"הוא זה שאתה רוצה את הכדור אצלו": יוטה נדהמת משחקן הקלאץ' שלה

שחקני יוטה ג'אז
שחקני יוטה ג'אז | Christian Petersen/Getty Images

בויאן בוגדנוביץ' היה על 1 מ-6 נגד יוסטון, אבל קבר את שלשת הניצחון כמו גדול והפך ליחיד ב-NBA שהכריע פעמיים על הבאזר העונה: "זה גדול שהם סומכים עליי שאקלע אחרי משחק כזה". וגם: המספרים מערב השיא של יאנג

(גודל טקסט)

בויאן בוגדנוביץ' היה מופתע כאשר מאמן יוטה ג'אז, קווין סניידר, החזיר אותו למגרש לקראת ההתקפה האחרונה והגורלית של המשחק נגד יוסטון רוקטס הלילה (בין ראשון לשני), אחרי ערב בו הקרואטי פגע רק בזריקה אחת מתוך שש שלקח. מה שפחות הפתיע את הצלף, הוא שסניידר תכנן את המהלך המכריע עבורו.

"זה גדול שהם סומכים עליי שאקלע את הזריקה האחרונה אחרי שהיה לי משחק כזה", אמר בוגדנוביץ'. "הייתי כבוי מתחילת המשחק, אבל כשיש לך צוות אימון שמשרטט את המהלך האחרון בשבילך, כדאי שתעלה עם ביטחון". אותה זריקה לשלוש צללה פנימה והעניקה לג'אז ניצחון דרמטי, 113:114 על הקבוצה שהדיחה אותה בסיבוב הראשון של הפלייאוף בכל אחת משתי העונות האחרונות.

בוגדנוביץ' הוא השחקן היחיד ב-NBA שקלע שני סלי ניצחון על הבאזר בעונה הנוכחית. הפעם הקודמת הייתה ב-8 בנובמבר, אז הכריע עם שלשה מהפינה נגד מילווקי באקס, אך הלילה הוא קבר זריקה קשה הרבה יותר. על פי נתוני "Second Spectrum", לכדור שהשליך הקרואטי מעל ג'יימס הארדן ופי.ג'יי טאקר היה סיכוי של 12.6% בלבד לעבור דרך הטבעת. "ברגע שהוא זרק, ידעתי שזה ייכנס", אמר טאקר, שקלע בעצמו שלשה שהייתה אמורה להכריע לטובת הרוקטס, 1.6 שניות לסיום.

הארדן וטאקר קפצו לשמירה כפולה על בוגדנוביץ' ברגע שהוא קיבל את הכדור, אבל כפי שדונובן מיטשל אמר, לפעמים התקפה מצוינת מנצחת הגנה מצוינת: "הוא יכול לרשום 0 מ-30, אבל כשזה מגיע לסיטואציה כזו, הוא השחקן שאתה רוצה שיקבל את הכדור".

מיד לאחר שניצח את המשחק, שחקני יוטה קפצו על חברם לקבוצה והיו משועשעים מצרור הצעקות ששחרר הצלף בשפת האם שלו, קרואטית: "אין דרך לתרגם את זה", הסביר בוגדנוביץ', קיללתי בשפה שלי. אי אפשר לתרגם את זה לאנגלית".

היחיד עם שני סלי ניצחון על הבאזר העונה. בוגדנוביץ' (Christian Petersen/Getty Images)
היחיד עם שני סלי ניצחון על הבאזר העונה. בוגדנוביץ' (Christian Petersen/Getty Images)

עם כל הכבוד לכוכב הג'אז, לאטלנטה יש קלע הרבה יותר קטלני, שהתפוצץ הלילה פעם נוספת. טריי יאנג סיים עם לא פחות מ-48 נקודות, כולל שש שלשות, ו-13 אסיסטים בניצחון ההוקס על ניו יורק ניקס בתום שתי הארכות. יאנג עקף מייקל ג'ורדן כשהשלים משחק שלישי עם לפחות 45 נקודות ו-10 אסיסטים בשתי העונות הראשונות שלו בליגה, כאשר MJ עשה זאת פעמיים ומי שמחזיק בשיא הוא נייט ארצ'יבלד, שרשם חמישה משחקים כאלה.

יאנג הגיע גם ל-13 משחקים בהם הוא קולע מעל ל-35 ומוסר כמות דו ספרתית של אסיסטים. לשם ההשוואה, סטף קרי, כריס פול ומג'יק ג'ונסון עשו זאת בפחות מקרים ממנו. מועדון יוקרתי נוסף שיאנג הצטרף אליו הוא מעגל השחקנים שקלעו 40+ ביותר מ-10 משחקים לפני שהגיעו לגיל 22, כשהיחידים שעשו זאת מלבדו הם לברון ג'יימס וקווין דוראנט.

"חייבים להעריץ את היכולת שלו לעשות אותנו טובים יותר עם המסירות שלו", אמר מאמנו לויד פירס, "כשטריי מיושר לסל, אי אפשר לעצור אותו. הוא היה קלע מצוין מקו העונשין וביום כזה, הוא עושה את כל ההבדל".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי