בקרוב ב-NBA? טורניר אמצע-עונה ושינוי שיטת הפלייאוף

גביע לארי אובראיין
גביע האליפות NBA | Ezra Shaw/Getty Images

הליגה הטובה בעולם עשויה לשנות את פניה: ההנהלה הגישה הצעה לחידושים שיוכלו לייצר סדרת גמר מעניינת הרבה יותר ויתנו הזדמנות ליותר קבוצות להעפיל למשחקי ההכרעה, כמו גם תמריץ כספי על זכייה בתחרות מיוחדת

(גודל טקסט)

ה-NBA עשויה לשנות את פניה בעתיד הקרוב. באתר הרשמי של הליגה הטובה בעולם פורסם אתמול (שישי) כי ההנהלה הגישה לקבוצות הצעה לקיצור העונה הסדירה ל-78 משחקים, בנוסף להכנסת טורניר אמצע-עונה ושינוי שיטת הדירוג בפלייאוף החל משלב הגמרים האזוריים. מטרת צמצום כמות המשחקים היא כמובן להפחית מהעומס על השחקנים, אם כי מדובר בהבדל זניח. במקרה שמנהלי המועדונים וארגון השחקנים יקבלו את ההצעה, השינויים צפויים להיכנס לתוקף החל מעונת 2021/22.

במסגרת התכנית, שני הכרטיסים האחרונים לפלייאוף במזרח ובמערב יחולקו בטורניר כניסה מיוחד, בו ישתתפו המדורגות 7-10 בכל אזור, כך שגם לקבוצות במקום התשיעי והעשירי יהיה סיכוי להעפיל למשחקי ההכרעה. להלן שיטת הטורניר: שתי הקבוצות שיסיימו במקום השביעי והשמיני יתמודדו ראש בראש על הכרטיס השביעי לפלייאוף באזור שלהן. זו שתפסיד, תפגוש את המנצחת במשחק המקביל, בין המקום התשיעי לעשירי, לקרב שיכריע מי תקבל את הכרטיס השמיני והאחרון.

השינוי שעשוי להביא לשיפור המשמעותי ביותר נוגע לדירוג החדש בחצאי גמר הפלייאוף: ברגע שיישארו ארבע קבוצות בלבד במירוץ לאליפות, המפגשים ישובצו על פי דירוגן בתום העונה הסדירה וללא קשר לאזור שלהן, כך שסדרת הגמר תוכל להפגיש בין שתי הקבוצות הטובות בליגה ולאו דווקא בין אלופת המזרח לאלופת המערב.

לברון ג'יימס וקוואי לאונרד. יוכלו להיפגש בגמר? (Harry How/Getty Images)
לברון ג'יימס וקוואי לאונרד. יוכלו להיפגש בגמר? (Harry How/Getty Images)

בנוגע לטורניר אמצע העונה, שמתוכנן להתקיים בין סוף נובמבר לאמצע דצמבר ומשחקיו יהיו חלק מהעונה הסדירה, הוא יתנהל בצורה הבאה: כל קבוצה תשחק פעמיים (בית וחוץ) נגד יריבותיה לבית. המנצחת בכל אחד מששת הבתים, יחד עם שתי הסגניות הטובות ביותר, יעפילו לשלב נוקאאוט שייערך במגרש ניטרלי (לאס וגאס עלתה כאופציה לאירוח) וממנו תצא זוכה – אשר שחקניה יתחלקו בפרס על סך 15 מיליון דולר ומאמניה יתחלקו ב-1.5 מיליון נוספים.

על פי ESPN, הליגה מקווה שהתמריץ הכספי ידרבן את השחקנים להתייחס לטורניר בגישה תחרותית יותר מזו שאנחנו רואים בעונה הסדירה בשנים האחרונות. יחד עם זאת, חלק ממנהלי הקבוצות מטילים ספק מסוים בתכנית, לאור ההערכה כי כוכבי הליגה צפויים להעדיף מנוחה בת חמישה ימים אותה יקבלו במקרה של אי העפלה לשלב הנוקאאוט על פני תגמול כספי, שכן השכר הממוצע בליגה עומד על 9 מיליון דולר. במקרה כזה, רמת התחרות, העניין, הרייטינג וההכנסות שהליגה מקווה לייצר דרך אותו טורניר, תפחת משמעותית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי