אדם סילבר חשף: "סירבנו בתוקף לדרישת סין לפטר את דריל מורי"

אדם סילבר
אדם סילבר | KAZUHIRO NOGI/AFP via Getty Images

קומישינר ה-NBA התייחס למשבר בעקבות הציוץ של מנהל יוסטון רוקטס: "אמרנו שאין שום סיכוי שזה קורה. רצינו לוודא שכולם יבינו שאנו תומכים בחופש הביטוי". על ההשפעות הכלכליות: "הנזק דרמטי וזה עשוי להימשך"

(גודל טקסט)
אדם סילבר, קומישינר ה-NBA, התבטא אמש (חמישי) לראשונה בנוגע להחרמת הליגה על ידי ממשלת סין בעקבות הציוץ של דריל מורי, מנהלה המקצועי של יוסטון רוקטס שכזכור הביע תמיכה בהונג קונג ברשת החברתית לפני שבועיים. סילבר חשף כי הדרישה מצד הסינים הייתה לפטר את מורי לאלתר וכי הוא דחה אותה על הסף, ובנוסף התייחס לנזק הכלכלי הדרמטי שהליגה תספוג בעקבות הסערה.


"הגורמים שהתמודדם עמם, ממשלתיים ועסקיים, ביקשו מאיתנו לפטר את מורי. אמרנו שאין שום סיכוי שזה קורה, אין אפילו סיכוי שנטפל בו משמעתית", אמר סילבר בראיון למגזין טיים.


בתגובתו הראשונה לאירוע, מקבל ההחלטות ב-NBA הגדיר אותו כ"מצער" וספג על כך ביקורת מטעם גורמי החוק באמריקה, שציפו ממנו לתמוך בחופש הביטוי של מנג'ר הרוקטס. סילבר הסביר את עצמו בראיון ואמר שמה שהיה מצער בעיניו היא תגובת הממשל והעם הסיני, לא הציוץ של מורי.




"אנחנו עסק אמריקאי והערכים האמריקאים נוסעים איתנו לאן שלא נלך", אמר נציב הליגה הטובה בעולם, "אחד הערכים האלה הוא חופש הביטוי. רצינו לוודא שכולם יבינו שאנחנו תומכים בזה".


כידוע, ההשלכות הכלכליות של המחלוקת כבר מורגשות ב-NBA, לאחר שהשוק הסיני החליט להחרים את הליגה ואחת הסנקציות היא שהמשחקים לא יועברו בשידור חי במדינה. "ההפסדים כבדים כבר עכשיו", סיפר סילבר, "המשחקים שלנו לא משודרים בסין נכון לעכשיו, אני לא יודע לאן נמשיך מכאן אבל ההשלכות הפיננסיות היו דרמטיות וזה עשוי להיות כך גם בהמשך".


במקביל, אחרי המחלוקת המתוקשרת בין הנשיא דונאלד טראמפ למאמן גולדן סטייט סטיב קר, שהתעוררה בשבוע שעבר בעקבות אותו משבר עם סין, המאמן שיתף היום טור דעה בטוויטר וכתב: "המדינה שלנו תחת מתקפה מצד הנשיא".



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי