הסטטיסטיקה נגד טורונטו. ניק נרס: "לא אכפת לי מהפיגור"

ניק נרס
ניק נרס | AFP

94% מהקבוצות שירדו לפיגור 2:0 הודחו בסופו של דבר, אבל את המאמן זה לא מעניין. מארק גאסול ודני גרין עלולים לרדת לספסל. נרס התלונן על ההגנה של ברוק לופז: "הוא אף פעם לא יוצא מהצבע"

(גודל טקסט)

אחרי שנכנעה בשני המשחקים הראשונים בגמר המזרח, טורונטו ראפטורס תחזור הביתה הלילה (בין ראשון לשני) למשחק השלישי בסדרה בידיעה שהסטטיסטיקה ההיסטורית לא מאירה לה פנים כלל. אך גם לאחר שמאמנה ניק נרס שמע כי 94% מהקבוצות שירדו לפיגור 2:0 בסדרת הטוב משבעה משחקים הפסידו בסופו של דבר, הוא נותר נחוש בדעתו כי יש לקבוצה שלו את מה שנדרש כדי להגיע לגמר NBA ראשון בתולדות הפרנצ'ייז.

"לא יכול להיות שזה נכון", הגיב נרס בהומור לנתון, "תבדקו את זה שוב. לא באמת אכפת לי מזה, אני רק מצפה מהקבוצה שלי להשאיר את הכל על המגרש במשחק הקרוב ולנצח משחק אחד, זה ישנה את הסדרה". הנתון כמובן מדויק לחלוטין – מאזן הקבוצות שעלו ליתרון 0:2 בגמרים האזוריים עומד על 5:51 ואם מדברים על סדרות פלייאוף בכלל, 20:287 לטובת אלו שהשיגו יתרון שכזה.

על מנת להתגבר על הסיכויים, הקנדים יהיו חייבים להיות טובים יותר מאשר במשחק מספר 2 שבו מילווקי הובילה לכל אורך הדרך והביסה אותם ללא תנאי. נרס נשאל לגבי האפשרות שיערוך שינוי בחמישייה, לאחר שמארק גאסול התקשה במשחק האחרון וסיים עם שתי נקודות וסל שדה אחד בלבד מתוך תשעה ניסיונות. המאמן השיב שהוא עלול לערוך יותר משינוי אחד, רמז לכך שהוא שוקל לספסל את דני גרין, שלא פגע משחק שלישי ברציפות ולתת את הקרדיט לנורמן פאוול, שקלע 14 נקודות ב-66% מהשדה במשחק השני בסדרה.


מתקשה למצוא את הסל בסדרה. מארק גאסול (AFPׂ)

למרות זאת, נרס הודה שהחלטה כזו קשה ממספר סיבות, מעבר להתאמה ליריב כזה או אחר: "זה לא קל. אתה חושב שסדרה מסוימת לא מתאימה לשחקן כזה או אחר, אבל אני גם חושב שהיו לנו שלוש-ארבע נפילות לאורך הפלייאוף ואז מיד חזרנו לעצמנו במשחק שאחרי, כך שאני סומך על החבר'ה האלה, יודע מי הם, מאמין בהם ואני יודע שהם טובים יותר מהיכולת שהציגו במשחק הקודם". אך לטורונטו אין מרווח גדול מדי לטעויות, אם בכלל. הם קיבלו את ההזדמנות שלהם לגנוב את יתרון הביתיות במשחק הראשון, שבו הובילו למשך שלושה רבעים לפני שהובסו 32:17 ברבע האחרון.

חלק מהחישובים של נרס נוגעים להכרעה מי מבין גאסול לאיבקה מסוגל יותר לבלום את ברוק לופז, סנטר מילווקי שמצטיין בסדרה. "הוא אף פעם לא יוצא מהצבע", התלונן המאמן על הביג-מן היריב, "בקלטת המשחק האחרון ספרתי לפחות 15 מקרים של הגנה לא חוקית שלו. אבל זה לא מה שחשוב. הגבוה שלך צריך להיות מסוגל לגרום להם לשלם מעבר לקשת. אתה צריך גבוה שיכול לרווח ולפגוע מרחוק". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי