ללא גבולות: זאיון וויליאמסון מגיע להסתער על ה-NBA

זאיון וויליאמסון
זאיון וויליאמסון | Kevin C. Cox/Getty Images

השיח סביבו קולח, סרטוני הביצועים שלו ויראליים והנתונים הפיזיים שלו חסרי תקדים. מאז לברון ג'יימס הליגה לא ציפתה כל כך לבואו של שחקן כלשהו. הלילה הוא יחל במסע שלו לעבר השתלטות על הענף

(גודל טקסט)

דראפט ה-NBA שייערך בלילה שבין חמישי לשישי יהפוך לרשמי את אחד הדברים שחובבי הכדורסל בעולם הכי מצפים לו: כניסתו של זאיון וויליאמסון לליגה הטובה בעולם. ספק אם אי פעם היו כל כך הרבה סיקור, מעקב וציפייה סביב איזשהו ספורטאי לפני שהוא הפך למקצוען. הפורוורד, שצפוי להילקח על ידי ניו אורלינס פליקנס בבחירה הראשונה, נחשב להבטחה הכי גדולה שמגיעה לליגה מאז לברון ג'יימס ב-2003, אך בעידן הרשתות החברתיות הפרסום שלו גדול אף יותר מזה של 'המלך' בזמנו. לשם הדוגמא, לוויליאמסון יש 3.3 מיליון עוקבים באינסטגרם – אותו מספר כמו של דריימונד גרין, אולסטאר שמחזיק בשלוש טבעות אליפות.

זאיון הוא שחקן ויראלי. הוא החל להתפרסם ברחבי אמריקה דרך סרטוני ביצועים באינסטגרם, ומאז האגדה צומחת בכל משחק, בכל הטבעה רועמת. זו אחת הסיבות העיקריות להשתוקקות לראות אותו ב-NBA: בתור אחד שכבר כמה שנים מככב בקטעי וידאו בהם הוא דורס כל מה שעומד בדרכו, חובבי הענף רוצים לראות כיצד הוא יתמודד מול הגדולים באמת.

אפילו רגעי השפל שהיו לו עד כה הפכו לסיפור ענק: כמו הרגע בפברואר האחרון, שבו נעל הנייקי שלו לא עמדה בעוצמה הפיזית ונקרעה, מה שגרם לו להיפצע בברך ולהחמיץ חמישה משחקים. כוכבי ה-NBA מילאו את הרשת בתגובות על המקרה והעולם החסיר פעימה לנוכח השאלה האם ההגעה של זאיון לליגה עומדת בסכנה והאם יבחר בחברת הנעלה אחרת לקראת תחילת הקריירה שלו כמקצוען.

עוצמה חסרת תקדים. זאיון וויליאמסון (Kevin C. Cox/Getty Images)
עוצמה חסרת תקדים. זאיון וויליאמסון (Kevin C. Cox/Getty Images)

אז מה הופך אותו לכל כך מרשים? הפורוורד שכיכב במכללת דיוק בשנה האחרונה הוא יצור שטרם נראה כמותו בנוף הכדורסל העולמי. הנתונים שלו הם של שחקן פוטבול. קולג'ים מסוימים אף הציעו לו מלגה באותו ענף לפני שהחליט להצטרף לקבוצתו של מייק ששבסקי. 130 קילוגרם על 201 סנטימטרים, אלו המימדים של זאיון. השחקן היחיד בליגה ששוקל יותר ממנו הוא בובאן מריאנוביץ', שמתנשא לשם ההשוואה לגובה 2.21 מטרים. עם כל המשקל, על פי המדדים שנלקחים מטעם ה-NBA על כל מועמד לדראפט מאז שנת 2000, הניתור האנכי של זאיון מגיע לגובה של 45 אינץ' מעל הפרקט. בלייק גריפין, אחד הקופצים הבכירים בליגה בעשור האחרון, לא רק שוקל 18 ק"ג פחות מוויליאמסון, הוא גם מגיע ל-10 אינץ' פחות ממנו.

מחקר שנערך ב"וול סטריט ג'ורנל" על מנת לבדוק את מידת העוצמה של זאיון, קבע כי סחיטה של עבירת תוקף ממנו שווה להתנגשות חזיתית עם ג'יפ הנוסע במהירות של 15 קמ"ש. מדובר בשחקן שמסוגל פשוט לזרוע פחד ביריביו מרוב שהוא חזק. "הוא יכול להפוך לאול-סטאר מיידית", אמר מאמנו בדיוק מייק ששבסקי על טווח השיפור שלו, "אין לו תקרה. אין בו חולשה. הוא עדיין לא קולע ברמה שהוא יקלע בעתיד, אבל הוא קולע טוב".

הנעל שלו לא עמדה בעומס. זאיון ברגע הפציעה (Kevin C. Cox/Getty Images)
הנעל שלו לא עמדה בעומס. זאיון ברגע הפציעה (Kevin C. Cox/Getty Images)

לא בכדי ששבסקי התייחס לנושא הקליעה. אם יש לוויליאמסון איזשהו חיסרון כרגע שעלול למנוע ממנו למצות את מלוא הפוטנציאל, זו העובדה שטכניקת הזריקה שלו לוקה בחסר. בעונה שלו בדיוק הוא פגע ב-33.8 אחוזים בלבד מחוץ לקשת השלוש ו-64% מקו העונשין, מספרים לא מרגשים כלל שחייבים לעלות עם כניסתו לליגה של הגדולים. לקואץ' קיי אין ספק שהוא ישתפר בהיבט הזה: "הוא רוצה להיות מיוחד" אמר המאמן, "הוא קיבל מתת אל ונהניתי מכל שנייה שאימנתי אותו. הוא צריך לקבל את החופש להיות מי שהוא וללמוד לשחק נגד גברים".

נראה שוויליאמסון מגיע לקבוצה שמתאימה לו מבחינת התלכיד והסגנון, במיוחד לאור השינויים שחלו בה בשבוע האחרון. אחרי שניו אורלינס העבירה את אנתוני דייויס ללייקרס, היא קיבלה בתמורה צעירים מבטיחים כמו לונזו בול וברנדון אינגרם, אשר יחד עם ג'רו הולידיי מרכיבים בסיס מוכשר ומבטיח בראייה עתידית.

שיפור הקליעה יהפוך אותו סופית לבלתי עציר (Patrick Smith/Getty Images)
שיפור הקליעה יהפוך אותו סופית לבלתי עציר (Patrick Smith/Getty Images)

הפלינקס גם שיחקו בקצב גבוה מאוד תחת המאמן אלווין ג'נטרי ודחפו את הכדור קדימה גם אחרי פוזשנים שבהם ספגו נקודות. האתלטיות האקספלוסיבית של זאיון אמורה להשתלב היטב במשחק מהיר שכזה.

כאמור, מאז לברון ג'יימס לא הייתה התלהבות כזו גדולה סביב שחקן שעוד לא נכנס לליגה. כולנו יודעים מה לברון עשה בקריירה מאז. ייתכן שהחל ממחר בלילה, נתחיל להיות עדים למלך הבא של הענף והשחקן שיוביל את הדור הבא בליגה הטובה בעולם. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי