הרצליה גברה על קריית אתא, הוד השרון נעצרה אחרי שישה ניצחונות

מיקי גורקה
מיקי גורקה | עדי אבישי

החבורה של מיקי גורקה השיגה ניצחון חוץ יקר, נתניה עצרה את הרצף של הקבוצה של נתי כהן. גוני יזרעאלי הוביל את גליל עליון ל-79:87 על אליצור יבנה, אשקלון נכנעה לקריית מוצקין בתום דרמה

(גודל טקסט)

שישה משחקים נערכו הערב (שלישי) בליגה הלאומית בכדורסל, כאשר הפועל עפולה והפועל חיפה ינעלו מחר את המחזור העשירי. הוד השרון נעצרה לאחר שישה ניצחונות רצופים, בני הרצליה גברה על קריית אתא בקרב צמרת וגליל עליון, שגברה על יבנה, השוותה את מאזנה לזה של הקרייתים ועלתה למקום הרביעי.

אליצור יבנה – הפועל 'שמיר אופטיקה' גליל עליון 87:79
גוני יזרעאלי חזר לפרקט אחרי היעדרות בת שבועיים והוביל את החבורה מכפר בלום לניצחון. הקרב היה צמוד בתחילתו, עד שהאורחים קלעו שלוש שלשות ברצף וברחו ליתרון קטן שהספיק ל-21:18 בתום הרבע הראשון. גם ברבע השני הצפוניים החזיקו ביתרון ואף הגדילו אותו אחרי סל ועבירה של רון סבג, שקבע 40:31. אלעד הופמן ובילי מקשפרד השאירו את הביתיים במשחק והורידו ל-44:40 לאחר החצי הראשון. הקבוצה של אבישי גורדון עלתה ליתרון דו ספרתי עם פתיחת הרבע השלישי, הרבה בזכות יזרעאלי. הופמן ומקשפרד המשיכו להחזיק את יבנה, אבל הרכז הוותיק חתם את הרבע השלישי ב-67:57 לטובת גליל עליון.

המומנטום עבר צד ברבע האחרון ומקשפרד הוביל ריצה של המארחת בדרך לשוויון 69:69, אך דווקא כאן הצפוניים ידעו לבצע את הפעולות הנכונות ועם שלשה של יזרעאלי וסלים גדולים בצבע של ווין לנגסטון, חזרו לכפר בלום עם ניצחון. רועי הובר תרם 14. מנגד, בילי מקשפרד קלע 23 נקודות שלא עזרו לאליצור יבנה. הרכז סיים את המשחק עם 21 נקודות ו-9 אסיסטים, הובר תרם 14. מנגד, מקשפרד קלע 23.

עירוני קריית אתא – בני הרצליה 86:73
המקומיים פתחו את המשחק נהדר, בעיקר בזכות קווינטרל תומאס ורום גפן, שהובילו ליתרון 11:25 בסיום הרבע הראשון. הרבע השני היה כולו של בני הרצליה, שקלעה בו 34 נקודות, עם יכולת נהדרת של קנדל אנטוני ואנטוני פישר בדרך להפוך את התוצאה ולרדת להפסקה ביתרון מינימלי – 44:45.

המחצית השנייה נפתחה בצורה מהוססת עבור שתי הקבוצות, אך בני הרצליה הצליחה לצאת מזה ראשונה. לעומת זאת, הקרייתים נתקעה על 3 נקודות בלבד ב-7 הדקות הראשונות של הרבע וסיימו אותו בפיגור 64:55. עם פתיחת הרבע האחרון, הקבוצה מהשרון עלתה ליתרון שיא, 76:60. מכאן, בני הרצליה שמרה על היתרון שלה והצליחה לצאת מהקריות עם ניצחון יקר. קנדל אנטוני בלט עם 24 נקודות ו-8 אסיסטים. יכולת נהדרת של קווינטרל תומאס, שסיים את המשחק עם 31 נקודות, לא עזרה לביתיים.

א.ס רמת השרון – עירוני רעננה 72:96
ניצחון שני העונה לעולה החדשה. הקבוצה של גיא קנטור הציגה משחק נהדר וניצלה רכות בצבע של האורחים, להם זה היה הפסד שלישי ברצף שסיבך אותם בחלק התחתון של הטבלה. צמד הזרים של רמת השרון בלט כבר בפתיחה והצעיד את הקבוצה ל-15:23 לאחר הרבע הראשון. ברבע השני המקומיים קלעו 27 נקודות, בעוד לרעננה לא היו תשובות, ובהפסקה הלוח הראה 33:50. האורחים פתחו את הרבע השלישי עם 10 נקודות רצופות ללא מענה, אך זה היה הכי קרוב שהגיעו. הביתיים לא התרגשו והגיבו עם ריצה משלהם שמיד החזירה אותם ליתרון מבטיח ואת הפער הזה כבר לא איבדו עד לסיום המשחק. ג'אלן ג'קסון דוריאן פינסון קלעו 52 נקודות משותפות למנצחת. בצד המפסיד, תומר פורת קבע שיא עונתי של 17 נקודות.

אליצור נתניה – מכבי הוד השרון 63:74
אחרי שישה ניצחונות רצופים, הוד השרון ספגה הפסד לחבורה הצעירה מעיר היהלומים. אחרי מחצית ראשונה רעה, הביתיים התעשתו ויצאו נהדר לחצי השני בו קלעו 48 נקודות והבטיחו ניצחון חשוב. רבע ראשון מוזר נגמר ב-11:14 למקומיים, ברבע השני שתי הקבוצות השתחררו. אף אחת לא הצליחה לברוח לשנייה והחטאות ממצבים נוחים השאירו את המשחק על סקור נמוך מאד. במחצית 33:26. לחצי השני הופיעה רק קבוצה אחת – אליצור נתניה עלתה ליתרון עם פתיחת הרבע השלישי בזכות ריצת 10-0. האורחים ניסו לחזור ועוד כפו שיוויון בהמשך, אלא ששוב הביתיים הצליחו לרוץ ועשו זאת בדיוק ברגע הנכון בדרך לניצחון חשוב שמאבקי התחתית. רז אדם בלט בשורות נתניה עם 17 נקודות ו-8 ריבאונדים. מנגד, ג'ימי הול קלע 15 נקודות להוד השרון.

אליצור "איתו" אשקלון – מכבי קריית מוצקין 75:73
ניצחון ענק לחבורה של רועי פרל שיצאה מהמשחק באשקלון עם ניצחון אדיר, בזכות רבע אחרון בו ספגה רק 11 נקודות וחזרה מפיגור דו ספרתי. ברבע הראשון קיבלנו משחק שקול בין שתי קבוצות שוות ברמתן והאורחים הובילו 22:21 לאחר עשר דקות. עם פתיחת הרבע השני קלעה מוצקין שתי שלשות רצופות והגדילה את הפער, אלא שיכולת נהדרת של דודו שמריז (11 נקודות עד ההפסקה) וד'אור פישר (9 נקודות ללא החטאה באותו זמן) הפכו את התוצאה.

אור קורנליוס סגר את המחצית עם שלשה שקבעה 40:43 לאשקלון. הרבע השלישי היה בשליטה של האורחים והם סיימו אותו ביתרון 52:62, אך הקבוצה של רועי פרל פתחה את הרבע האחרון עם 6 נקודות ברצף והמשיכה עם הגנה טובה, כאשר מנגד הביתיים לא מצליחים לקלוע. אמין סטיבנס קבע שיוויון 73:73, דקה לסיום. איבוד כדור קריטי של אריזונה ריד הוליד מתפרצת של הצפוניים, שעלו ליתרון ובהתקפה החשובה של המשחק אור קורנליוס איבד ושלח את קבוצתו הקודמת לחגוג. אמין סטיבנס במשחק ענק של 29 נקודות הוביל את המנצחת. מנגד, 16 של דודו שמריז לא הספיקו לאליצור איתו אשקלון

הפועל חבל מודיעין – הפועל ר"ג/גבעתיים 92:89 (לאחר הארכה)
ניצחון ענק לקבוצה של חנן הירשוביץ, שנאלצה להסתדר כחצי משחק ללא קווין קייפרס שהורחק. היה זה הניצחון הראשון של האורדונים בחוץ, וכמה שהוא חשוב עבורם. במחצית הראשונה הביתיים שלטו והיו טובים יותר, אולם לא הצליחו לתרגם זאת להפרש גדול וירדו לחדרי ההלבשה ביתרון 37:41. ברבע השלישי האורחים הצליחו להפוך את התוצאה עם דקות טובות של איגור מאיור, וגם ההרחקה של קייפרס לא עצרה אותם בדרך ליתרון 59:56 לאחר שלושה רבעים. הסיום היה צמוד ושלשה של תום ספקטור קבעה 79:80 לאורחים כעשר שניות לסיום. תומר זלמנסון דייק פעם אחת מהקו ומהצד השני איוון אסקה עמד בלחץ ושלח את המשחק להארכה – 81:81. בחמש הדקות הנוספות, טי קיי אדוגי לקח את המשחק על עצמו והעניק יתרון 92:89 לקבוצתו, לפני שדיוויד מוסינדי החטיא מחוץ לקשת את ההזדמנות האחרונה לכפות הארכה שנייה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי