בארה"ב מהללים את דייויס: "אולי עדיף לו לשחק פצוע"

אנתוני דייויס
אנתוני דייויס | Kevork Djansezian/Getty Images

AD עלה עם פגיעה בכתף, אבל שבר שיאים בזכות 26 קליעות עונשין מ-27 זריקות בניצחון על ממפיס: "כבוד גדול להיות ברשימה אחת עם האגדות של הלייקרס". לברון ג'יימס התמוגג: "הוא לא גירד את קצה היכולת שלו"

(גודל טקסט)

"אולי אנתוני דייויס צריך לשחק עם כתף פגועה בתדירות רבה יותר", נכתב הבוקר (רביעי) ב-ESPN אחרי תצוגת הענק של כוכב לוס אנג'לס לייקרס בניצחון 91:120 על ממפיס גריזליס. AD קבע שיא NBA כשקלע 40 נקודות, קטף 20 כדורים חוזרים וכל זאת בשלושה רבעים בלבד כדי להוביל את קבוצתו לניצחונה השלישי העונה בארבעה משחקים, הפסידו כידוע רק במשחק הפתיחה ללוס אנג'לס קליפרס.

דייויס עלה למפגש הלילה עם פציעה בכתף ימין שאף נחשבה כהלכה, אבל הפורוורד התעלל ביריבה והלך לקו העונשין לא פחות מ-27 פעמים! הוא החטיא רק פעם אחת ו-26 קליעותיו הפכו לשיא מועדון חדש שהשכיח את ה-25 זריקות שקלע דווייט הווארד (מ-39 ניסיונות) ב-2013. הלייקרס עוד פיגרו במהלך המשחק ב-13 נקודות, אבל ברבע השלישי היה זה דייויס שלבדו קלע 20 נקודות – כמו כל ממפיס באותו הרבע. בנוסף לכך שעקף את הארדן כשקלע 26 זריקות עונשין, הוא גם הפך לרביעי בהיסטוריה שקולע מעל 25 כדורים מקו העונשין: עשו זאת לפניו מייקל ג'ורדן, וילט צ'מברלין, ואדריאן דאנטלי. 

"אני אפילו לא חושב שהוא גירד את קצה היכולת שלו עדיין", אמר לברון ג'יימס על ההופעה הנדירה של חברו, שבעקבות הפגיעה בכתף בניסיון להטביע במשחק הקודם נגד שארלוט היה בספק למפגש ורק בסמוך קיבל את האישור מהצוות הרפואי לעלות לפרקט, "הוא עבד טוב כדי שיוכל לעזור לנו במשחק וזה שהוא נתן תצוגה כזו זה פשוט מצוין". המאמן פרנק ווגל שיבח גם כן את הכוכב והודה: "חשבתי כבר על האפשרות שנצטרך לשחק בלעדיו והיינו מוכנים לכך", אמר על מי שקלע 18 זריקות עונשין רק ברבע השלישי ורשם שיא זריקות עונשין ברבע אחד".


לברון ודייויס הלילה (Kevork Djansezian/Getty Images)

ולסיום היה זה דייויס שהצטנע כשאמר על יכולתו: "הכתף הפריעה לי, אבל לא רציתי להחמיץ את המשחק. הרגשתי טוב, יצאתי וחזרתי מהמשחק ובמחצית עשיתי קצת תרגילים ועדיין הרגשתי טוב. ברבע השלישי עליתי כדי לבחון את הדברים ועדיין הרגשתי טוב, אז זה הכל. זה נכון שיש לי רשימת פציעות בעבר, אבל אני תמיד רוצה לשחק, נלחם בכאבים ועושה את הכל כדי לעזור לקבוצה. אני כאן כדי להנהיג את הקבוצה וזה קשה לי לשבת בצד ולא להשתתף. לפנינו עונה ארוכה ונצטרך לעבור תהליך כדי לעשות את מה שאנחנו רוצים וגם ליהנות, כי זו הדרך היחידה לעבור את העונה". 

דייויס גם נשאל על כך שהצטרף לשאקיל אוניל, קארים עבדול ג'אבר, צ'מברלין, אלג'ין ביילור וג'ורג מיקן שהיו היחידים שקלעו 40 נקודות וקטפו 20 ריבאונדים במדי הלייקרס: "זה כבוד גדול, זו חבורה נהדרת להיות חלק ממנה. לעשות משהו מיוחד כל כך ולהיות שייך לרשימה עם כאלה אגדות זה מאוד משמעותי עבורי. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי