קרית גת במקום הראשון, רחובות נצמדה לב"ש

ליגה לאומית
ליגה לאומית | איגוד הכדורסל

מחזור אחד לסיום העונה הסדירה בליגה הלאומית, הקבוצה הדרומית בפסגה אחרי 91:95 בהוד השרון. רחובות ניצחה בכפר סבא ונצמדה לב"ש שגברה על קריית אתא

(גודל טקסט)

המחזור ה-23 בליגה הלאומית, אחד לסיום העונה הסדירה ,עלתה מכבי קרית גת למקום הראשון אחרי ניצחון חוץ בהוד השרון. מתוך שבעה משחקים שישה הסתיימו עם ניצחונות חוץ כאשר רחובות ניצלה את ההפסד של קרית אתא לב"ש כדי להידבק אליה במקום 2-3. בתחתית ניצחונות חשובים לאליצור יבנה והפועל עפולה שמשאירים את מגדל העמק במקום האחרון עם הפרש של 2 ניצחונות מהקבוצה לפניה.

הפועל גליל עליון – עירוני רעננה 89:80
ניצחון עשירי ברציפות לקבוצה של ברק פלג שמורידה את גליל עליון למקום השישי ושם היא כנראה תסיים את העונה. המחצית הראשונה הייתה צמודה ונגמרה ב-36:36, אלא שברבע השלישי דווקא גליל שלטה ועלתה ליתרון של 15 נקודות. נגמר? לא אם אתם שואלים את רעננה. האורחים הצליחו לחזור לאט ובנחישות ועם הגנה חזקה גם עלו ליתרון. כאן כבר יצא לגליל הרוח מהמפרשים וברק פלג שוב יצא מנצח. סמי גיבנס היה אדיר עם 26 נקודות, מייקל בריסקר הוסיף 19 משלו.

הפועל חיפה – אליצור יבנה 84:76
ניצחון אדיר לאליצור יבנה שהופיעה עם יצחק אפטקר על הקווים שרושם ניצחון במשחק הבכורה שלו על הקווים. יבנה קלעה לא פחות מ-11 שלשות וניצלה יום רע בהתקפה של הפועל חיפה העצבנית. ג'רבון פרסלי הורחק בחמש עבירות עוד לפני המחצית, אך גם ג'ייסון רוזנברג לא סיים את החצי הראשון. יבנה עוד הובילה בחצי הראשון, אך ברבע השלישי הפועל חיפה השתלטה על המשחק ועלתה ליתרון קטן. ברבע האחרון יובל רחמילביץ' (17 נקודות) ואופק מלכה (16 נקודות) עשו פעולות גדולות וסיבכו את הפועל חיפה בתחתית. יבנה עולה מעל לקו האדום ונראה שבתחתית הולך להיות צמוד.

הפועל באר שבע – עירוני קריית אתא 75:84
ניצחון גדול להפועל באר שבע במשחק המרכזי של הערב והיא עושה זאת דווקא בלי אור סולומון הפצוע ומסבכת את המצב בצמרת הטבלה עוד יותר. האדומים נהנו מחצי ראשון אדיר של סטורם וורן (13 נקודות בחצי), אך המשחק היה צמוד לכל אורכו ו-5 דקות לסיום הלוח הראה 69:69. מכאן הייתה זאת הצגה של איש אחד – אריאל נבון במשחק החזרה שלו לבירת הנגב קלע 8 נקודות ברצף והבטיח ניצחון לדרומיים. קרית אתא כנראה לא תסיים ראשונה בעקבות ההפסד הזה, הפועל ב"ש מתקרבת לביתיות.

הפועל כפר סבא – מכבי רחובות 87:77
ניצחון גדול למכבי רחובות שלא מוותרת על המקום הראשון ומסבכת את הפועל כפ"ס בכניסה לפלייאוף. דווקא הביתיים שלטו בחצי הראשון, אלא שמטווח שלשות לקראת סוף הרבע השלישי העביר את היתרון לרחובות ומכאן היא לא שמטה אותו עד לסיום. האורחים איבדו אמנם 23 כדורים, אך חמישה שחקנים שלהם קלעו בספורות כפולות ומעל כולם היה זה מרכוס רלפורד עם 17 נקודות. ההפסד של קרית אתא בבאר שבע עושה כמובן שירות טוב לרחובות.

הפועל מגדל העמק/עמק יזרעאל – הפועל עפולה 105:92
ניצחון שישי ברציפו להפועל עפולה שבדרך הבטוחה להישאר בליגה והשיגה הערב וי שישי ברציפות. האורחים הציגו את אלכס רוזנברג במשחק כמעט מושלם של 30 נקודות ב-91 אחוז מהשדה ובערב כזה קשה להפסיד. מנגד, צמד הזרים של הביתיים קלעו 53 נקודות, אך מלבדם אף אחד לא הגיע ובעקבות הניצחון של יבנה הפער מחוף המבטחים גדל לשלושה משחקים. הפועל עפולה עוד יכולה להגיע לפלייאוף, אך נראה שבכל מקרה היא תשרוד עונה נוספת בליגה.

מכבי הוד השרון – מכבי קריית גת 95:91
במשחק קצוות היה נראה שהשליטה אצל מכבי קריית גת, אלא שסיום מותח כמעט וסידר הפתעה. הוד"ש יכלה לשלוח את המשחק להארכה אחרי שחזרה מפיגור דו ספרתי, אולם יותם שירן החטיא והדרומיים נשמו לרווחה עם שבוע נוסף בפסגה. הוד השרון, מנגד, יורדת אל מתחת לקו האדום בעקבות הניצחון של יבנה והיא בבעיה גדולה. ורנון טיל סיים עם טריפל דאבל וקולן רוסו קלע 38 נקודות (!!), אך עידן פז היה האקס פקטור בצד השני עם 19 נקודות שהבטיחו מקום ראשון לעוד שבוע.

הפועל ר"ג/גבעתיים – מכבי קריית מוצקין 68:66
משחק בסגנון יווני נגמר בניצחון של מכבי קריית מוצקין שעושה צעד חשוב בדרך לפלייאוף העליון. המשחק היה בשליטת האורחים לכל אורכו וכבר הוליכו 43:28, אך האורדונים חזרו על מטווח שלשות וכפו שיוויון כשלוש דקות לסיום. מכאן התנהל קרב מותח ופולרין קמפבל קלע שלשה אדירה, אך ליאור ליפשיץ החזיר לו ובפיגור 3 האורדונים יצאו להתקפה מכרעת, אך ראשד מאדן החטיא וגם את ריבאונד ההתקפה שלקח לא הצליח לגרור את המשחק להארכה. הפועל ר"ג/גבעתיים מסתבכת עם מאבק הפלייאוף ותצטרך לנצח בשבוע הבא ביבנה. מנגד, גם למוצקין משחק עונה והיא תארח את כפ"ס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי