הפסד ראשון העונה להפועל ירושלים בליגת האלופות, 81:75 לפו אורטז

אייזיאה קאזינס
אייזיאה קאזינס | FIBA

האדומים היו בתמונה לאורך כל הדרך במשחק בצרפת, אבל איבדו יותר מדי כדורים בדקות הסיום והיריבה ניצלה זאת לניצחון שני ברציפות. ג'ייקובן בראון קלע 15 נק' והוביל את החבורה של קטש, דנמטון הצטיין עם 22 נק'

(גודל טקסט)

עם מטרה לשמור על המאזן המושלם בליגת האלופות של פיב"א, הפועל ירושלים הגיעה הערב (שלישי) לצרפת למשחק נגד פו אורטז במסגרת המחזור החמישי של שלב הבתים. הירושלמים נלחמו ושמרו על משחק לצמוד לאורך כל הדרך, אך לבסוף נכנעו 75:81 וספגו את הפסדם הראשונה העונה במפעל.

החבורה של קטש פתחה טוב אבל רדפה אחרי היריבה הצרפתית כל הערב, ולמרות דקות טובות של בר טימור ברבע הראשון, ג'יימס פלדין ברבע השני וג'ייקובן בראון ברבעים השלישי והרביעי, לא הצליחו לסגור את הפער מהרכש החדש של אורטז ג'סטין דנמטון שהפציץ 22 נקודות. הוא נעזר בפיטר קורנלי, שקלע 12 נק' וקטף 7 ריב', ויחד הם לקחו את הקבוצה של לורן וילה לניצחון שני ברציפות.

ירושלים עדיין מובילה את הבית עם מאזן של 1:4, ותקבל כעת כמעט שבוע של מנוחה לפני המשחק הבא בו תארח את הפועל תל אביב בליגה. מיד לאחר מכן היא תצא לספרד לשמחק נגד סן פאבלו בורגוס, ותנסה לחזור למסלול ניצחונות.


קטש. לא הצליח לשמור על המאזן המושלם (אתר FIBA)

מהלך המשחק
רבע ראשון: שיח מבודג'י העשה את הנקודות הראשונות במשחק והעלה את אורטז ל-0:2, אבל הפועל ירושלים לא נבהלה ושלשה של ג'יימס פלדיין העלתה אותה ל-4:5. זלמנסון הוסיף נקודות משלו, אבל טיירוס מקגי קלע גם הוא שלשה והעלה את הצרפתים ל-7:13 עם דקות טובות. בר טימור קלע ולא נתן ליריבה לברוח, אבל דיגה דיאוורה חתם את הרבע הראשון עם לייאפ שקבע 17:21 ביתי.

רבע שני: אורטז כמעט ברחה גם ברבע השני, ועלתה מהר מאוד ל-19:25, אבל שלשה של ג'ייקובן בראון צימקה להפרש 3 בלבד. במצב של 24:27, קטש לקח פסק זמן ראשון במשחק והתוצאה היתה שלשה נהדרת של תמיר בלאט שעודדה מעט את האדומים. המארחת לא נבהלה, ועלתה ל-27:31 בלי בעיות. ירושלים, מצד שני, המשיכה להחטיא ולאבד כדורים, ורק במזל הפער לא היה גדול יותר. בלאט קלע סל חשוב שקבע שוויון 32:32, דקה לסיום המחצית, אבל איבוד כדור נוסף הוביל לנקודות של פיטר קורנלי אייזיאה קאזינס חתם את המחצית עם שוויון 34:34.

עידן זלמנסון. היה מהטובים במחצית הראשונה (אתר FIBA)
עידן זלמנסון. היה מהטובים במחצית הראשונה (אתר FIBA)

רבע שלישי: הנקודות הראשונות היו שייכות לבראון, שהעלה את קטש ליתרון לראשונה מאז הדקה השנייה של המשחק. בריימו הוסיף משלו והעלה את הפועל ל-34:38. הצרפתים הגיבו עם ריצת 0:9 ועלו ל-40:45 שהבהירו מי שולטת במשחק. עוד סל העלה אותם ליתרון שיא של 7, שלא גדל בזכות שלשה של בראון. ג'סטין דנטמון ענה עם שלשה משלו בדרך ל-45:50. השליטה של אורטז נמשכה עם נקודות של דנמטון בדרך ל-47:54, שוצמק להפרש 3 בזכות קליעות מודיקות מהקו של בראון שהצטיין מפתיחת הרבע. הוא גם חתם את הרבע עם נקודות שצימקו ל-47:48 בלבד רגע לפני שנפצע באופן מדאיג.

רבע רביעי: בראון חזר לפרקט אבל דנמטון הוסיף להוביל את קבוצתו גם ברבע הרביעי, ושלשה שלו נתנה לאורטז 59:63. ירושלים לקחה פסק זמן וחזרה עם חמש נקודות מהירות שצימקו ל-64:65. ברייממו הגיע בזמן והשווה ל-68:68 עם חדירה יפה, ובראון ניסה להחזיר את האדומים ליתרון אבל נעצר ליד הסל וחמש דקות לסיום התוצאה היתה שוויון. אלא שקורנלי קלע שלשה ודנמטון נתן עוד שתי נקודות לפני שקטש נאלץ לקחת עוד פסק זמן. הרכז האמריקאי עשה עוד נקודה שהעלתה את אורטז ליתרון הגדול ביותר שלה עד לאותו רגע, 68:76, וטראוויס לזלי הפך את זה לדו ספרתי שתי דקות לסיום. בריימו הגיב עם סל ושלשה שצימקו ל-73:78 בלבד. קאזינס הוריד את ההפרש ל-3 נק' בלבד, אבל תמיר בלאט איבד את הטעות במהלך קריטי חצי דה לסיום והעניק את הכדור לצרפתים. קורנלי קלע מהקו ולוקט איבד עוד כדור קריטי, שהרחיק את הפועל ירושלים מהניצחון. אורטז ניצלה את הטעויות הללו כדי לקלוע עוד בשניות האחרונות וסיימה את המשחק עם 75:81.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי