מייקל ג'ורדן השחקן המשפיע בהיסטוריה של ה-NBA

מייקל ג'ורדן
מייקל ג'ורדן | Gettyimages

רשת הטלוויזיה האמריקאית ESPN פרסמה את הדירוג שלה והמלך הבלתי מעורער גבר על לברון ג'יימס. מג'יק ג'ונסון שלישי, סטף קרי סוגר את העשירייה

(גודל טקסט)

 רגע לפני שאנחנו נכנסים לפלייאוף 2018 של ה-NBA, שהופך להיות יותר ויותר מעניין בעקבות היחלשות גולדן סטייט וקליבלנד והתחזקות טורונטו, יוסטון ובוסטון, רשת הטלוויזיה האמריקאית ESPN התפנתה כדי להוציא רשימה מקיפה של 100 השחקנים המשפיעים בהיסטוריה.

כצפוי, מייקל ג'ורדן תפס את המקום הראשון וכשהנימוקים בין היתר: "ג'ורדן הגדיר מחדש את הכדורסל ואת החשיבות של היכולת האתלטית. אנחנו רואים את ההשפעה שלו עד היום כשילדים רוצים להיות כמוהו וכשהוא מחזיק בשליטה על קבוצה בליגה".

למקום השני הגיע, שוב כצפוי, לברון ג'יימס עליו אמרו: "רשימת ההישגים הבלתי נגמרת שלו במגרש הכדורסל ידועה וברורה לכולם, אבל ההשפעה האמיתית שלו מגיעה מחוץ למגרש. המעורבות הפוליטית והחברתית שלו גרמו להשפעה אמיתית על החיים של אפרו-אמריקאים – אבל לא רק".

מייקל ג'ורדן. המשפיע בתולדות המשחק (גטי אימג'ס)
מייקל ג'ורדן. המשפיע בתולדות המשחק (גטי אימג'ס)

במקום השלישי נמצא מג'יק ג'ונסון: "לא רק בזכות 5 האליפויות בהן זכה, אלא בעיקר בזכות העלאת המודעות והמאבק במחלת האיידס", ביל ראסל ו-ווילט צ'מברליין משלימים את החמישייה הראשונה. השחקן הפעיל הבא נמצא במקום העשירי והוא סטף קרי: "הוא הסקורר הגדול ביותר בתולדות המשחק. הוא גורם לילדים להאמין ביכולות שלהם".

קובי ברייאנט נמצא במקום ה-12: "הוא הלך בצעדיו של מייקל ג'ורדן, אבל התלונה על הטרדה מינית כנגדו פגעה בו. הוא היה אדם שנתן את כל מה שיש לו כדי לשחק כדורסל". חברו של הבלאק מאמבה ללייקרס הגדולה, שאקיל אוניל, נמצא במקום ה-17 והנימוק פשוט מאוד: "שאק!". במקום ה-20 נמצא אולי השחקן האירופאי הגדול בכל הזמנים, דירק נוביצקי: "גרם לכך שקבוצות יחפשו את מייקל ג'ורדן הבא גם במקומות שהם לא ארצות הברית".

לברון ג'יימס. יעבוד עוד קצת כדי להגיע לראש הרשימה (AFP)
לברון ג'יימס. יעבוד עוד קצת כדי להגיע לראש הרשימה (AFP)

עוד שחקן שמגיע מחוץ לארצות הברית הוא יאו מינג שדורג 29 ברשימה: "7 העונות וחצי שלו ביוסטון גרמו לכך שהכדורסל הפך לענף ספורט לגיטימי ומתפתח בכלכלה המתפחת ביותר בעולם – סין". אנחנו נמשיך לחכות לרשימות בהן יככב עומרי כספי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי