ירושלים התאמנה לקראת בורגוס: "זו הקבוצה הכי איכותית בבית"

ג'יימס פלדין
עודד קטש | דני מרון

האדומים יארחו את הספרדים במטרה להבטיח את ראשות הבית, קטש: "האתגר הכי גדול". פלדין: "הם ניצחו אותנו, נרצה לנקום". הסקורר כאב את מות בראיינט: "דמות מרכזית בקריירה שלי". המאמן: "הייתה לו השפעה עצומה"

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים קיימה ערב (שלישי) את האימון המסכם שלה לקראת המשחק נגד סן פאבלו בורגוס בליגת האלופות של פיב"א. לקראת שני המחזורים האחרונים בשלב הבתים, האדומים מהבירה מוליכים את בית ב' וניצחון יבטיח להם סופית את המקום הראשון, בעוד לספרדים, שמדורגים במקום השני, זו ההזדמנות האחרונה להשאיר לעצמם סיכוי לכבוש את הפסגה. כזכור, במפגש הקודם בין הקבוצות ניצחה בורגוס 84:91. ג'ייקובן בראון, שפספס את משחק הליגה האחרון נגד מכבי חיפה, צפוי לחזור לסגל של מחזיקת גביע המדינה.

כמו בכל העולם, גם בירושלים הוכו תדהמה מהחדשות הטרגיות על מותו של קובי בראיינט, יחד עם בתו ג'יאנה ושבעה נוספים נוספים בתאונת מסוק. ג'יימס פלדין הביע כאב וסיפר על השפעת ה"ממבה השחורה" על הקריירה שלו: "הלוואי שזה לא היה אמיתי. מקווה שהוא וכל הנספים ינוחו על משכבם בשלום, זו הייתה תאונה נוראית. גדלתי עליו, על מייקל ג'ורדן ואלן אייברסון, שלושתם היו דמויות מרכזיות בקריירה שלי. הוא היה השחקן האהוב על אח שלי, יש לו את כל הגופיות שלו והוא היה בהמון משחקים שלו. אני משחק עם הנעליים שלו בשלוש העונות האחרונות, זה נתן לי המון מזל וקלעתי המון זריקות בזכותן. זה קשה, זה יום קשה מאוד לכדורסל באירופה ובאמריקה".

גם עודד קטש דיבר על השחקן האגדי שהלך לעולמו בטרם עת: "חייב להודות שהייתי בצד של מייקל ג'ורדן בוויכוחים. אף אחד לא דמיין שהוא יגיע לרמת דומיננטיות כזו, הייתה לו כריזמה מטורפת ורצון גדול כל כך להצליח. בהחלט אחד הגדולים ביותר ואני בטוח שהמקרה הוא הלם גדול לכל מי שאוהב כדורסל".

הקלע של האדומים חלק את הזיכרון הכי גדול שלו מבראיינט, עם עקיצה קלה לחברו לקבוצה: "המשחק האחרון שלו. ראיתי אותו בלייב ועוד כמה פעמים. הוא קלע חלק מ-60 הנקודות שלו על שלווין מאק. שמעתי ששידרו אותו בלילה ב-ESPN בארצות הברית, אני זוכר את כל הרגעים המיוחדים שהיו לו בקריירה. קשה אפילו לחשוב על זה".

המאמן הוסיף: "אין רגע ספציפי, חוץ מלהתענג על הרבה דברים שהוא עשה. הוא הגיע לליגה עם הרבה מאוד ציפיות, תמיד השוו אותו למייקל, לגדולים ביותר, בדרך כלל זו סיטואציה שבה שחקנים נשברים וקורסים תחת הציפיות. כבר 14-15 שנים אני מאמן ובכל חדר הלבשה תמיד יש את הוויכוח על מי יותר גדול – הוא או ג'ורדן, בעייני כאוהד מייקל מושבע, זה ההישג הכי גדול שלו".

קטש סיפר כיצד התקבלה הבשורה בקרב חניכיו: "שוק גדול. יש פה שחקנים שגדלו עליו. ההשפעה שלו הייתה עצומה ובזכותו הרבה מאוד שחקנים בחרו לשחק כדורסל וההנאה שהוא נתן למיליוני אנשים היא חסרת תקדים. זה ממש כואב".

באשר למפגש עם בורגוס, פלדין אישר שמדובר במשחק הכי חשוב עבור ירושלים עד כה: "כשא.א.ק באה לכאן זה היה חשוב כי אנחנו נאבקים איתם ראש בראש, אבל המאמן אמר שבורגוס הקבוצה הטובה ביותר בבית  שלנו, למרות שיש לה קצת יותר הפסדים. זה משחק חשוב להשגת יתרון הביתיות בשלב הבא, יהיה קשה ואנחנו יודעים מה תהיה המשמעות אם ננצח, גם למועדון ולעיר ירושלים. במשחק הבית האחרון נגד פו אורטז התעלינו בהגנה, כולל אותי. עכשיו יש לנו עוד עומק עם מאק וג'ון הולנד, אז אני חושב שנהיה מוכנים. הם אחת הקבוצות שניצחו אותנו ונרצה לנקום על כך".

על המפתחות למשחק אמר הסקורר: "כל השחקנים שלהם מסוכנים, יש להם את אחד הקלעים הטובים בליגת האלופות (ויטור בניטה) ואנחנו צריכים לעצור אותו. בכל משחק מישהו אחר אצלם מתעלה, כמו אצלנו. יש להם גבוה שהרג אותנו בריבאונד בפעם הקודמת, גבוה שהכריע את המשחק הקודם בינינו ושני רכזים שמוסרים טוב ויודעים להגיע לצבע. יש הרבה דברים שאנחנו צריכים למנוע כדי לנצח".

קטש התייחס גם הוא לחשיבות המשחק, כאשר שבוע הגביע באופק: "מבחינת איך שאני רואה כדורסל, זו הקבוצה הכי איכותית בבית. זה האתגר הכי גדול והפסדנו להם שם. הם באים כדי לא לוותר על המקום הראשון ויהיה משחק שכדי לנצח אותו נצטרך לספק יכולת שיא בשני הצדדים של המגרש. אנחנו עוד לא חושבים על הגביע, קודם כל אנחנו מאוד רוצים לגמור מקום ראשון בבית ואני חושב שלשלב הזה, זה יהיה הישג יוצא דופן".

עודד קטש. ירושלים תוכל להבטיח את ראשות הבית (דני מרון)
עודד קטש. ירושלים תוכל להבטיח את ראשות הבית (דני מרון)

הניצחון של בורגוס על א.א.ק אתונה ושחקן המפתח של הספרדים: "הם משחקים בצורה קבוצתית יוצאת דופן. אין שחקן אחד שיכריע את המשחק, בשתי הקבוצות. אין פחד, אבל יש הרבה דריכות. א.א.ק קבוצה אחרת מאז שסנט-רוס עזב (חתם בצסק"א), אבל גם איתו בורגוס קבוצה יותר איכותית".

לסיום, המאמן ניתח את הנקודות לשיפור בהגנה של האדומים ושלל מועמדות של דיאנדרה קיין, השוהה בארץ בימים אלו: אני באופן אישי מאוד אוהב את דיאנדרה, אבל זה לא משהו שיקרה השנה. יש לנו את הכלים לשמור טוב, רק היינו צריכים להביא את זה למשחקים בחיפה ובגלבוע. לא צריך לשפוט את זה ברמת כדורסל, אלא יותר של אנרגיות ומוכנות. בשבוע של שלושה משחקים שאפשר להבטיח בו את ראשות הבית בליגת האלופות, אני לא אגיד שזה המשחק הכי חשוב. קיוויתי וציפיתי שזה יבוא מתוך השחקנים, זה לא קרה. יש נפילות מתח כאלה, אבל בהחלט הפוקוס המרכזי הוא על מחר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי