לאבין: "ברגע שזרקתי, ידעתי שזה בפנים ושניצחנו"

זאק לאבין
זאק לאבין | Streeter Lecka/Getty Images

כוכב שיקגו בולס, שקלע 13 שלשות, כולל אחת משוגעת עם הבאזר בשארלוט בדרך לשיא קריירה של 49 נקודות, סיפר: "זו יכולה להיות נקודת מפנה". מאמנו: "לפעמים יש בינינו רגעים קשים ולא נעימים, אך הקרדיט כולו שלו"

קבוצות: שיקגו בולס
(גודל טקסט)

שנים שאוהדי שיקגו בולס לא זכו להצגה כזו מאחד משחקניהם. זאק לאבין קלע הלילה (בין שבת לראשון) 17 מ-28 מהשדה, כולל 13 מ-17 לשלוש, מהן שבע ברבע הרביעי והמכריע והאחרונה הייתה סל ניצחון עם הבאזר, השווה את מספר השלשות של סטף קרי במשחק אחד ובסך הכל הגיע ל-49 נקודות ב-115:116 על שארלוט, כשכל זה קרה יממה אחרי תקרית לא נעימה עם מאמנו.

24 שעות לפני תצוגת הענק של לאבין, בהפסד 116:108 במיאמי, כשההיט רצו 0:13 ברבע הראשון, המאמן ג'ים בוילן החליט להוריד את לאבין לספסל וייבש אותו שם למעלה מחמש דקות, דבר שהכוכב לא אהב ובסיום המשחק הוא אף טען שהוא סבור שהוא לא זוכה לכבוד שמגיע לו, אבל ידע לענות בצורה הטובה ביותר עם שיא קריירה מדהים.

"תמיד אמרתי שהוא בחור טוב עם אישיות טובה ואחד שרוצה להצליח", אמר בוילן, "הוא תמיד רוצה לעזור לקבוצה והתפקיד שלי הוא לדעת לדחוף אותו למקומות שהוא לא יכול להגיע אליהם בכוחות עצמו. לפעמים יש שיחות קשות בינינו, פגישות לא נעימות או רגעים קשים, אבל זו העבודה שלי והקרדיט הוא כולו שלו על הפוקוס, האנרגיה והמאמץ שהוא משקיע. הוא רוצה לשחק טוב יותר ואני מאוד מרוצה שהוא עושה את זה".


לאבין מתעופף (Kevin C. Cox/Getty Images)

מעבר למספרים הפשוט מטורפים של לאבין הלילה, מה שבאמת יוצא דופן היא העובדה שהבולס פיגרו בחמש נקודות הפרש כשנשארו שמונה שניות לסיום – אלא שאז תומאש סטורנסקי הצ'כי צלף מחוץ לקשת, לחץ על דבונטה גרהאם מתחת לסל הפך לאיבוד כדור ולאבין בשלשה כמעט בלתי אפשרית ניצח את המשחק.

"אמרתי לעצמי 'ז**, אני הולך על ניצחון. באמת. ברגע שזרקתי, ידעתי שזה בפנים", סיפר לאבין בסיום, "ברור שבורכנו בקצת מזל במשחק, אבל אנחנו באנרגיה שאנחנו באמת יכולים לקחת אותה למשחק הבא. אני מאוד מקווה שזו נקודת מפנה עבורנו, זה יכול להיות צעד גדול בדרך לעלייה למסלול הנכון". לאבין, אגב, הפך לראשון שמנצח לבולס משחק עם שלשה על הבאזר מאז דריק רוז ב-2015, בפלייאוף נגד קליבלנד. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי