המהפך הגדול אי פעם בפלייאוף: ל.א קליפרס ניצחה בגולדן סטייט

סטף קרי
סטף קרי | AFP

האורחים כבר נקלעו לפיגור 31 נקודות, אבל הפכו ל-131:135 פשוט מטורף על האלופה והשוו את הסדרה ל-1:1. גם פילדלפיה רשמה ערב היסטורי כשקלעה 51 נקודות ברבע אחד בדרך ל-1:1 בסדרה נגד ברוקלין

(גודל טקסט)
שני משחקים בלבד נערכו הלילה (בין שני לשלישי) בסדרות הפלייאוף ב-NBA, אבל אלה היו שני משחקים פנטסטיים ודרמטיים כל כך. האלופה גולדן סטייט ווריירס לא הצליחה לשמור על יתרון של 31 נקודות ונכנעה בביתה ללוס אנג'לס קליפרס, המהפך הגדול בהיסטוריית הפלייאוף כאמור, בסדרה שכעת בשוויון 1:1, ומהפך הושלם גם בפילדלפיה, שם זכינו למשחק היסטורי נוסף ובסיומו הסיקסרס השוו את הסדרה מול ברוקלין ל-1:1, הודות לערב יוצא דופן של בן סימונס וחבריו.


גולדן סטייט ווריירס (1) – לוס אנג'לס קליפרס (8) 135:131 (1:1 בסדרה)
האלופה כבר הייתה משוכנעת שהניצחון בכיס שלה ושהיא ב-0:2 קליל, אבל היא ממש לא זכתה לחיים קלים מול האורחת מעיר המלאכים ובסופו של דבר ספגה את המהפך הגדול אי פעם בסדרת פלייאוף – איבדה יתרון של 31 נקודות ונכנעה. יתרון עצום (23 בהפסקה) נמחק כליל לאורך הדקות במחצית השנייה וכשנותרו פחות משתי דקות לסיום האורחים כבר מצאו את עצמם בפיגור 128:126 בלבד, כשקווין דוראנט, למרות שסחט סל ועבירה ברגעי ההכרעה, ביצע שתי עבירות תוקף בשני מהלכים רצופים וגם החטיא שלשה.


היה זה לו וויליאמס שקבע שוויון כשנותרה דקה ועשר שניות לסיום. סטף קרי הפגיז מחוץ לקשת ונראה היה שהאלופה בדרך לניצחון, אבל דוראנט עוד רשם את העבירה השישית והורחק, קליי תומפסון החטיא שלשה נוחה למדי ו-15.9 שניות לסיום עלתה האורחת ליתרון ראשון מאז שהוליכה בממש בתחילת המשחק, כאשר וויליאמס קבע 130:131. קרי בכבודו ובעצמו עוד החטיא שלשה נוספת, הארל דייק פעמיים מהקו והמשחק הוכרע לטובת האורחת. 131:135 בסיום.



דוראנט. משחק שהוא ממש לא ירצה לזכור (AFP)


סטף קרי בסופו של דבר סיים עם 29 נקודות והיה זה קוון לוני שסייע לו מהספסל עם 19 נקודות ומאה אחוזים מהשדה (6 מ-6). קווין דוראנט רשם 21 נקודות, חמישה אסיסטים ושלוש חטיפות, אבל גם רשם שמונה איבודים וכאמור אולי היה מי שהוביל להפסד. קליי תומפסון סיים עם 17 נקודות (שלשה אחת בלבד) ו-14 קלע דריימונד גרין, במשחק בו דמרקוס קאזינס נפצע כבר אחרי ארבע דקות במשחקו הראשון בקריירה בפלייאוף. מן העבר השני, לו וויליאמס סיים משחק אדיר של 36 נקודות ו-11 אסיסטים ב-33 דקות, כשמהספסל גם מונטרז הארל סיפק 25 נקודות. 24 גם קלע דנילו גלינארי.


The Clippers celebrate the big comeback win. pic.twitter.com/KmTiFeClJ4

— Marc J. Spears (@MarcJSpearsESPN) April 16, 2019


פילדלפיה 76' (3) – ברוקלין נטס (6) 123:145 (1:1 בסדרה)
האורחת הצליחה להדהים כהוגן במשחק הראשון בסדרה והשיגה את ניצחון החוץ לו נזקקה, אבל הלילה פשוט לא היה סיכוי. המחצית הראשונה עוד הייתה צמודה ונדמה היה שניצחון חוץ נוסף בהחלט על הפרק, אבל אז הגיע הרבע השלישי ובו קלעה פילדלפיה 51 נקודות – השוואת השיא של לוס אנג'לס לייקרס שקלעה גם היא ב-1962 51 נקודות ברבע במשחק פלייאוף – ובסיום הרבע הפער זינק ל-28 נקודות הפרש, ממנו אף אחת לא יכולה לחזור ב-12 דקות.


בן סימונס, שהיה חלש במשחק הראשון ואף ספג שריקות בוז מהקהל, החזיר עם טיפל דאבל של 18 נקודות, 12 אסיסטים ו-10 כדורים חוזרים. גם ג'ואל אמביד שהיה בספק למשחק ולא בלט במפגש הראשון, סיים עם דאבל דאבל של 23 נקודות ו-10 ריבאונדים וברבע השלישי כבר ירד לנוח ומאז לא שב לאור הפער האסטרונומי שנפער. מנגד, ספנסר דינווידי עם 19 נקודות ודיאנג'לו ראסל עם 16 הובילו את קלעי הנטס.



סימונס. טריפל דאבל נפלא (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי