ברוקלין שברה שיא שלילי מ-1950, דונצ'יץ' חזר: "כמו לרוץ מרתון"

לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ' | Ronald Martinez/Getty Images

הנטס הפסידו בבית 94:82 מביך לניו יורק ניקס, במהלכו קלעו רק שמונה זריקות מהשדה! בדאלאס חזר הכוכב הגדול אחרי כשבועיים וסיפר על תחושותיו: "זה מרגיש טוב, אבל אני עייף"

קבוצות: ברוקלין נטס
(גודל טקסט)

פחות משבועיים חלפו מאז לוקה דונצ'יץ' נפצע בקרסול ודאלאס מאבריקס הפסידה למיאמי, אבל הלילה (בין חמישי לשישי) הוא שב לפרקט והוביל את קבוצתו לניצחון על סן אנטוניו ספרס, 98:102 בדרבי הטקסני. הספרס כבר מחקו פיגור 17 נקודות, אבל הסלובני, שראה את חבריו מפסידים פעמיים בארבעת המשחקים בהם נעדר, השתלט על המשחק והכריע אותו לטובת המאבריקס.

"זה מרגיש טוב (לחזור לפרקט)", אמר דונצ'יץ' לאחר המשחק בו שותף ל-33 דקות ובמהלכו קלע 24 נקודות וגם הוריד 10 כדורים ומסר שמונה אסיסטים, "זה היה כמו לרוץ מרתון. הייתי כל כך עייף, זה שונה מאוד לחזור אחרי ארבעה-חמישה משחקים בחוץ. אבל זה היה נהדר שוב לשחק".

אבל עם כל הכבוד לדונצ'יץ', הסיפור הגדול של הלילה דווקא התרחש בברוקלין, שם ניו יורק ניקס עצרה את רצף ההפסדים לאחר שלושה משחקים עם 82:94. מה שמדהים הוא ששחקני ברוקלין קלעו שמונה זריקות בלבד לשתיים לאורך המשחק – הכי נמוך מאז 1950!. לפני כמעט 70 שנה זה קרה במשחק מפורסם בין לוס אנג'לס לייקרס לדטרויט פיסטונס, שהסתיים בתוצאה 18:19 ובו כל קבוצה קלעה ארבע פעמים בלבד מהשדה.

הנטס זרקו בסך הכל 78 פעמים וסיימו עם 21 קליעות מהשדה, מהן 13 שלשות – שחקני הנטס זרקו 50 פעמים מחוץ לקשת וקלעו רק 13 ניסיונות. הצופים בברוקלין ראו את קבוצתם קולעת ב-26.9 אחוז מהשדה, זהו אחוז הקליעה מהשדה הכי נמוך ב-NBA מאז עונת 2011/12, כשאורלנדו מג'יק קלעה ב-24.6 אחוז בהפסד לבוסטון. העונה רק קבוצה אחת מלבד ברוקלין קלעה בפחות מ-30 אחוז מהשדה וזו הייתה שיקגו שרשמה 29.9 אחוז מהשדה בהפסד לטורונטו לפני כחודשיים.

אגב, הקלע המוביל של הנטס בהפסד לניקס היה ספנסר דווינדל, שקלע שמונה זריקות (5-15 מהשדה, 3 מ-9 מחוץ לקשת) וגם הוסיף 12 קליעות עונשין. מהיציע צפו במשחק שני הכוכבים קיירי אירווינג וקווין דוראנט, שמעניין לחשוב אם גם אחרי משחק כזה הם משוכנעים שעשו בחירה נכונה כשעברו לברוקלין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי