טורונטו חוגגת היסטוריה: "לאורי ידע לומר מה הוא צריך מאיתנו"

קייל לאורי
קייל לאורי | Vaughn Ridley/Getty Images

הראפטורס רשמו את המהפך הגדול ביותר שלהם כשהפכו פיגור 30 נקודות ל-107:110 על דאלאס, ועוד עשו זאת ללא גאסול וסיאקם: "האחריות היא עליי", טען המאמן המפסיד. התגובות והמספרים

(גודל טקסט)

המהפך הכי גדול בהסיטוריה של טורונטו ראפטורס, המהפך הכי גדול בליגה בעשור האחרון – דבר כמו שראינו אמש (ראשון) ב-107:110 של האלופה על דאלאס מאבריקס באמת רואים פעם בעשור. המאמן ניק נרס כבר שקל לשלוף דגל לבן ולהיכנע במהלך הרבע הרביעי, אבל ראה את שחקניו מוחקים פיגור פשוט מטורף ומסיימים עם ניצחון כביר – וזאת עוד ללא שלושה שחקני מפתח, מארק גאסול, הכוכב פסקל סיאקם ונורמן פאוול.

אמנם המאבריקס הגיעו לקנדה ללא הכוכב לוקה דונצ'יץ', אבל עדיין עלו ליתרון שיא של 30 הפרש וגם ברבע הרביעי הם עוד הוליכו ב-23 נקודות. הקנדים כנראה שאבו השראה מהמשחק נגד פילדלפיה לפני כשבועיים, אז מפיגור של 20 נקודות באמצע הרבע הרביעי הם כמעט השוו וסיימו בהפסד מינימלי: "הייתי אומר שהיסטורית אנחנו קבוצה שתמיד נלחמת", אמר נרס, יש לנו אופי טוב והמחשבה להפסיד כמעט לא עברה לי בראש, הגענו לרבע הרביעי ואמרתי לשחקנים 'אנחנו הולכים לתת את הכל עכשיו".

פיגור 30 הנקודות לזכות דאלאס הגיע ברבע השלישי וזהו כאמור המהפך הגדול בהיסטוריית הראפטורס והאחרונה שהצליחה לשוב מפיגור 30 נקודות ולנצח הייתה סקרמנטו קינגס, שב-21 בדצמבר 2009 (שעון בישראל ב-22, לפני עשור ויום!), עשתה זאת לשיקגו בולס. ב-10 השנים האחרונות רק שלוש קבוצות הצליחו למחוק פיגור של 20 נקודות ברבע האחרון ולנצח.

בהיעדרם של סיאקם, גאסול ופאוול, קייל לאורי לקח את הפיקוד כמעט לבדו וסיים עם 32 נקודות, מתוכן 20 רק ברבע האחרון: "כולנו ידענו שאנחנו צריכים להרים את עצמנו וזה הרבה יותר קל כשיש לך בקבוצה מישהו כמו לאורי", סיפר כריס בוצ'ר, שסיים עם שיא קריירה של 21 נקודות וגם הוא קלע 12 נקודות ב-12 דקות ההכרעה, "קייל הוא שחקן שנמצא בטורונטו שנים (מ-2012) ותמיד יודע לומר לנו מה לעשות או מה הוא צריך מאיתנו. הוא היה יוצא מן הכלל היום. הרבה ביקרו אותו בשנה האחרונה, אבל אנחנו תמיד בוטחים בו ויודעים שהוא כבר יוביל אותנו".

לאורי מצדו מיהר לפרגן לחבריו: "זה היה מאמץ קבוצתי אדיר, אני נותן את הקרדיט למקולם, טרנס דייויס, רונדיי ובוצ'ר", אמר הפוינט גארד שגם מסר 10 אסיסטים והיה רחוק בסך הכל שני ריבאונדים מטריפל דאבל, "הם אלה שניצחו את המשחק ולא אני. ברצינות, מגיע להם את כל הקרדיט".

מן העבר השני, בדאלאס התקשו להבין כיצד קרה הדבר והמאמן ריק קרלייל הצהיר: "האחריות כולה שלי בהפסד. היה שלב שבו איבדנו את האגרסיביות שלנו ומגיע גם כל הקרדיט לטורונטו, אבל אנחנו פשוט לא הגבנו. וזו אשמתי". אגב, דאלאס כבר הובילה בעבר ב-30 נקודות והפסידה, נגד לוס אנג'לס לייקרס ב-2002. פרט לזה,

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי