תהיה אלופה חדשה: צסק"א עלתה לגמר היורוליג לאחר 90:95 על ריאל מדריד

קייל היינס
קייל היינס | אתר היורוליג

הלבנים הובילו כמעט לאורך כל המשחק וכבר ראו גמר שני ברציפות באופק, אבל ננדו דה קולו (23 נק') נתן רבע רביעי מהסרטים ועזר לרוסים לסגור את הפער בדרך לדרמה אדירה בסיום. תפגוש את אנאדולו ביום ראשון

(גודל טקסט)

בעונת היורוליג הזו לא היו חסרות הפתעות, ואחת מהן קיבלנו מוקדם יותר הערב (שישי) כשאנאדולו אפס הדהימה את פנרבחצ'ה במשחק הראשון של הפיינל פור ועלתה על חשבונה לגמר. בחצי הגמר השני לא היו סינדרלות, אבל היתה דרמה אדירה שהסתיימה עם ניצחון ענק של צסק"א מוסקבה 90:95 על ריאל מדריד. בשש השנים האחרונות הגמר כלל את ריאל מדריד או פנרבחצ'ה, ובשנה שעברה את שתיהן, אבל הפעם אף אחת מהן לא תגיע.

המשחק היה צמוד כבר מההתחלה, אבל במצב של 7:8 לצסק"א החלה ריאל לקחת יוזמה ולתפוס את ההובלה, בעיקר בגלל עבודת הגנה מעולה של וולטר טראברס, ועלתה ל-11:22. הרוסים הצליחו לחזור לפני סיום הרבע, ונעזרו בשלשה גדולה של סרחיו רודריגס כדי לגמור את הרבע הראשון בתוצאה 18:22 לריאל.

הלבנים ניסו לשמור על השליטה ברבע השני, ועלו ל-20:26 די מהר, אבל התקשו ביצירת מומנטום וצסק"א ניצלה זאת כדי להשוות ולעלות ליתרון עם עוד שלשה של רודריגס. פביאן קוזר ענה עם שלשה בצד השני, שנתנה לספרדים תנופה בדרך ל-37:43 דקה ועשרים לסיום, אבל איכשהו שוב המומנטום אבד וקלייבורן עם שש נקודות רצופות הוריד את הקבוצות למחצית במצב של 43:45 בלבד לשחקנים של לאסו.

דה קולו. רבע רביעי שלו הבטיח דרמה (אתר היורוליג)
דה קולו. רבע רביעי גדול שלו הבטיח דרמה (אתר היורוליג)

הרבע השלישי נפתח עם שלשה של רודי פרננדס ומשם ריאל כבר לא עשתה את אותן טעויות. ממצב של 46:48 היא התחילה לברוח ל-46:51 ומשם ל-48:56. אנתוני רודולף קלע שלשה שנתנה לה יתרון דו ספרתי לראשונה במשחק, 50:61, ארבע וחצי דקות לסיום הרבע. בדקות האלה החבורה של איטודיס הצליחה לצמק מעט, ורודריגס סיים אותו עם עוד שלשה שקבעה 73:85.

הרבע הרביעי נפתח באותה צורה, אבל במצב של 69:78 משהו השתנה. אותלו האנטר קלע סל שנראה סתמי אבל למעשה שינה את המומנטום, ואז ננדו דה קולו קלע חמש נקודות רצופות ופתאום ההפרש היה רק 2. ריאל איבדה ריכוז ואיבדה כדורים, ושלשה של קלייבורן קבעה 79:80 בלבד ואז הפורוורד קלע גם עונשין ופתאום אנחנו בשוויון שלוש וחצי דקות לסיום המשחק.

ג'פרי טיילור קלע שלשה ששחררה המון לחץ אצל ריאל מדריד, ואיטודיס לקח פסק זקן. האנטר נלחם וצימק לנקודה מיד לאחר מכן, אבל אנתוני ריינדולס נתן דאנק ענק ולא נתן לצסק"א את היתרון לו היא חיכתה. ואז דה קולו, בדקות מעולות שלו אחרי משחק בו די נעלם, קלע שלשה ונתן לצסק"א 75:77 קריטי דקה ו-20 לבאזר. הצרפתי דייק פעמיים מהקו ו-25 שניות לסיום, ההפרש היה 4 לרוסים. רודי פרננדס קלע גם הוא מהקו אבל כך גם רודריגס, וכשנותרו 17 שניות לסיום התוצאה היתה 87:91 לצסק"א. יול קבר שלשה אדירה, וזה עדיין לא נגמר. אבל אחרי שהיגינס קלע את הזריקות שלו, יול שוב קיבל הזדמנות והפעם לא הצליח לקלוע, והמשחק הסתיים עם הפסד כואב מאוד לאלופה המכהנת שלא תזכה להגן על התואר שלה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי