דיוויס לפני קוואי: בארה"ב בחרו את חמישיות העשור ב-NBA

קוואי לאונרד
קוואי לאונרד | Sean M. Haffey/Getty Images

חלק מהמומחים בתקשורת האמריקאית העדיפו את סנטר הלייקרס על פני ה-MVP המכהן של סדרת הגמר. קרי, לברון והארדן נבחרו פה אחד אצל כולם והיה גם מי שהפתיע עם מארק גאסול. היכנסו והצביעו לחמישייה שלכם

(גודל טקסט)

אין ספק שהעשור האחרון ב-NBA ייזכר כזה שבו השליטה בליגה עברה מהקבוצות לשחקנים. כישרונות על וכדורסלנים היסטוריים חלקו את הפרקט בשנות ה-10 של המאה ה-21. סטף קרי שינה את המשחק, לברון ג'יימס מיצב את עצמו כגדול השחקנים בדור הנוכחי ותוך כדי נפרדנו מאגדות שהיו הפנים של הליגה הטובה בעולם בעשור הקודם, כמו קובי בראיינט וטים דאנקן בעיקר.

רגע לפני ש-2019 נסגרת, בארצות הברית ניצלו את ההזדמנות על מנת להוקיר את הכוכבים הגדולים ביותר וניסו לבחור את חמישיית העשור, משימה לא פשוטה בכלל. חלק מהאתרים בחרו על פי הישגים ותארים אישיים, אחרים העדיפו הצלחה ברמה הקבוצתית והיה גם מי שהחליט בעיקר לפי כישרון.

חמישיית העשור של ESPN כוללת את:

סטף קרי (נתונים בעשור האחרון): פעמיים MVP של העונה הסדירה, 6 הופעות במשחק האול-סטאר, זכייה אחת במלכות הסלים של הליגה, 3 בחירות לחמישיית העונה ו-3 אליפויות.

ג'יימס הארדן: MVP של העונה הסדירה ב-2018, פעמיים מלך הסלים של הליגה, 5 בחירות לחמישיית העונה, השחקן השישי של העונה ב-2012, 7 הופעות במשחק האול-סטאר.

לברון ג'יימס: שלוש פעמים MVP של העונה הסדירה, 10 הופעות באול-סטאר (נבחר פעם אחת לשחקן המצטיין), 9 בחירות לחמישיית העונה, 3 אליפויות, 3 זכיות בתואר ה-MVP של סדרת הגמר.

לברון ג'יימס. לגביו אין לאף אחד ספק (Andy Lyons/Getty Images)
לברון ג'יימס. לגביו אין לאף אחד ספק (Andy Lyons/Getty Images)

קווין דוראנט: MVP של העונה הסדירה ב-2014, 2 אליפויות, 2 זכיות בתואר ה-MVP של סדרת הגמר, 6 בחירות לחמישיית העונה, 4 פעמים מלך הסלים של הליגה, 10 הופעות במשחק האולסטאר.

אנתוני דיוויס: 3 בחירות לחמישיית העונה, 3 בחירות לחמישיית ההגנה של העונה, 6 הופעות במשחק האול-סטאר.

אתם בוודאי שואלים מה עם קוואי לאונרד, אז ב"בליצ'ר ריפורט", שם בחרו גם חמישייה שנייה, מי שהוביל את טורונטו ראפטורס לאליפות בעונה הקודמת נכלל במקומו של אנתוני דיוויס, שירד לחמישייה השנייה יחד עם כריס פול, ראסל ווסטברוק, פול ג'ורג' ובלייק גריפין.

הנה הנתונים של קוואי בעשור האחרון: 2 אליפויות, 2 זכיות בתואר ה-MVP של סדרת הגמר, 2 בחירות לחמישיית העונה, 2 זכיות בתואר שחקן ההגנה של העונה, 3 הופעות במשחק האול-סטאר.

אנתוני דיוויס. ראוי להיכלל בחמישיית העשור? (Chris Graythen/Getty Images)
אנתוני דיוויס. ראוי להיכלל בחמישיית העשור? (Chris Graythen/Getty Images)

ב"קלאץ' פוינטס" הלכו עם קרי, הארדן, לאונרד ולברון, אך ההפתעה הגיעה בעמדת הסנטר – שם בחרו לא פחות ולא יותר מאשר את מארק גאסול. הסנטר שהגיע לטורונטו בעונה האחרונה ולפני כן העביר את כל קריירת ה-NBA שלו בממפיס גריזליס, נבחר לשחקן ההגנה של העונה ב-2013, נכלל בחמישיית העונה ב-2015, זכה כמובן באליפות עם טורונטו בעונה האחרונה והופיע 3 פעמים באול-סטאר בעשור האחרון. ב"יאהו!" בחרו חמישייה זהה לזו של ESPN, כאשר לחמישייה השנייה נכנסו CP3, ווסטברוק, קוואי, יאניס אנטטוקומפו ודווייט האוורד.

אז אחרי שראיתם זוויות שונות והרכבים שונים, את מי אתם בוחרים לחמשת השחקנים הטובים ביותר ב-NBA בעשר השנים האחרונות?

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי