אורן עמיאל: "מקווה להגיע לירושלים כמאמן ולא רק כאוהד"

אורן עמיאל
אורן עמיאל | נימבורק, האתר הרשמי

מאמנה של נימבורק הצ'כית, שמסיים חוזה בקיץ, התייחס לאפשרות להכריע את ליגת האלופות בארץ בראיון לאתר הרשמי של המועדון. וגם: הזיכרון מדייויד בלאט והסיבות להצלחה הגדולה של קבוצתו

(גודל טקסט)

כבר יותר מעשור שהמיני-מושבה הישראלית בנימבורק רושמת הצלחה גדולה. זה ב-2007 התחיל עם מולי קצורין שהוביל את הקבוצה הצ'כית לארבעה דאבלים, נמשך עם ננו גינזבורג שקודם מתפקיד העוזר של קצורין וזכה בעצמו בחמש אליפויות וארבעה גביעים וב-2018 הגיע תורו של אורן עמיאל, שאחרי שבע עונות במועדון קיבל את המושכות והעונה הוליך את נימבורק למאזן 0:28 בליגה המקומית ולרבע גמר ליגת האלופות של פיב"א, לפני שזו הופסקה בעקבות מגיפת הקורונה. אתמול (שבת) עמיאל העניק ראיון לאתר הרשמי של המועדון ודיבר על הסיבות להצלחה, האמירה של דייויד בלאט שמלווה אותו והאפשרות שליגת האלופות תוכרע בירושלים בסוף ספטמבר.

"בהתחלה לא ידעתי למה לצפות, כי ההגבלות התהדקו מיום ליום והמגיפה נעשתה יותר ויותר רצינית. 'בכיתי' במשך יומיים, אבל אז עקבתי אחרי המוטו שלי שניסיתי ללמד את הילדים שלי – תמיד להסתכל קדימה ולהוציא את המיטב מכל סיטואציה". סיפר עמיאל על משבר הקורונה שעצר את הדהירה של קבוצתו בפתאומיות.

במועדון מגדירים את העונה הנוכחית כמוצלחת ביותר בתולדות נימבורק והמאמן נשאל מה הגורמים לכך: "הצלחה קבוצתית תמיד מתחילה בכימיה ובחיבור, וזה לא היה מושלם בעונה הקודמת. לכן החלטנו בקיץ לרענן את הסגל ולהביא שחקנים צעירים ורעבים שרוצים ללמוד ולהיות חלק מהקבוצה שלנו והצלחנו לבחור את הנכונים ביותר. האנרגיה והלכידות היו בולטות מההתחלה, השחקנים רצו להיות ביחד לא רק על המגרש אלא גם מחוצה לו, וזה חשוב".

עמיאל. ממשיך את ההצלחה הישראלית בצ'כיה (נימבורק, האתר הרשמי)
עמיאל. ממשיך את ההצלחה הישראלית בצ'כיה (האתר הרשמי של נימבורק)

האווירה המיוחדת בחדר ההלבשה הזכירה לעמיאל את מה שאמר לו פעם דייויד בלאט: "שיחקתי תחתיו במשך שבע שנים והוא אמר לי פעם שכאשר אסתכל לאחור על הקריירה שלי, אני אמצא גג חמש קבוצות שבהן רציתי להיות עם השחקנים כל יום. אני חושב שהקבוצה הזו של העונה היא אחת מהן".

עד שהעונה נעצרה, נימבורק רשמה את המאזן הטוב ביותר בליגת האלופות, בה הפסידה רק פעמיים: "העונה הזו הייתה ייחודית לא רק מבחינת תוצאות. אי אפשר לנתח אותה בהגינות כי לא פגשנו את כל הקבוצות, אבל הדרך בה הופענו ושיחקנו הייתה ייחודית ומרעננת ביחס למה שאנחנו רגילים לראות ברמה הזו. קבוצות לא רצו לשחק נגדנו, כי זה אף פעם לא נוח להתמודד עם קבוצה שמשחקת בקצב גבוה ואגרסיבית כמונו. זה גם משך את הקהל לאולם, כי הם ראו שאנחנו תמיד משאירים הכל על המגרש, גם אם לא שיחקנו טוב".

לפני כחודש, פיב"א החליטה כי העונה הנוכחית בליגת האלופות תוכרע בטורניר פיינל 8, שככל הנראה יתקיים בירושלים בסוף ספטמבר. עמיאל, שחוזהו מסתיים בקיץ הקרוב, התייחס לאפשרות שמשחקי ההכרעה יתקיימו בארץ: "אם זה יקרה, אני מקווה להגיע לשם כמאמן ולא רק כאוהד. אי אפשר לדעת מה יקרה עם הקורונה, אבל אם המצב יאפשר לקיים טורניר שם, זה יהיה אחד הטורנירים הטובים. הכל יהיה מוכן ולא יהיו טעויות".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי