העסקה היקרה בתולדות הספורט: ברוקלין נטס נמכרת

קיירי אירווינג, קווין דוראנט
קיירי אירווינג, קווין דוראנט | Jayne Kamin-Oncea/Getty Images

ג'וסף טסאי, אחד מבעלי "עליבאבא", ישלם 2.35 מיליארד דולר עבור 51 האחוזים הנותרים שברשות מיכאיל פרוכורוב ובכך יהפוך לבעלים היחיד של קבוצת ה-NBA. צפוי לרכוש גם את ה"ברקליס ארנה"

קבוצות: ברוקלין נטס
(גודל טקסט)
לברוקלין נטס מליגת ה-NBA יש בעלים חדש: המילארדר ג'וזף טסאי, אחד מבעלי "עליבאבא", על סף רכישת קבוצת ה-NBA תמורת 2.35 מילארד דולר – סכום שיהפוך את העסקה ליקרה ביותר בתולדות הספורט.


טסאי למעשה מחזיק כיום ב-49 אחוזים מברוקלין נטס ובעל השליטה הוא המילארדר הרוסי מיכאיל פרוכורוב, אלא שעבור הסכום היקר ביותר ששולם אי פעם עבור רכישת מועדון ספורט הוא צפוי להשלים החזקתו בכל 100 אחוזי הבעלות. עד כה הסכום הגבוה ביותר היה 2.2 מיליארד דולר ששולמו עבור קבוצות ה-NFL קרוליינה פנת'רס בשנה שעברה וקבוצת ה-NBA יוסטון רוקטס ב-2017. את 49 האחוזים שהיו בידיו עד כה, רכש טסאי בשנה שעברה תמורת מיליארד דולר, ולמעשה מאז הוא מנסה להשלים את השתלטותו על המועדון על ידי רכישת האחוזים הנותרים.


ברוקלין אמנם הייתה אחת הקבוצות הגרועות בליגה בשנתיים האחרונות, אולם קיץ סוער שכלל את צירוף קווין דוראנט וקיירי אירווינג בהחלט העלה את רף הציפיות וכמובן שגם את ערך המועדון והסכומים שייכנסו ממכירת כרטיסים, מינויים ומרצ'נדייז – לפי ההערכות, הכנסת המועדון השנה תעלה בכ-10-15 אחוזים וזאת עוד לפני שדוראנט הבריא ויוכל לשוב לפרקט.




טסאי הוא כאמור אחד מבעלי חברת הענק הסינית "עליבאבא" המוערכת בכ-10 מיליארד דולר והוא חבר גם ב-NBA CHINA, האחראים על פיתוח הקשרים העסקיים בין ליגת ה-NBA לסין. בחודש מרץ האחרון גם דווח שהוא כבר במגעים על רכישת האולם בו משחקת ברוקלין נטס, ה"ברקליס ארנה", שעשוי להירכש על ידו גם כן בתקופה הקרובה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי