ווסטברוק: "הארדן הוא משחקני ההתקפה הטובים בהיסטוריה"

ג'יימס הארדן
ג'יימס הארדן | Gettyimages

כוכב יוסטון רוקטס קלע 36 נקודות בניצחון על פורטלנד ולמרות זאת הממוצע העונתי שלו נפגע, גם המאמן מייק דאנתוני הצהיר: "הוא הכי טוב שיש, אין לי מילים לתאר את מה שהוא עושה". וגם: פול ג'ורג' לוקח אחריות

(גודל טקסט)
לא פחות מתשעה משחקים היו הלילה (בין שני לשלישי) בליגת ה-NBA ולא מעט אירועים במוקד, אבל מעל כולם היו ג'יימס הארדן, במה שכבר מתחיל להיראות כמו עניין שבשגרה, לאחר ששוב הפגיז והפעם "הסתפק" ב-36 נקודות ב-108:132 של יוסטון על פורטלנד. במקביל, פול ג'ורג', עדיין ללא קוואי לאונרד, קלע שלשת ניצחון ב-88:90 של לוס אנג'לס קליפרס על אוקלהומה – להזכירכם ימים ספורים אחרי שהתאושש מפציעה שהשביתה אותו במשך חצי שנה.


"אולי שחקן ההתקפה הטוב ביותר בהיסטוריה"
מתי בפעם האחרונה נתקלתם בשחקן מהרמות הגבוהות ביותר שקולע 36 נקודות במשחק והממוצע העונתי שלו נפגע? זה מה שקרה הלילה לג'יימס הארדן ב-108:132 של יוסטון על פורטלנד, כש"הכוכב המזוקן" קלע בכל שמונת המשחקים האחרונים מעל 35 נקודות ובכולם ניצחו הרוקטס.


מי שבשנים האחרונות היה מהקלעים הבולטים בליגה ומלך הטריפל-דאבל, ראסל ווסטברוק, נפעם גם כן ואמר על חברו לקבוצה: "אני חושב שאנשים אוהבים לעשות נורמליזציה לדברים גדולים כשהם חוזרים על עצמם וקורים שוב ושוב, אבל זה משהו שאף אחד אחר לא מסוגל לעשות", אמר אחרי שבעצמו רשם טריפל-דאבל שלישי העונה עם 28 נקודות, 13 ריבאונדים ו-10 אסיסטים, "אם זה היה דבר נורמלי מה שהארדן עושה, כולם היו עושים אותו. הוא מציב את עצמו בעמדה להיות אחד משחקני ההתקפה הגדולים בהיסטוריה, הוא עושה את זה בכל משחק, ברמה הכי גבוהה שיש ועם גיוון".



הארדן. "ברמה הכי גבוהה שיש ועם גיוון" (Takashi Aoyama/Getty Images)


הממוצע השנתי של הארדן עומד כעת על 39.2 נקודות למשחק, אחרי שאת העונה שעברה סיים בממוצע של 36.1 נקודות – הממוצע הגבוה ביותר מאז מייקל ג'ורדן שב-1986/17 סיים עם 37.1 נקודות. "לא אכפת לי מזה, אני רק רוצה לנצח", אמר הארדן, "אני פשוט לוקח את הזריקות שלי. במשחק הקודם לקחתי 41 זריקות, אבל היו לנו שישה שחקנים פצועים אז עשיתי את מה שצריך כדי לנצח. זה מה שאני עושה בכל משחק".


גם מאמן יוסטון, מייק דאנתוני, לא חסך בשבחים על הארדן: "זה לא ייאמן, איבדתי את המילים. מה שהוא עושה, אף אחד לא יכול לעשות. לא ראיתי דבר כזה. אני יודע שאמרתי שהוא השחקן ההתקפה הכי טוב שראיתי, והוא באמת כזה. נכון שלא אימנתי את כולם, אבל הוא עושה את הדברים בצורה כ לכך טובה. אני לא מבין איך אפשר שלא לאהוב את זה, אני לא חושב שראינו דבר כזה".




פציעה ארוכה? פול ג'ורג' לוקח אחריות
בלוס אנג'לס שוב הייתה זו הצגה של פול ג'ורג', וכשאנחנו אומרים שוב אנחנו לא שוכחים שהוא שיחק הלילה בסך הכל בפעם השלישית העונה, אחרי שהתאושש מניתוח בכתף שהשבית אותו בחצי השנה האחרונה. עדיין ללא קוואי לאונרד שעשוי לשוב לפרקט ביום חמישי (05:00 שעון ישראל) נגד בוסטון סלטיקס, דבר שאם יקרה יהפוך לבכורה של ג'ורג' ולאונרד יחד על הפרקט, ג'ורג' קלע שלשה גורלית כשנותרו 25.9 שניות על השעון, הוסיף זריקת עונשין מכרעת וקבע 88:90 על אוקלהומה בסטייפלס סנטר.


"אתם יודעים, עשו עניין גדול מזה שאני לא יכול להכריע משחקים, אבל זה בכלל לא הפריע לי", עקץ ג'ורג' את העיתונאים, "אני יוצא לפרקט, משחק חזק ומנסה לנצח משחקים. אני מרגיש בטוח בכל זריקה שאני לוקח וזה תלוי בי אם הכדור ייכנס או שלא, אבל זה משהו שבכלל לא מטריד אותי".


לקראת הבכורה המשותפת עם קוואי לאונרד הוסיף ג'ורג': "אי אפשר להקטין את הפרקט כשיש בקבוצה אחת אותי, את לו (וויליאמס), קוואי, טריז (מונטרז הארל), פשוט ככה וזה אומר שאין לנו שום דרך לא לעשות הגנה – כולנו נצטרך להתמודד עם זה. כולנו, לא משנה מי ישמור, ננסה לתרגם את זה גם למהלכים התקפיים".



הארל מתעופף. "אין לנו דרך לא לעשות הגנה" (Katharine Lotze/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי