לברון עקף את קובי: "הוא עזר לי עוד לפני שהוא הכיר אותי"

לברון ג'יימס , קובי בראיינט
לברון ג'יימס , קובי בראיינט | Jason Miller/Getty Images

המלך החדש של הלייקרס עשה היסטוריה הלילה כשעלה למקום השלישי ברשימת הקלעים של כל הזמנים: "בכל פעם שמזכירים אותי באותה נשימה עם הגדולים ביותר זה משמעותי עבורי"

(גודל טקסט)

ב-2003, לברון ג'יימס הלך בדרכו של קובי בראיינט כשיצא ל-NBA ישירות מהתיכון. הלילה, אותו ילד מאקרון אוהיו עקף את בראיינט בדרך למקום השלישי ברשימת הקלעים הגדולים של כל הזמנים.

קינג ג'יימס נכנס למשחק הלילה (בין שבת לראשון) נגד פילדלפיה, אותו הלייקרס הפסידו 108:91, כשהוא זקוק ל-18 נקודות לעבור את 33,643 הנקודות של בראיינט. זה היה קשה, אבל לברון הגיע להישג ברבע השלישי עם ליי-אפ אופייני, וזכה לתשואות מהקהל בפילי, עיר לידתו של בראיינט, בפסק זמן שאחרי המהלך.

"זה פשוט יותר מדי. קשה לעכל את זה, זה אפילו טיפה לא הגיוני. אני עומד בפילדלפיה, העיר של קובי, בחולצה של הלייקרס. החולצה שלו. זה סוריאליסטי. זה פשוט לא הגיוני. אבל היקום לפעמים מסדר את החיים שלך, ואני מניח שאם אתה חי נכון, ואתה משקיע את כל מה שיש בך, דברים מסתדרים באופן טבעי". 

"זה לא אמור להישמע הגיוני, אבל זה פשוט קורה. אני פשוט שמח להיות בדיון עם קובי בראיינט, אחד משחקני הכדורסל הגדולים בכל הזמנים, אחד משחקני הלייקרס הגדולים בכל הזמנים. תלו לכבודו שתי גופיות על תקרת הסטייפלס סנטר. זה פשוט מטורף".

לברון קלע 29 נקודות, אליהם הוסיף 8 אסיסטים ו-7 ריבאונדים, אך רשם 8 איבודים ולא הצליח לעצור ערב מפלצתי של טוביאס האריס ובן סימונס, שקלעו ביחד 57 נקודות והוסיפו 18 ריבאונדים. לפני המשחק, הוא רשם על הנעליים שלו 'MAMBA 4 LIFE' ו-'KB 8/24' בזהב, כאות כבוד לאגדת הלייקרס:

"הוא היה מישהו שהסתכלתי עליו כמודל לחיקוי עוד מחטיבת הביניים והתיכון. קיבלתי ממנו המון השראה כשראיתי אותו קופץ מהתיכון היישר ל-NBA. זה היה 'וואו'. לראות ילד בן 17 מגיע ל-NBA ומנסה להשפיע על קבוצה גדולה כמו הלייקרס, השתמשתי בזה כמוטיבציה. הוא עזר לי עוד לפני שהוא הכיר אותי בכלל בגלל הדברים שהוא עשה. להגיע להישג כזה בשלב הזה של הקריירה שלי, לחלוק איתו את אותה חולצה, לשחק במועדון ההיסטורי הזה ולייצג את צבעי הזהב-סגול. זה מצניע מאוד ופשוט מגניב".

"קובי אגדה. זה בטוח. להיות קשור לגדולים ביותר זה משמעותי מאוד בשבילי. כשגדלתי הערצתי את מייקל ג'ורדן, הערצתי את קובי, למדתי הרבה מהדברים שהם עשו על המגרש. שאבתי הרבה מהסיפורים שלהם כילד קטן מאקרון אוהיו. בכל פעם שמזכירים אותי באותה נשימה עם הגדולים ביותר זה משמעותי עבורי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי