לילארד: "אמרנו את המילה האחרונה. המשחק הגדול בקריירה שלי"

דמיאן לילארד
דמיאן לילארד | AFP

פורטלנד בטירוף מהניצחון בסדרה. הכוכב שקלע 50 נקודות: "נופפתי להם לשלום כי הסדרה נגמרה". פול ג'ורג' על סל הניצחון: "זאת הייתה זריקה גרועה". אנס קנטר: "לילארד השחקן הכי טוב ששיחקתי איתו"

(גודל טקסט)

הפורטלנד טרייל בלייזרס שלחו הלילה את אוקלהומה סיטי ת'אנדר הביתה בסיומה של סדרת פלייאוף עצבנית. האיש שאחראי למפלה המוקדמת של אוקלהומה הוא ללא ספק דמיאן לילארד, הכוכב הגדול של הלילה. הרכז של פורטלנד סיפק תצוגת ענק עם 50 נקודות, 10 שלשות וסל ניצחון אחד בשנייה האחרונה של המשחק, ממרחק של כמעט חצי מגרש. 

העונה של ראסל ווסטברוק ופול ג'ורג' נגמרה מוקדם משציפו, והטרייל בלייזרס יחכו בחצי גמר המערב למנצחת בסדרה בין סן אנטוניו לדנבר. 'דיים' הצליח לשגע את עולם הכדורסל הלילה עם אחת מהופעות הפלייאוף הגדולות שראינו בשנים האחרונות, ולאחר המשחק ניצל את ההזדמנות לסכם את הסדרה הנהדרת של קבוצתו.

על התחושות אחרי סל הניצחון אמר: "זאת הייתה הרגשה מדהימה, שהכדור עזב את הידיים שלי הרגשתי טוב, הייתה לי הרגשה טובה לגבי הזריקה. ב-5 או 6 הדקות האחרונות של המשחק המשכתי להגיד לעצמי: בשביל שאנחנו ננצח את המשחק נצטרך לחפור עמוק. העובדה שניצחנו כמו שניצחנו הוכיחה שזה באמת קרה".

על הדה ז'ה וו מאותו סל ניצחון נגד יוסטון לפני 5 שנים אמר: "זאת הייתה זריקה מעט שונה. במשחק ההוא היינו בפיגור 2 נקודות, היה פחות זמן, אני שברתי את המהלך של המאמן. כולם אמרו לי לרוץ לכדור וזה מה שעשיתי. הערב התכוננו לזה".

כשנשאל למה זרק ממרחק כל כך גדול סיפר: "לא רציתי לשים את המשחק בידיים של השופט. אם יהיה מגע ולא ישרקו, או שאני אקח זריקה קשה שלא תכריע את המשחק. הסתכלתי על הסל מרחוק, המאמן שלי אמר לי לפני כמה ימים: "תזרוק הרבה מרחוק, בסוף אתה תקלע אחת מהם". ואז שעמדתי ידעתי שאני הולך לזרוק. פול ג'ורג' היה מספיק רחוק ממני, אז אמרתי לעצמי 'אני אכדרר פעם אחת הצידה ואזרוק'. וזה מה שקרה"

האם אפשר להתכונן למשחק מהסוג הזה? "אני חושב שבקיץ כשאתה באמת מכין את עצמך למצבים האלה, מבחינה פיזית ומנטאלית, כשאתה משקיע באימונים, גם אם אחרים רואים את זה וגם אם לא, זה תמיד משתלם בסוף. לא ידעתי שאני אשחק כל כך הרבה דקות, המאמן החליט על זה תוך כדי המשחק ואני הייתי בטוח בעצמי".


לילארד: "ידעתי שאני אזרוק" (AFP)

כשנשאל על ההתגרות בשחקני אוקלהומה בסיום אמר: "היו הרבה דיבורים בין הקבוצות לאורך כל הסדרה, וזאת הייתה המילה האחרונה. נופפתי להם שלום, כי המשחק נגמר והסדרה נגמרה. אני חושב שאחרי משחק 3, דניס שרודר חיקה אותי, הם חגגו ואנחנו שמרנו על קור רוח. אחרי ניצחון אחד ככה הם התנהגו, אז אמרנו לעצמנו: בסדר, אנחנו רוצים לנצח 4 משחקים, ואחרי שננצח לא יהיה על מה לדבר. וזה מה שקרה".

המשחק הגדול בקריירה? "שיחקתי הרבה משחקים בקריירה, אני חושב שזה כנראה המשחק הגדול ביותר בקריירה שלי. רק בגלל שזה היה משחק שסוגר סדרה, אתה לא רוצה לחזור לאוקלהומה כדי לא להגיע למשחק 7. היינו בפיגור דו ספרתי פחות מ-5 דקות לסוף, והכל הצביע לזה שהסדרה תחזור לאוקלהומה, וכל הדברים שעשינו כדי לנצח את המשחק היו אדירים".

חברו הטורקי של לילארד לקבוצה, אנס קנטר התרגש לאחר המשחק: "כשהוא קלע את הזריקה נגד יוסטון לפני 5 שנים, ראיתי את המשחק עם אבא שלי בטורקיה ואמרתי לעצמי וואו, זה מיוחד מאוד. ו-5 שנים לאחר מכן, אני משחק איתו בקבוצה, ולא ראיתי דבר כזה מעולם. שיחקתי עם שחקנים מדהימים, אבל דיים הוא ללא ספק מספר 1. אני רוצה להודות לניקס על זה שהם שחררו אותי, כל זה לא היה קורה בלעדיהם".


אנס קנטר: "שיחקתי ליד הרבה שחקנים מדהימים, לילארד מספר 1"

מנגד, בצד המאוכזב, פול ג'ורג' שהציג ערב נהדר של 36 נקודות ו-9 ריבאונדים, אך גם היה השומר של לילארד בזריקה המכרעת אמר לאחר המשחק: "זה מאוד מאכזב. נתנו לזה לחמוק. לילארד קלע כמה זריקות גדולות. אני מוריד את הכובע בפניו על הזריקות שהוא לקח וקלע, קשות מאוד, עם שמירה, ממרחקים אדירים. באמת זריקות קשות. זה היה הלילה שלו, הוא הרגיש את זה וניצח את המשחק".

על סל הניצחון אמר ג'ורג': "זאת הייתה זריקה רעה. לא אכפת לי מה כולם יאמרו, זאת זריקה רעה, אבל נחיה עם זה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי