לאחר תשע שנים ב-NBA: ג'רמי לין חתם בבייג'ינג דאקס

ג'רמי לין
ג'רמי לין | Vaughn Ridley/Getty Images

הגארד האמריקאי ממוצא טייוואני שהפך לכוכב עולמי ב-2011/12 ונשכח במהרה, נאלץ לעזוב את הליגה הטובה בעולם עקב חוסר ביקוש וחזר לליגה הסינית. לפחות הוא נפרד עם טבעת אליפות בטורונטו

(גודל טקסט)
הפרק של ג'רמי לין ב-NBA ככל הנראה הסתיים. היום (שלישי) חתם השחקן בן ה-31 בסין, בחוזה לעונה אחת בביג'ינג' דאקס. לין, שאת העשור האחרון העביר ב-NBA ולתקופה קצרה אף מיתג את עצמו ככוכב בארצות הברית בזכות הופעות יוצאות דופן בניו יורק ניקס, ויתר על הצעות מאירופה כשבין השאר נטען כי אלופת אירופה צסק"א מוסקבה ניסתה לצרפו לאורך הקיץ, אולם הוא ניסה להשיג חוזה ב-NBA וכשל.


הרכז אמנם חווה ירידה תלולה ביכולתו בשנים האחרונות, אבל הוא בכל זאת הצליח לעזוב את ה-NBA, זמנית או שלא, עם טבעת אליפות. לין היה שותף לזכייה של טורונטו רפטורס באליפות ההיסטורית, אך יש לציין שבמהלך הפלייאוף רשם בממוצע 3.4 נקודות, שהספיקו לו לקלוע 1.1 נקודות למשחק, אך הוא כן מסר 2.2 אסיסטים וגם קטף שני ריבאונדים בממוצע.


לין, יליד ארצות הברית להורים שהיגרו מטייוואן, כבר שיחק בעבר בסין. לאחר המכללות הוא הגיע לגולדן סטייט וורייורס ב-2010, אולם עוד באותה עונה עבר לליגת הפיתוח וב-2011 חתם בדונגגוואן לאופרדס הסינית. ממנה הוא עבר לניו יורק ניקס, עוד עבר למספר ימים לאירי בייקוקס מליגת הפיתוח וחזר בעקבות מכת פציעות וזכה לדקות "מתוך ייאוש" כפי שאישר אז המאמן מייק ד'אטוני – אלא שאז התפוצץ השחקן ובמהרה פתח ב-12 משחקים ברציפות וקלע בממוצע 22.5 נקודות ומסר 8.7 אסיסטים, מה שגרם להתעניינות עולמית ולהפיכתו לכוכב.


למרות זאת, ב-2012 עבר ליוסטון רוקטס, כעבור שנתיים המשיך ללוס אנג'לס לייקרס, עבר לשארלוט הורנטס, המשיך לברוקלין נטס ובעונה האחרונה היה באטלנטה הוקס וסיים אותה עם אליפות בטורונטו. בסך הכל הוא רשם 480 הופעות ב-NBA, מהן 25 בפלייאוף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי