סגירת מעגל: הערב הבלתי נשכח של קוואי לאונרד בטורונטו

קוואי לאונרד
קוואי לאונרד | Patrick Smith/Getty Images

ה-MVP של סדרת הגמר חזר לפגוש את הקבוצה שאיתה זכה באליפות כשחקן אורח והתקבל בחום על ידי אוהדי הראפטורס: "עדיין אוהב את העיר". וגם: מי יעצור את ג'יימס הארדן?

(גודל טקסט)

כששחקן מקבל טבעת אליפות זה תמיד מיוחד, אך מה שקרה הלילה (בין רביעי לחמישי) בטורונטו היה מעבר לכך. השחקן המצטיין של סדרת הגמר האחרונה ב-NBA, קוואי לאונרד, חזר ל"סקוטיאבנק ארנה" של הראפטורס וקיבל את טבעת האליפות שלו כשחקן הקבוצה האורחת – דבר שמעולם לא קרה בליגה לפני כן.

אחרי שארבעת חבריו של קוואי לחמישייה של לוס אנג'לס קליפרס הוצגו על ידי הכרוז, על המסך בתקרת האולם הוקרן סרטון באורך שתי דקות, ששחזר את רגעי הקסם בריצה של לאונרד לעבר האליפות, בדגש על הסל הבלתי נשכח שאיתו הדיח את פילדלפיה במשחק השביעי של חצי גמר המזרח. מיד לאחר מכן, הפורוורד הוצג לעיני הקהל שעמד כולו על רגליו והריע לו בקריאות "MVP".

"זה כמו החזרה של מקסימוס בתור הגלדיאטור", תיאר מאמנו דוק ריברס לפני המשחק, "הוא הוכתר לאלוף ועשה הכל בדרך הנכונה ובצורה מעוררת כבוד. יש שחקנים שלא נפתחים אליך, אבל אני יכול להגיד בוודאות שהתשואות האלו היו מרגשות ומשמעותיות מאוד עבורו".

רכז טורונטו קייל לאורי היה האחרון לברך את קוואי והעניק לו את הטבעת. לאונרד התייחס לרגע הפרטי שהשניים חלקו: "צחקתי איתו על כמה שהטבעת נוצצת. הזכרונות בוודאי הציפו את המחשבות שלנו". אחרי שהקליפרס ניצחו 92:112 את הקבוצה המקומית, ה-MVP שיתף בתחושותיו בעקבות קבלת התכשיט הנחשק: "זו סגירת מעגל. מעבר לכך, זה פשוט מסע. הפרק הזה נסגר ברגע שחזרתי לכאן עם הקליפרס, אבל אני עדיין אוהב את העיר. עדיין יש בי אהבה כלפי השחקנים בקבוצה וכלפי צוות האימון ואני מאחל להם את הטוב ביותר. זו הייתה עונה מיוחדת לנו, לעיר ולמדינה כולה. אני שמח על הזכייה שלנו, זו הייתה ברכה".


"כמו החזרה של מקסימוס בתור גלדיאטור". לאונרד במצעד האליפות של טורונטו (Vaughn Ridley/Getty Images)

מי יעצור את המזוקן?
בקליבלנד, ג'יימס הארדן סיפק תצוגה נוספת לפנתאון עם לא פחות מ-55 נקודות (20 מתוכן ברבע האחרון), כולל השוואת שיא הקריירה שלו בשלשות, העומד על 10. זו הפעם הרביעית שבה הארדן עובר את רף 50 הנקודות העונה ובחסות ההצגה שלו, יוסטון רוקטס ניצחה 110:116 את הקבאלירס.

הארדן הפך גם לשחקן הרביעי בתולדות ה-NBA שצולף לפחות עשר פעמים מחוץ לקשת ביותר ממשחק אחד, אחרי סטף קרי שעשה זאת ב-15 מקרים, קליי תומפסון (5) וג'יי אר סמית' (3). "הוא בלתי ייאמן", אמר מאמן הרוקטס מייק ד'אנטוני, "אם זו הייתה הפעם הראשונה שהוא עושה זאת, הייתי נדהם. אבל הוא עושה את זה כבר שנים".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי