מנהלת הליגה תקפה: "יוחננוב נכשל, אין קשר בינו לכדורסל"

שמואל פרנקל
שמואל פרנקל | עדי אבישי

חילופי ההאשמות בין הצדדים נמשכים. בליגת העל מתחו ביקורת על יו"ר ליגת המשנה: "לא הצליח לגייס כספים, הקבוצות ראויות להנהגה טובה יותר". יוחננוב: "טבעי ששני הגופים יעודדו העסקת זרים על חשבון ישראלים"

(גודל טקסט)

העימות בין מנהלות שתי הליגות הבכירות בכדורסל התקדם שלב. בהמשך להודעת מנהלת הליגה הלאומית על הגדלת מספר הזרים בה לשלושה, שבה תקף היו"ר עוגן יוחננוב את השרה מירי רגב ואת משרד הספורט, מנהלת ליגת העל פרסמה היום (שישי) תגובה נוקבת.

מטעם המוסד המנהל את הליגה הבכירה נמסר: "מנהלת ליגת העל מופתעת מההשתלחויות של יו"ר מנהלת הליגה הלאומית עוגן יוחננוב, במיוחד לאור העובדה כי הוא נכשל בתפקידו, לא הצליח לגייס כספים עבור הליגה הלאומית וככל הנראה מנסה לכפר על הכישלון המקצועי והשיווקי בתקיפת הדרג הפוליטי ומנהלת הליגה על הדרך. ברור לכולם כי אין קשר אמיתי בינו לכדורסל או לשיווק וליבנו עם קבוצות הליגה הלאומית שסמכו עליו שיעזור להן. אין ספק שהן ראויות להנהגה טובה".

הבוקר גם הגיעה אל מנהלת ליגת העל הודעה ממשרד הספורט, בו נכתב בין היתר: "משרד הספורט חושב שהגיעה הזמן לעשות שינוי ולבחון חלופות, כולל מנהלת כדורסל משותפת לשתי הליגות, בדומה למה שקיים בכדורגל. המציאות היא שמשרד הספורט מגדיל את התקציב לאיגוד מדי שנה במיליונים רבים ואף מעביר סכום גדול לאיגוד ולליגה הלאומית מתוך המבחן החדש לחיזוק הישראלי, ועדיין הליגה הלאומית מתקשה לייצר עניין. בנוסף, הנהלת הליגה הלאומית מקבלת החלטות על הגדלת כמות הזרים בניגוד לתפקידה וייעודה ובסתירה לתפקיד האיגוד, שכל ייעודו חיזוק והצמחת השחקנים מקומיים וטיפוח הנבחרות הלאומיות. זה מחייב טיפול שורשי, כולל בחינת שינוי מבנה ניהול הליגות".

יוחננוב.
יוחננוב. "אין קשר בינו לכדורסל" (איגוד הכדורסל)

יוחננוב מיהר למסור בתגובה למנהלת ליגת העל: "שמואל פרנקל יודע שמתגבש רוב בליגת העל להדיחו מהתפקיד, לאחר שבמשך שנתיים פעל בצורה שרירותית וכוחנית תוך פגיעה קשה בערכי הספורט, בשחקן הישראלי ובדור העתיד של נבחרות ישראל והביא את ליגת העל לשפל ניהולי חסר תקדים. זה רק טבעי שפרנקל, שמעדיף מעדיף זרים על פני ישראלים, יתמוך במשרד הספורט ושני הגופים האלו יעודדו יחד העסקת זרים על חשבון ישראלים צעירים. במקום לחזק את הליגה האחות, ליגת העל רואה רק את עצמה בצורה אנוכית ואינטרסנטית. צר לי שאלו העומדים בראש הגופים המכובדים האלו והגיע הזמן שיעזבו את תפקידם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי