בארה"ב טענו: "מוקדם להחשיב את אבדיה כבחירת טופ 5"

דני אבדיה
דני אבדיה | דני מרון

באתר "ספורטס אילוסטרייטד" כתבו שהישראלי עדיין צריך להוכיח את עצמו ברמת הבוגרים סיפקו עצה מעניינת: "כדאי להימנע מהשוואות ללוקה דונצ'יץ'"

(גודל טקסט)

בארצות הברית ממשיכים לנתח את דני אבדיה כאחד הפוטנציאלים הבולטים שמועמדים לבחירה בדראפט 2020. הפעם, אתר "ספורטס אילוסטרייטד" אבחן את הכישרון הישראלי, בגישה קצת יותר מתונה מניתוחים קודמים, שברובם סומן אבדיה כמועמד מוביל להיבחר בחמישייה המובילה.

"רבים רואים את אבדיה בתור הפרוספקט הבינלאומי המוביל בדראפט הקרוב, אבל כנראה שעוד מוקדם להחשיב אותו כבחירת טופ 5 ודאית", נכתב במגזין האמריקאי, שהצביע על סימני השאלה לגבי יכולתו של הפורוורד בן ה-18 לספק את הסחורה ברמת המקצוענית, לאחר שהפגין "תחרותיות יוצאת מהכלל ויכולת מסירה שהציבו אותו הרבה מעל בני גילו", כאשר הוביל את נבחרת העתודה של ישראל לזכייה באליפות אירופה.

בדו"ח נכתב כי למרות ההשוואות הבלתי נמנעות ללוקה דונצ'יץ', כדאי להפריד בין המקרים כיוון ש"לוקה היה שחקן של פעם בדור וסביר להניח שלא יקום עוד בן-עשרה שיגיע להישגים כמו של הסלובני בריאל מדריד".

העונה הקרובה תהיה קריטית מבחינת דני אבדיה. (עדי אבישי)
העונה הקרובה תהיה קריטית מבחינת דני אבדיה. (עדי אבישי)

מבחינת כישורי המשחק של אבדיה, הניתוח הדגיש את יכולת יצירת המצבים כתכונה שהכי ניתנת למקסום במשחק שלו, אם כי בעקבות פערים באתלטיות ובשליטה בכדור, סביר להניח שהוא "יזדקק לחסימות כדי לייצר ביעילות". גם היכולת שלו להוריד ריבאונד ולהוביל מיד מתפרצת, תוך כדי מציאת חבריו במגרש הפתוח.

בין החסרונות של הישראלי צוינו ההגנה האישית, שבה נטען כי "אין לו את האתלטיות הנדרשת כדי להיות שומר אישי גדול, אבל האינסטינקטים להגנה קבוצתית אמורים לעזור לו להיות שומר סביר, אם יתחזק פיזית". גם התנועה ללא כדור טעונה שיפור ולסיכום הדיווח נכתב כי אם ימקסם את הכישורים שלו, הוא צפוי להתפתח לשחקן חמישייה לגיטימי ב-NBA, כאשר התפתחות העונה הקרובה שלו תקבע כמה גבוה ייבחר בדראפט.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי