דונצ'יץ' השתווה לרוברטסון, פורזינגיס: "הוא מנהל את המופע"

לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ' | Ronald Martinez/Getty Images

הכוכב הסלובני הפך בניצחון על יוסטון לשני אי פעם שקולע מעל 30 נק', מוסר מעל 10 אסי' ולוקח מעל 9 ריב' ב-16 המשחקים הראשונים של העונה, אך נשאר צנוע: "המטרה היא עדיין פלייאוף". הארדן: "מה לא עבד? הכל"

(גודל טקסט)

אף אחד כבר לא מופתע מהמספרים של לוקה דונצ'יץ'. הכוכב הצעיר קלע הלילה (בין ראשון לשני) 41 נק' בניצחון 123:137 של דאלאס על יוסטון, מוליך את המאבריקס לניצחון חמישי ברציפות בסטייל.

דונצ'יץ' הוא השחקן השני הכי צעיר אי פעם שקלע מעל 30 נק' בארבעה משחקים ברציפות, כשהיחיד שעשה זאת בגיל קטן ממנו היה קווין דוראנט. בנוסף, הוא השחקן היחיד בתולדות דאלאס שרושם נתון של מעל 30 נק' ו-10 אס' בארבעה משחקים רצופים. בנוסף, הממוצע שלו מתחילת העונה עונד על 30.6 נק', 10.1 ריב' ו-9.8 אס' למשחק, והוא השני בהיסטוריה של ה-NBA לרשום נתון כזה אחרי 16 משחקים. הראשון היה אוסקר רוברטסון, אי שם ב-1961/62.

"בשבילי, המטרה היא עדיין להעפיל לפלייאוף", הצטנע דונצ'יץ' בסיום המשחק, "זאת עונה ארוכה ועבר רק חודש. עדיין לא השלמנו את המטרה, אז אנחנו חייבים להמשיך קדימה כרגע".

קרלייל עם דונצ'יץ'.
קרלייל עם דונצ'יץ'. "לשחקנים שלנו מגיע קרדיט" (Christian Petersen/Getty Images)

קריסטפס פורזינגיס, חברו של הסלובני, תמך בדבריו: "אנחנו לא רוצים להקדים שום דבר. העונה ארוכה, זה הזמן להתחבר ולעבוד על הכימיה, לוודא שכולנו באותו עמוד. קורים הרבה דברים שהתקשורת לא יודעת לגביהם בתוך חדר ההלבשה, דברים בין השחקנים וכאלה. אנחנו חייבים לוודא שהכל בסדר. צריך לעבוד גם על היחסים בין המאמן לשחקנים. ראיתי מקרים בהם זה מתדרדר. כרגע המצב מצוין, ואנחנו רוצים לשמור על זה ככה".

על הכוכב: "לוקה הוא מנהל המופע. כולנו תלויים בו, והוא בתקופה אדירה. אני ממש שמח בשבילו".

מאמן דאלאס ריק קרלייל אמר: "זה ניצחון גדול, אין ספק בכך. זה מקום שקשה לשחק בו ועשינו את זה נגד קבוצה עם הרבה שחקנים טובים. מגיע לשחקנים שלנו קרדיט, אבל זה תהליך של יום אחרי יום ושבוע אחרי שבוע ואנחנו חייבים להמשיך ולנסות להשתפר כל הזמן".

ווסטברוק. נתון מדאיג (Tim Warner/Getty Images)
ווסטברוק. נתון מדאיג (Tim Warner/Getty Images)

בצד השני, ראסל ווסטברוק רשם נתון שלילי: עם 27 הנק' שלו הוא הפך את העונה הנוכחית לראשונה מאז עונת הרוקי שלו בה הוא לא קולע 30 נק' באף אחד מ-15 המשחקים הראשונים של העונה. זה היה ההפסד השלישי ברציפות של יוסטון, אבל הכוכב טען שזה בסדר גמור: "אני לא דואג אפילו קצת. למען האמת, אני אפילו קצת מעודד".

חברו לקבוצה ג'יימס הארדן נשאל מה לא עבד: "הכל", הוא ענה בקצרה, ואז הוסיף: "איפשרנו להם לעשות מה שהם רוצים מתחילת המשחק. כשאתה נותן לקבוצה כזאת קצת נוחות, הם צוברים ביטחון".

הנתון החיובי מצד הרוקטס שייך לקלינט קאפלה, שמלבד 19 הנקודות שקלע גם קטף 22 ריבאונדים – הופך לשני מאז 1976 שלוקח מעל 19 ריב' בשבעה(!) משחקים ברציפות. לפנו, אגב, עשה זאת דניס רודמן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי