רשימת ההרוגים נחשפה, הקלטות בין הטייס לבקר הודלפו: "אתה טס נמוך מדי"

קובי בראיינט
קובי בראיינט | Rob Carr/Getty Images

המסוקים מעל LA קורקעו בעקבות הערפל הכבד: "הערפל היה מספיק בשביל לא לטוס". במשטרת לוס אנג'לס מאשימים: "מזג האוויר לא עמד בסטנדרטיים המינימליים שלנו לטיסה"

(גודל טקסט)

לפי דיווחים ב-ESPN וב-AP המסוק שנשא את קובי בראיינט, בתו בת ה-14 ג'יאנה ושבעה נוסעים נוספים, הגיע לגובה של 2,400 רגל, רגע לפני ההתרסקות הטראגית בדרום קליפורניה אמש (ראשון). המקור האנונימי שסיפק את המידע סיפר כי רגעים ספורים לפני התאונה הקשה, הטייס פנה למפקדי התנועה האווירית כדי להודיע שהחל לטפס אל מעל שכבת העננים שהפריעה לשדה הראייה שלו.

המסוק התרסק בקלבסאס, כ-30 מיילים צפונית מערבית למרכז העיר לוס אנג'לס, אחרי שהמריא משדה התעופה ג'ון ויין באורנג' קאונטי, בשעה 9:06 בבוקר (שעון LA). בשעה 9:47, מוקד החירום קיבל את השיחה הראשונה שדיווחה על ההתרסקות הטראגית.

 

 

על פי קטע האודיו שנבדק על ידי ESPN ניתן להיווכח שמספר דקות לפני ההתרסקות פקיד בקרה האווירית אמר לטייס שהוא 'טס נמוך מדי', ולכן לא היה ניתן לאתר אותו בעזרת המכ"ם באזור ההררי. מהקלטות נוספות שפורסמו עולה כי הטייס קיבל תדריך בעקבות מזג האוויר הקשה.

על פי מנתוני flightradar 24 המסוק טס במהירות של 184 קמ"ש ונפל בקצב של מ-45 קמ"ש עד רגע ההתרסקות. המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה שלחה צוות חוקרים לאתר. בדרך כלל הדו"ח הראשונה מתפרסם תוך עשרה ימים ומספק סיכום של החקירה, אמנם פסק דין במקרים כה רגישים ומתוקשרים עלול להתפרסם במועד מאוחר יותר.

במחקר עצנו יבדקו את ההיסטוריה של הטייס, היסטוריית התחזוקה של המטוס ואת הרשומות של בעליו ומפעילו, כך נאמר על ידי ג'ניפר הומנדי חבר הנהלה בחברת NTSB.


 

 

מאגר רישום מטוסים של מנהל התעופה הפדרלי מראה כי המסוק היה מדגם 'סיקורסקי' S-76B משנת 1991, בבעלות חברה בשם island express holding corp. "ה-S76 הוא מסוק די יקר ומתוחכם, ללא ספק מסוק איכותי". אמר ג'סטין גרין, פרקליט תעופה בניו יורק שהטיס מסוקים בחיל הנחתים.

קולין סטורם, ששהה בסלון ביתו בקלאבסס בזמן התרסקות המטוס סיפר: "היה המון ערפל, כך שלא יכולנו לראות כלום בבירור, אבל אז שמענו את הבום וראינו את העשן עולה מהגבעה".

דובר משטרת לוס אנג'לס, ג'וש רובינשטיין, אמר כי האגף לתמיכה אווירית של המחלקה יקרקע את המסוקים מעל LA, בגלל תנאיי תעופה מעורפלים והטיסות יחודשו רק בשעות הצהריים בלוס אנג'לס: "מזג האוויר לא עמד בסטנדרטיים המינימליים שלנו לטיסה. הערפל היה מספיק בשביל לא לטוס". ב-CBS NEWS חשפו את רשימת ההרוגים – ביניהם מאמן המכללות ג'ון אלטובלי, שנהרג יחד עם בתו ואשתו. 

 
זוכרים את קובי בראיינט:
– אבל מסביב לעולם: קובי בראיינט וביתו בת ה-14, ג'יאנה נהרגו בהתרסקות מסוק.
– ממבה לנצח: 24 תמונות אייקוניות של קובי בראיינט
– צפו: לברון פרץ בבכי כששמע על מותו של קובי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי