חילופים בצמרת: 78:91 לא.א.ק על הפועל ירושלים

ג'יימס פלדין
ג'יימס פלדין | אתר פיב"א

קבוצתו של עודד קטש שלוותה ליוון במאות מאוהדיה, נעצרה ברבע האחרון וספגה הפסד שלישי העונה בליגת האלופות, המארחת עלתה לפסגת הבית על חשבון הירושלמים. דגל ישראל הוצת ביציע

(גודל טקסט)

 רגע לפני פגרת חג המולד בליגת האלופות, איבדה הערב (רביעי) הפועל ירושלים את המקום הראשון בבית ב' לא.א.ק אתונה, בעקבות הפסד 91:78. באווירה נהדרת באואקה המפוצץ, כולל 400 אוהדים באדום, סיפקו הקבוצות שלושה רבעים צמודים מאוד, לפני שהיוונים ברחו במאני טיים ומחקו גם את ההפרש בו נוצחו בפיס ארנה בסיבוב שעבר. טיישון תומאס היה הטוב בשורות האדומים, שסבלו מערב קליעה לא טוב של ג'ייקובן בראון וג'יימס פלדין. ביציעים הונפו דגלי פלסטין ואוהדים הציתו את דגל ישראל.

ירושלים פתחה עם ג'ייקובן בראון, ג'יימס פלדין, טיישון תומאס, סולימאן בריימו ועידן זלמנסון, א.א.ק עם מריו צ'אלמרס, קית' לנגפורד, הווארד סנט-רוס, לינוס כריסיקופולוס ודימיטריוס קקלמנאקיס. בריימו קלע את 5 הראשונות של האדומים ותומאס בסל ועבירה קבע 3:8. לנגפורד התחיל להתחמם, אבל הקו הקדמי הגבוה של ירושלים עבד מצוין, תומאס הראה מגוון דרכים לקלוע ונמרוד לוי הכניס את יונאס מאצ'וליס לפוסטר בדאנק גדול, 15:17. לנגפורד ומאצ'וליס הוותיקים הובילו מהפך בריצת 2:10, שלשה של תמיר בלאט צימקה ל-25:24 אחרי 10 דקות.

מאצ'וליס המשיך להפגיז ועודד קטש ספג עבירה טכנית, אבל בראון בסל בכורה החזיר את היתרון, 29:30. קנדריק ריי, אקס מכבי ת"א, הצטרף למטווח השלשות המקומי ביחד עם ניקוס גיקאס, אייזיה קאזינס מנע בריחה אבל מרקוס סלוטר בסל מריבאונד התקפה הגדיל ל-34:40. תומאס ובריימו עצרו את המפולת, פלדין עלה על הלוח מהקו והחזיר את היתרון, אבל שלשה של סנט רוס ודאנק של ריי במתפרצת שלחו את א.א.ק להפסקה ביתרון 43:47.


שריפת דגל ישראל ביציע באתונה (באדיבות הפועל ירושלים)

פלדין היה אקטיבי יותר אחרי מחצית ראשונה שקטה ושלשה של בלאט השוותה, 53:53. בריימו ומאצ'וליס החליפו סלים, לוי וסנט-רוס צלפו מעבר לקשת ותומאס נתן לירושלים יתרון 61:63. לנגפורד התעורר אחרי רבע וחצי שקטים, פלדין דאג להשוות שוב, 66:66. תיקון נוסף של סלוטר, הפעם להחטאה של לנפורד, סגר את הרבע השלישי ביתרון 66:68.

סנט-רוס וכריסיקופולוס השיגו סלים קלים בצבע, בראון צימק ל-74:70. סל מטורף של סלוטר עם הבאזר לשעון הזריקות הקפיץ את היתרון ל-8, בראון קבר שלשה אבל החטיא בשתי התקפות מעבר רצופות ולנגפורד ביד אחת הגדיל ל-73:80. שלשה של צ'אלמרס פתחה לראשונה פער דו-ספרתי, סלוטר דייק פעמיים מהקו אחרי עבירה בלתי ספורטיבית של פלדין ושלשה של כריסיקופולוס סגרה את הסיפור, 73:88. ירושלים נלחמה כדי לשמור על ההפרש מהמפגש בין הקבוצות בסיבוב הראשון, תומאס עצר ריצת 0:10 מהקו, סלוטר הוסיף עוד מסמר ובסיום 78:91 לא.א.ק.

קלעו להפועל ירושלים: תומאס 21 נקודות ו-9 ריבאונדים, בריימו 12 נקודות ו-9 ריבאונדים, פלדין 10, בראון ובלאט 9 כ"א, קופשאס 6, לוי 5, קאזינס 4, זלמנסון 2.

קלעו לא.א.ק אתונה: לנגפורד וסנט-רוס 18 כ"א, מאצ'וליס 16, סלוטר (8 ריבאונדים) וגיקאס (5 אסיסטים) 10 כ"א, כריסיקופולוס וצ'אלמרס 7 כ"א, ריי 5.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי