חוזר לקווים: אריק שיבק מונה למאמן אלבה פהרוואר ההונגרית

אריק שיבק
אריק שיבק | צילום: עדי אבישי

אחרי חצי שנה של הפסקה, המאמן המנוסה בן ה-63 ידריך את קבוצתו הרביעית מחוץ לישראל. "הוא נראה כמו בחירה טובה מכל הבחינות", נכתב בהודעה הרשמית. המאמן: "לא רציתי לאמן קבוצה ישראלית בפרט לא באמצע העונה"

(גודל טקסט)

 אריק שיבק חוזר לכדורסל האירופי. המאמן הישראלי שפתח את העונה ללא קבוצה, לאחר ירידתה של בני הרצליה לליגת המשנה, חתם היום (שלישי) באלבה פהרוואר ההונגרית שזכתה בעבר בחמישה גביעים וארבע אליפויות. כיום היא מדורגת במקום השישי ולה מאזן 7-8 כמו לוויולה אותה תפגוש בשישי הקרוב כששיבק יעמוד על הקווים. אלבה נחשבת לקבוצת צמרת בהונגריה ובעונה שעברה הגיעה עד לרבע גמר היורופקאפ בו הפסידה להפועל חולון. שיבק יחליף באלבה את הספרדי חסוס רמירס. מי שעומד מאחורי החתמת המאמן הישראלי הוא סימון בלזאס, שהיה שחקן של שיבק כשאימן את אנטוורפן ב-2005.

פהרוואר, תהיה התחנה הרביעית של שיבק מעבר לים, לאחר שאימן בשתי קדנציות שונות בדימון אסטרונאוטס אמסטרדם ההולנדית (2003-2005 ו-2005-2007) ובין לבין הדריך את אנטוורפ ג'יינטס הבלגית. לאחר מכן אימן את מונס גם היא מבליגה משנת 2009-2011 ואחרי הפסקה של תשע שנים, המאמן בן ה-63 יאמן שוב מחוץ לישראל.

"אני מקווה שגם כן תהיה לי בצלחה" אמר אריק שיבק לספורט1 והתייחס לאתגר בגדול העומד בפניו: "לא רציתי לאמן קבוצה ישראלית בפרט לא באמצע העונה. ההצעה מאלבה מהווה אתגר גדול. חיכיתי לזה. רציתי לאמן קבוצה באירופה וההצעה מהונגריה הגיעה בעיתוי טוב. מדובר בקבוצה בירידה והאתגר שלי הוא להחזיר אותה למקומה הטביעי שהוא בצמרת הכדורסל ההונגרי ולהחזיר אותה לאחד מגביעי אירופה".

בהודעה הרשמית נכתב: "אריק שיבק נראה כמו בחירה טובה מכל הבחינות. הוא מאמן כמעט שלושים שנה והצליח מאוד בישראל ובאירופה. אנחנו מאמינים שהוא יהיה בידיים טובות עם הצוות הניהולי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי