ניצחון מרשים לירושלים באנטוורפן, חולון הודחה מליגת האלופות

ג'יימס פלדין
ג'יימס פלדין | דני מרון

קטש ושחקניו כבר הבטיחו את ראש הבית ואת יתרון הביתיות בפלייאוף ליגת האלופות, אבל לא ריחמו בבלגיה על המארחת ורשמו 73:88. בלאט הוביל עם 13 נקודות. הסגולים הפסידו לייטקבליס. נס ציונה הודחה מהיורופקאפ

(גודל טקסט)

זו שכבר הבטיחה את ראשות הבית ועלתה וזו שסיימה את דרכה: הפועל ירושלים לא התקשתה וניצחה הערב בבלגיה 73:88 את אנטוורפן במסגרת ליגת האלופות, ואילו עירוני נס ציונה הפסידה ברומניה 82:71 לקלוז' נאפוקה והודחה מהיורופקאפ. במשחק שנעל הערב הפועל חולון הצטרפה לרשימת המאכזבות כאשר סיימה את דרכה בליגת האלופות לאחר 69:68 ללייטקבליס.

גם במשחק לפרוטוקול, ניצחון בהפרש דו ספרתי לירושלים
האדומים של עודד קטש התאוששו מהפסד הליגה הביתי להפועל תל אביב ביום שישי וישובו מבלגיה עם ניצחון חוץ מרשים על אנטוורפן, במשחק שהיה לפרוטוקול בלבד לאור העובדה שכבר בשבוע שעבר הם הבטיחו את ראשות הבית ויתרון הביתיות בפלייאוף.

גם עבור אנטוורפן היה זה משחק לפרוטוקול בלבד, בניגוד לירושלים היא כבר סיימה את דרכה בליגת האלופות, אבל היא בכל זאת הצליחה להחזיק מעמד במחצית הראשונה ועד ההפסקה יצאה מפיגור וקבעה שוויון 45. לחצי השני כבר עלו החניכים של קטש בגישה שונה ועצרה את המארחת על 15 נקודות בלבד ברבע השלישי, מה שעשה את ההבדל – 60:71 הייתה התוצאה בסוף הרבע. ב-10 הדקות האחרונות כבר הורגשה חוסר הדריכות מצד שתי הקבוצות, הרבע הסתיים ב-13:17 בלבד לזכות ירושלים, שניצחה בקלות בהובלת תמיר בלאט שקלע 13 נקודות וג'ון הולנד שתרם 11. לנמרוד לוי, סולימאן בריימו וטיישון תומאס היו 10 נקודות כל אחד.

קלעו להפועל ירושלים: תמיר בלאט 13 נקודות, ג'ון הולנד 11, טיישון תומאס, סולימאן בריימו ונמרוד לוי 10 כל אחד, שלבין מאק 9, ג'יימס פלדין 8, בר טימור 6, עידו זלמנסון 5, ג'ייקובן בראון 4, מינדאוגאס קופשאס 2.


בלאט. הוביל את ירושלים עם 13 נקודות (דני מרון)

הפועל חולון הפסידה לייטקבליס והודחה מליגת האלופות
הפועל חולון אירחה את הקבוצה מליטא בידיעה שהפסד יסיים באופן סופי את סיכוייה להעפיל לשלב הבא בליגת האלופות. המשחק נשאר צמוד לכל אורך אורכו והוא הוכרע בשנייה האחרונה כאשר נעשתה עבירה על הבאזר על פאולוס ואלינסקאס שנשלח לשלוש זריקות מהקו, הגארד לא התבלבל והעלה את קבוצתו לשמינית בזכות שלוש זריקות מדויקות בו קבע 68:69 דרמטי. מרקוס פוסטר בלט בשורות המארחת עם 16 נקודות, יוגב אוחיון הוסיף 12 וגיא פניני תרם 11. אצל המארחת ז'לקו שאקיץ' הצטיין עם 17.

נס ציונה הפסידה בקלוז' וסיימה את דרכה ביורופקאפ
באשר לכתומים של נדב זילברשטיין, הם הגיעו למחזור הסיום של שלב הבתים ביורופקאפ בידיעה שהם מוכרחים לנצח בקלוז' בארבע נקודות ומעלה ולקוות במקביל להפסיד של אודראה במינסק, אבל הקרב שהיה צמוד כמעט לכל אורכו – בהפסקה הכתומים עוד הוליכו בנקודה – הפך בדקות הסיום לריצה מקומית ובסופו של דבר נכנעה נס ציונה בהפרש דו ספרתי, 82:71 בעקבות רבע אחרון בו קלעה הקבוצה 12 נקודות בלבד.

קלעו לעירוני נס ציונה: אנתוני פישר 22 נקודות, ג'יי פי טוקוטו 17, ג'ף וויטי 9, רביב לימונד וג'רמי הולוול 7 כל אחד, טל דן 5, גולן גוט ודקוואן קוק 2 כ"א.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי