"לא רואים דבר כזה בכל יום": זאיון הצית את דמיון הפליקנס בבכורה

זאיון וויליאמסון
זאיון וויליאמסון | Chris Graythen/Getty Images

ניו אורלינס הפסידה לסן אנטוניו, אבל הרוקי חשמל את האולם ברבע הרביעי וקבע נתונים חריגים. מאמנו: "זו הייתה רק טעימה, יש שם המון פוטנציאל". וויליאמסון: "היה נחמד לחוות את ההתרגשות באולם"

(גודל טקסט)

למשך שלושה רבעים, הופעת הבכורה של זאיון וויליאמסון לא הייתה מרגשת במיוחד. חמש נקודות שקטות קלע הרוקי של ניו אורלינס ב-11 הדקות הראשונות שלו ב-NBA הלילה (בין רביעי לחמישי) נגד סן אנטוניו, אבל ברבע הרביעי הוא שחרר את החיה שבפנים עם רצף של 17 נקודות בטווח של קצת יותר משלוש דקות וחשמל את אוהדי הפליקנס חסרי המנוחה. הספרס ניצחו 117:121, אבל הקהל של המארחת קיבלו את המופע המרתק שהם שילמו עבורו.

"מה שראיתם שם הייתה טעימה של מה שהוא יוכל לעשות ברגע שהוא ישתלב", הבטיח המאמן הפליקנס אלווין ג'נטרי לאחר המשחק, "יש שם המון פוטנציאל. היה טוב לראות אותו עושה את זה. אני חושב שיש תקרה מאוד מאוד גבוהה שהוא יכול להגיע אליה".

22 נקודות, 7 ריבאונדים, 8/11 מהשדה, 3 אסיסטים, אלו המספרים היבשים אותם העמיד זאיון במשחקו הראשון בליגה הטובה בעולם, ב-18 דקות בלבד שהוא קיבל בגלל שהוא רק התאושש מפציעה. רגע השיא הגיע באותה ריצה מטריפה ברבע האחרון, במהלכה קלע ארבע שלשות רצופות ללא החטאה. רק כדי להבין עד כמה זה חריג גם במונחים שלו, חשוב לציין שבמשך עונה שלמה במכללת דיוק הוא מעולם לא סיים משחק עם יותר משלוש שלשות.

17 הנקודות שקלע בדקות הסיום של הערב הן הכמות בגבוהה ביותר ברבע אחד של שחקן בהופעת בכורה ב-20 השנים האחרונות. נתון ה-4/4 מעבר לקשת הוא הטוב ביותר אי פעם עבור שחקן במשחקו הראשון וכמות הנקודות שאיתה סיים את ההתמודדות היא הגבוהה ביותר בשנקלעה בפחות מ-20 דקות משחק בהופעת בכורה.

חברו לקבוצה, ג'רו הוליידי, החמיא לו לאחר המשחק: "אני חושב שהוא היה טוב נגד קבוצה טובה מאוד, הוא היה שקול, תרם אנרגיות ומה שהוא עשה בדקות הסיום זה משהו שלא רואים ממישהו כל כך צעיר בדרך כלל. העובדה שהוא עשה את זה במשחקו הראשון אחרי היעדרות בת שלושה חודשים מראה עד כמה הוא ברמת עלית. התלהבתי מרצף השלשות. אחרי הראשונה אמרתי 'אוקיי', אבל בשלישית כבר חשבתי לעצמי 'וואו! מישהו פה התאמן'".

וויליאמסון עצמו סיכם את הבכורה בביישנות האופיינית לבחור בן 19: "היה טוב לחזור לשחק, אבל לא השגנו את התוצאה שרציתי כך שאני מתקדם למשחק הבא. פיזית הרגשתי בסדר, לאורך תהליך השיקום הכינו אותי לזה. היה נחמד לחוות את ההתרגשות באולם, אבל בראש רק ניסיתי להישאר רגוע", לסיום, הרוקי סיפר על היחס שקיבל על הספסל כשהתקשה לבלוט בשלושת הרבעים הראשונים: "המאמן, ג'רו והשאר באו אליי ואמרו לי 'אל תדאג, שחק את המשחק שלך ואל תפחד מטעויות'".

זאיון וויליאמסון. טעימה מהפוטנציאל העצום (Chris Graythen/Getty Images)
זאיון וויליאמסון. טעימה מהפוטנציאל העצום (Chris Graythen/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי