דונצ'יץ' ודאלאס חזרו לנצח, 50 נק' לגורדון בניצחון הרוקטס

אריק גורדון
אריק גורדון | Tim Warner/Getty Images

שישה משחקים נערכו לפנות בוקר ב-NBA ובאף מגרש לא שכחו לחלוק כבוד ענק לקובי בראיינט ז"ל. הסלובני סיפק דאבל-דאבל נאה בדרך ל-97:107 על הת'אנדר. האמריקאי היה גדול על הג'אז. ההיט שמרו על מאזן הבית הנפלא

(גודל טקסט)

בעולם הכדורסל עדיין מנסים לעכל את מותו הטראגי של האגדה קובי בראיינט ז"ל, והדרבי בין לוס אנג'לס לייקרס לקליפרס שהיה אמור להיערך הלילה (בין שלישי לרביעי) נדחה, אך ליגת הכדורסל הטובה בעולם מנסה להמשיך כרגיל, עם מחוות נפלאות ומרגשות לכוכב העבר. שישה משחקים התקיימו הלילה (בין שני לשלישי). "לא יהיה עוד קובי בראיינט", אמר זאק לאבין שהוביל את שיקאגו בולס לניצחון דרמטי על סאן אנטוניו ספרס. מיאמי היט השיגה עוד ניצחון ביתי ללא שום קושי. הקינגס נהנו מערב מוצלח של באדי הילד עם 42 נק' בדרך לניצחון על מינסוטה ואריק גורדון קלע 50 נק' בניצחון הרוקטס. לוקה דונצ'יץ' וחבריו חזרו לנצח.

 
אוקלהומה סיטי ת'אנדר – דאלאס מאבריקס 107:97
לוקה דונצ'יץ' סיים את המשחק הקודם בטעם מר אחרי יכולת חלשה ברבע האחרון וכעת הוא תיקן. הסלובני תרם דאבל-דאבל נאה עם 29 נק' ו-11 ריב' (וגם 5 אס') ב-33 דק' על הפרקט והוביל את קבוצתו לניצחון בערב בו בלטה בעיקר ברבע שני דומיננטי. דניס שרדר בלט בשורות הת'אנדר עם 21 נק', 7 ריב' ו-6 אס', כאשר לשיי גילג'ס-אלכסנדר היה דאבל-דאבל משלו – 16 נק' ו-11 ריב', אך גם זה לא עזר לאוקלהומה שנעצרה אחרי חמישה ניצחונות רצופים.
 
 
דטרויט פיסטונס – קליבלנד קבליארס 115:100
האוהדים שמרו על שתיקה במשך 24 שניות לזכרו של קובי, שתי הקבוצות ויתרו על סל ב-24 השניות הראשונות ואז המשחק התחיל באמת. קווין לאב קלע את כל 20 הנק' שלו במחצית הראשונה והוביל את הקבליארס לניצחון ראשון, סוף, סוף, אחרי שבעה הפסדים רצופים. קולין סקסטון קלע 23 נק' וטריסטן תומפסון רשם דאבל-דאבל עם 17 נק' ו-11 ריב'. לאחר רבע ראשון צמוד שהסתיים ביתרון נקודה לאורחת – הפיסטונס התקשו לתת פייט. למחצית הם ירדו בפיגור 8 נק' והסתבכו גם ברבע השלישי ממנו לא הצליחו לחזור.
 
 

מיאמי היט – אורלנדו מג'יק 92:113
כשמדובר במשחק בית, ההיט כמעט תמיד מנצחים (מאזן 2:21), וכך גם היה הערב. להוציא את הרבע השני, המג'יק לא באמת הצליחו להקשות. באם אדבאיו רשם ערב למזכרת עם טריפל-דאבל עצום (שלישי שלו העונה) – 20 נק', 10 ריב' ו-10 אס'. ארבעת הקלעים הבכירים במשחק היו של מיאמי. לדאנקן רובינסון היו 21 נק'. ההיט ירדו לרבע הראשון ביתרון דו ספרתי 21:31, המארחת צמצמה מעט את ההפרש אך לאחר מכן ההיט שוב לחצו על הגז. אדבאיו אמר: "זה היה לילה קשה מנטאלית. מעולם לא יצא לי לפגוש אותו, אבל הרוח שלו הייתה כאן איתנו, בוודאי".
 
 
מינסוטה טימברוולס – סקרמנטו קינגס 133:129
גם במשחק הזה ידעו לחלוק כבוד לקובי. המארחת הציגה סרטון וידאו מרגש והייתה גם דקת דומיה כמובן. הקינגס לבשו את גופיה מספר 24. ורוברט קובינגטון (24 נק') לקח את גופייה מספר 8 בזמן המצגת. במשחק עצמו, באדי הילד רשם ערב ענק עם 42 נק', שיא קריירה, כאשר הקינגס חזרו מפיגור 27. אנדרו וויגינס נותר מתוסכל בשורות הטימברוולס שהפסידו בפעם העשירית ברציפות, כאשר 36 נק', 9 ריב' ו-8 אס' שלו לא הספיקו. היו לו אחוזים מעולים לשלוש – 7 מ-11.

דיארון פוקס, שתרם 22 נק', החמיץ בכוונה את זריקת העונשין האחרונה, עט על הריבאונד וקבע שוויון דרמטי כשנותרו 3.6 שניות לסיום. הוא קלע 17 מהנק' שלו במחצית השנייה ובהארכה. גם העובדה שמדובר בפעם הראשונה מזה חודש וחצי בה שלושה מטימברוולס קולעים מעל 20 נק' – לא עזרה לה כדי לנצח. יתרון 50:68 וערב שלשות אדיר – 10 מ-15 הניסיונות הראשונים – לא הספיק.

שיקאגו בולס – סאן אנטוניו ספרס 109:110
הבולס הקרינו סרטון מרגש לקובי והיו גם 24 שניות של שתיקה. במשחק עצמו, המארחת ניצחה 109:110 בתום הארכה. האוהדים השתמשו גם בגיר בכדי לכתוב הודעות שזכרו את בראיינט על המדרכה מחוץ למרכז יונייטד. "לעולם לא יהיה קובי בראיינט אחר", אמר זאק לאבין. אמנם הוא סיים רק שלישי מבחינת הסקור במשחק אך 14 מהן היו ברבע האחרון כולל שתי קליעות עונשין 2.1 שניות לסיום. דמאר דרוזן קבע שוויון 108:108 כשנותרו 8.6 לסיום אך לאבין צחק אחרון. דרוזן (36 נק' ו–10 ריב') עצמו החמיץ הזדמנות לנצח 0.2 שניות לסיום. הבולס הציגו לא פחות משבעה שחקנים עם דאבל-דאבל בניצחון השלישי שלהם בארבעה משחקים. 

 

יוטה ג'אז – יוסטון רוקטס 122:113
אריק גורדון קלע 50 נק' והוסיף 6 ריב' ו-3 אס' בניצחון הרוקטס, לעומת השנייה במערב שנעצרה לאחר ארבעה ניצחונות רצופים. הרוקטס פתחו נחושים והובילו 20:28 בתום הרבע הראשון והיתרון גדל  במעט עד להפסקה (46:59). דונובן מיטשל קלע 36 ב-36 דק' וגם בוגדן בוגדנוביץ' שמר על הסטט' הרגילה שלו עם 30 נק' אך גם ערב ענק שלהם לא עזר לגאז'.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי