בפעם השנייה בתולדותיה: ספרד אלופת העולם בכדורסל

נבחרת ספרד מניפה גביע
נבחרת ספרד מניפה גביע | GREG BAKER/AFP/Getty Images

הצגה של מארק גאסול דחפה את נבחרתו של סרג'יו סקאריולו ל-75:95 ולהנפת הגביע, 13 שנה אחרי הזכייה הראשונה על אדמת יפן. ריקי רוביו הוביל את הקלעים עם 20 נקודות ונבחר ל-MVP של הטורניר

(גודל טקסט)

יש לנו אלופת עולם חדשה בכדורסל: נבחרת ספרד גברה היום (ראשון) 75:95 על ארגנטינה וזכתה במונדובאסקט בפעם השנייה בתולדותיה. מי שעקב אחר שתי הקבוצות בטורניר ציפה כנראה למשחק צמוד וקשוח, אך הסתבר שהניסיון של ספרד והעובדה שהיא מכירה כל כך טוב את עמודי התווך של הנבחרת הדרום אמריקאית, שרובם משחקים או שיחקו בליגה הספרדית, הכריעה את הכף.

לפני 13 שנים, פאו גאסול היה זה שדחף את "לה רוחה" לגביע, למרות שלא שיחק בגמר נגד יוון עקב פציעה בקרסול. אז היום האח הקטן מארק, שחסה בצילו למשך רוב הקריירה וב-2006 רק רשם הופעת בכורה בנבחרת, סגר מעגל באופן מושלם ופשוט התעלה לרמה מעל המשחק. סנטר אלופת ה-NBA טורונטו ראפטורס הזכיר מדוע נבחר לשחקן ההגנה בליגה הטובה בעולם לפני שש שנים ופשוט השבית את כוכב היריבה לואיס סקולה, כאשר בצד ההתקפי הוא חילק אסיסטים חשובים לחבריו.

הארגנטינאים הציגו הגנה אגרסיבית ובלתי מתפשרת לאורך האליפות, אך היום הם פשוט לא הצליחו להתמודד עם הגודל של הספרדים. פקונדו קמפאסו לא פגע באחוזים הרגילים מרחוק, שחקני הפנים הספרדים שלטו ללא עוררין בכדורים החוזרים ולא נתנו סיכוי לאלביסלסטה, שתסתפק בהעפלה היסטורית ובלתי צפויה לגמר ובמדליית הכסף.


הרבו לקלוע לארגנטינה: גבריאל דק 24, ניקולאס לאפרוביטולה 17, פקונדו קמפאסו 11 (שמונה אסיסטים).


הרבו לקלוע לספרד: ריקי רוביו 20 (שבעה ריבאונדים), סרחיו יול 15, מארק גאסול 14 (שבעה ריב', שבעה אסיסטים), רודי פרננדס, ווילי הרננגומס וחואן הרננגומס 11 כל אחד.



תצוגת תכלית בשני צדי המגרש. מארק גאסול חוסם את לואיס סקולה (WANG ZHAO/AFP/Getty Images)
תצוגת תכלית בשני צדי המגרש. מארק גאסול חוסם את לואיס סקולה (WANG ZHAO/AFP/Getty Images)


מהלך המשחק
ספרד פתחה בריצת 0:7 בהובלת רוביו וגאסול, דליה קלע את הסל הראשון של ארגנטינה. סל ועבירה של חואן הרננגומס אילץ את ארגנטינה לקחת פסק זמן ב-2:11 לספרד. ברוסינו עם שתי שלשות הכניס את האלביסלסטה לעניינים. מהלך סל ועבירה של דק קיזז את ההפרש לנקודה בלבד, אבל פאו ריבאס קלע חמש נקודות רצופות וספרד ברחה שוב ל-14:23 בסיום הרבע הראשון.


רודי פרננדס פתח את הרבע השני עם שתי שלשות והביא את נבחרתו ליתרון שיא של 17 נקודות. לאפרוביטולה החזיר בחמש נקודות ללא מענה ומזער מעט את הנזק. קמפאסו נתן אסיסט לדליה ולאחר מכן חטף כדור וסחט עבירה בלתי ספורטיבית מריבאס שתורגמה לקליעות מהקו והציבה את ארגנטינה בפיגור 35:25, חמש דקות בתוך הרבע, אבל האירופאים המשיכו לשחק בחוכמה ולשלוט בריבאונד וירדו להפסקה ביתרון 31:43.


חואן הרננגומס מטביע. ספרד שטפה את המגרש. (HECTOR RETAMAL/AFP/Getty Images)
חואן הרננגומס מטביע. ספרד שטפה את המגרש. (HECTOR RETAMAL/AFP/Getty Images)


גאסול המשיך לעשות ככל העולה על רוחו ברבע השלישי, חסם זריקות בצד אחד, קלע אותן בצד השני ואסיסט שלו לרוביו העלה את ספרד ל-33:55. דק וקמפאסו פגעו מחוץ לקשת, ארגנטינה צמצמה ל-16 הפרש וסקאריולו לקח פסק זמן, שאיפס את חניכיו והיתרון עלה שוב ל-41:62. הספרדים המשיכו לאמלל את היריבה בהגנה החונקת ועשר דקות לסיום, יתרונם עמד על 47:66.


כל קבוצה קלעה רק סל אחד בשתי הדקות הראשונות של הרבע האחרון, אבל אז רוביו איבד שני כדורים ברציפות, אחד מהם אפשר שלשה של לאפרוביטולה והשני הביא לסל של דק – סקאריולו הזעיק פסק זמן נוסף ב-54:68 לזכות הנבחרת שלו. רוביו עצר את הסחף עם סל מחצי מרחק, יול הוסיף מהלך של שלוש נקודות והרננגומס קבר שלשה שהעלתה ל-59:76. ארגנטינה לחצה בייאוש והצליחה להתקרב למינוס 12, אבל "לה רוחה" לא התכוונה לתת לזה לברוח והיא סגרה את הסיפור ללא קשיים, בדרך ל-75:95 בסיום ולהנפת הגביע.


פקונדו קמפאסו. (GREG BAKER/AFP/Getty Images)
פקונדו קמפאסו יסתפק במדליית הכסף. (GREG BAKER/AFP/Getty Images)


ווילי הרננגומס מטביע בדרך למדליית הזהב. (GREG BAKER/AFP/Getty Images)
ווילי הרננגומס מטביע בדרך למדליית הזהב. (GREG BAKER/AFP/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי