העסקה היקרה בתולדות ה-NBA? טסאיי רכש את ברוקלין נטס

מיכאיל פרוחורוב
מיכאיל פרוחורוב | Alex Goodlett/Gettyimages

בעלי ענקית האינטרנט "עליבאבא" יהיה הבעלים היחיד של הקבוצה הניו-יורקית, לאחר שקנה אותה מהמיליארדר הרוסי מיכאיל פרוחורוב. על פי דיווחים בארה"ב, שווי העסקה עומד על 2.35 מיליארד דולר

קבוצות: ברוקלין נטס
(גודל טקסט)

מיכאיל פרוחורוב, בעלי קבוצת ה-NBA ברוקלין נטס, הגיע להסכם על מכירת המניות שלו בקבוצה – כולל הבעלות שלו על הבקרלייס סנטר, האולם של הקבוצה – במה שאם נכונות השמועות לגביה, תהיה העסקה הגדולה ביותר בהיסטוריה של הספורט בארה"ב. על פי דיווח של "ניו יורק טיימס" העסקה מוערכת ב-2.35 מיליארד דולר.

ג'וזף טסאי, ממייסדי האתר "עליבאבא", יהיה הבעלים היחיד של הנטס, כך על פי ההודעה הרשמית. טסאי רכש 49% ממניות החברה ב-2017, וכעת יחזיק גם ב-51% הנותרים. הוא יהיה הבעלים של האולם ויו"ר הדירקטורין, וייקח שליטה על הקבוצה כחלק מהעסקה עם המיליארדר הרוסי. חברי ההנהלה הנוכחיים יישארו בתפקידם בשלב זה תחת בעלות שלו.

"הייתה לי הזדמנות להיות עד מקרוב לבנייה מחדש שהתחיל מיכאיל לפני כמה שנים בברוקלין נטס", אמר טסאי בהודעה לתקשורת, "הוא שכר צוות אימון מיוחד שהתמקד בפיתוח שחקנים, הוא תמך בארגון בכל משאביו והביע התנגדות ל'טאנקינג'. אני אקצור את הפירות מהחזון של מיכאיל, שהציב את הנטס בעמדה מצוינת לעתיד, ואני אסיר תודה לו."

ברקלייס סנטר. הקבוצה עברה לשם בתקופת פרוחורוב (Roy Rochlin/Gettyimages)
ברקלייס סנטר. הקבוצה עברה לשם בתקופת פרוחורוב (Roy Rochlin/Gettyimages)

פרוחורוב נפרד מהקבוצה: "היה זה כבוד לפתוח את הברקלייס סנטר, להעביר את הנטס מניו ג'רזי לברוקלין ולראות אותם מכים שורשים חזקים בקהילה תוך טיפוח מעמד עולמי", אמר. "הקבוצה נמצאת במקום טוב יותר היום מאי פעם, ואני יודע שג'ו ימשיך את ההצלחה הזו תוך שהוא מספק את חוויית הברקלייס סנטר שהאוהדים, העובדים והקולגות שלנו בענף נהנים ממנה."

מנכ"ל בי.אס.אי. גלובל, החברה שבבעלותו של פרוחורוב, יפקח על המעבר. הוא הצטרף להנהלת הקבוצה ב-2005, ויעזוב לאחר שהמעבר יושלם.

לאוהדי הנטס יש תקוות גדולות מהעתיד הקרוב, לאחר הגעתם של כוכבים כמו קיירי אירווינג וקווין דוראנט – שאמנם לא ישחק העונה אך צפוי לחזור מהפציעה לקראת עונת 2020/21.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי