהמשך היום ייערך המשחק של המקום החמישי בין סרביה לצ'כיה, מחר ב-11 צרפת ואוסטרליה ייאבקו על המקום השלישי וב-15:00 ייערך הגמר הגדול, בין ארגנטינה לספרד.


גרג פופוביץ' יקווה להופעה טובה יותר במשחקים האולימפיים בעוד שנה. (Lintao Zhang/Getty Images)
גרג פופוביץ' יקווה להופעה טובה יותר במשחקים האולימפיים בעוד שנה. (Lintao Zhang/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי