דייוויד בלאט הודיע על פרישה מאימון ומונה ליועץ מקצועי בניו יורק ניקס

דייויד בלאט
דייויד בלאט | Gregory Shamus/Getty Images

לאחר כשלוש שנים, המאמן הישראלי חוזר ל-NBA וקיבל את התפקיד היוקרתי בקבוצה ממדיסון סקוור גארדן. "אני מסתכל קדימה לעבר הקריירה החדשה שלי"

קבוצות: ניו יורק ניקס
(גודל טקסט)

דייוויד בלאט, מגדולי מאמני הכדורסל הישראלים בכל הזמנים, הודיע הערב (רביעי) באופן רשמי על פרישתו מאימון. בנוסף, הישראלי בן ה-60 קיבל הערב מינוי יוקרתי, כאשר ניו יורק ניקס מה-NBA הודיעו כי בלאט התמנה ליועץ מקצועי של המועדון, ובכך לאחר שלוש שנים, הוא חוזר לליגה הטובה בעולם.

קבוצתו האחרונה של בלאט הייתה אולימפיאקוס היוונית, ממנה פוטר בתחילת חודש אוקטובר האחרון לאחר , זאת לאחר שחשף גם כי מצבו הרפואי ואורח חייו השתנה לאחר שאובחן כחולה בטרשת נפוצה.

"אני מצפה ברצון רב כבר להתחיל את הקריירה החדשה שלי, כשאני פורש באופן רשמי מאימון ומתחיל פרק חדש בעולם הכדורסל" כתב בלאט בהודעה רשמית של הניקס. "הייתי סקרן לגבי תפקיד בחזית של מועדון בכיר ואני מודה לבעלים על ההזדמנות שניתנה לי" סיכם.

האנשים החזקים בניקס, סטיב מילס וסקוט פרי, אישר נמצאים בקשר טוב עם יועצם החדש סיפרו: "בלאט הוא מוח כדורסל אדיר ואנחנו מצפים מאוד לצרף אותו לארגון שלנו. הוא יהיה תוספת משמעותית לצוות המקצועי".

למעשה, בלאט נפרד מקריירת האימון לאחר 26 עונות ברמה המקצוענית, כאשר בשיאה הוא עמד על הקווים של קליבלנד קאבלירס ובעונתו הראשונה הצעיד את הקבוצה, ביחד לברון ג'יימס, עד לסדרת הגמר.

עוד לפני שהוא עבר לאמריקה, בלאט היה המאמן האחרון שהצעיד את מכבי תל אביב לזכייה ביורוליג, לאחר ניצחונות מרהיבים נגד צסק"א מוסקבה וריאל מדריד בפיינל-פור 2014. בנוסף, הוביל את נבחרת רוסיה למדליית זהב באליפות אירופה ב-2007, ומדליית ארד באולימפיאדת לונדון 2012.


בלאט עם לברון ג'יימס ב-NBA. הישראלי פרש מאימון וחזר לליגה הטובה בעולם (Gregory Shamus/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי