סופית: עונת 2019/20 בליגה הלאומית הסתיימה

עמירם הלוי
עמירם הלוי | עודד קרני

בתום ישיבת איגוד הכדורסל הוחלט שלא להמשיך את עונת המשחקים ולאפשר להפועל חיפה ולבני הרצליה לעלות לליגת העל. עם זאת, ההחלטה הסופית בנושא צפויה להיות של מנהלת הליגה

(גודל טקסט)

הנהלת איגוד הכדורסל קבעה היום (שני) על סיום עונת המשחקים 2019/20 בליגה הלאומית, ובכך אשררה את ההחלטה שנקבעה לפני כחודשיים. הסוגיה נידונה לאחר קביעת בית הדין כי יש לבצע שוב את הליך קבלת ההחלטה. בעצם ההחלטה על סיום העונה בליגה הלאומית הוכרזו בני הרצליה והפועל חיפה כעולות לליגת העל.

משכך, מנהלת הליגה הלאומית תתחיל להכין את הקרקע לקראת עונת המשחקים הבאה במטרה לחזור ולראות כדורסל ישראלי במיטבו במהרה. הנהלת איגוד הכדורסל החליטה לאשרר החלטה קודמת ולסיים את העונה בליגה הלאומית. הדיון התקיים על פי החלטה של בית הדין של האיגוד שביקש לקיים דיון נוסף. על פי ההחלטה שתי הראשונות בליגה, בני הרצליה והפועל חיפה יעפילו לליגת העל בעונה הבאה ולא תהיינה יורדות מהליגה.

ההנהלה קיימה דיון ארוך והחליטה בסופו של דבר לסיים את העונה בכל הליגות החובבניות והצעירות במדינת ישראל. ההחלטה באה בעקבות הודעת משרד הבריאות, שלא תתקיים פעילות עם מגע לפני ה-14.6 בליגות אלו וכן שלא קיימת ייתכנות של בידוד לשחקנים ופעילים, כפי שנעשה בליגת העל כדורגל או כדורסל.

על פי ההחלטה לא יהיו השנה יורדות באף ליגה והעולות יהיו הקבוצות שסיימו במקום הראשון בעת הפסקת הליגות עם פרוץ משבר הקורונה. במידה ומספר המשחקים בין הקבוצות הראשונות בליגה מסוימת אינו שווה, תעלה הקבוצה עם אחוז הניצחונות הגבוה ביותר ביחס למספר המשחקים אותו שיחקה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי