ערב למזכרת: לברון ניצח את יאניס 155:157, קוואי לאונרד ה-MVP

לברון ג'יימס
לברון ג'יימס | Jonathan Daniel/Getty Images

אולסטאר 2020 עמד בציפיות ובגדול. בתום שלוש שעות וחצי קינג ג'יימס ניצח שנה שלישית ברציפות. דאבל-דאבל לאנטטוקומפו. שחקן הקליפרס זכה בתואר על שמו של קובי בראיינט ז"ל

(גודל טקסט)

חובבי ה-NBA יכלו לשבת הלילה (בין ראשון לשני) ולחכך ידיים בהנאה. גמר האולסטאר בין קבוצתו של לברון ג'יימס לבין הקבוצה של יאניס אנטטוקומפו עמד בציפיות ובגדול. בסיום משחק גדול – שלוש שעות וחצי, ניצחה הקבוצה של לברון, זו הפעם השלישית ברציפות מאז המעבר לפורמט קפטנים 155:157. דווקא קליעת עונשין מדויקת של אנתוני דיוויס הייתה הסל האחרון והחגיגה הסתיימה. 215 מדינות שידרו את המשחק ב-47 שפות בסה"כ.

"ממבה בשעה שלוש", כך קראו לקבוצה של לברון רגע לפני שהחלה את החימום שלה. את קבוצתו של לברון הדריך פרנק ווגל, המאמן של הלייקרס בעוד את הקבוצה של יאניס אימן ניק נרס, המאמן של טורונטו. תשכחו מקצב איטי יותר של משחקי ראווה ומכוכבים ששומרים על הרגליים. זה היה הדבר האמיתי.

קוואי לאונרד שקלע 30 נקודות נבחר ל-MVP וזה אירוע מיוחד – ה-MVP הראשון בפרס על שמו של קובי בראיינט ז"ל, שכמה היינו רוצים לראות אותו בקהל במשחק כזה. לאונרד שבר את שיא השלשות למחצית במשחק אולסטאר (7 שלשות) ורשם את כמות השלשות השנייה הכי גבוהה בהיסטוריה למשחק אולסטאר (8). הקבוצה של לברון לבשה את גופייה מספר 2 לזכרה של ג'יג'י ביתו של בראיינט, הקבוצה של יאניס את גופייה מספר 24 לזכרו של קובי. קבוצתו של לברון תרמה 400,00 דולר לקרן צדקה של תלמידי שיקאגו. הקבוצה המפסידה תרמה רבע מהסכום.


קוואי לאונרד. זכה בפרס על שם קובי בראיינט (Jonathan Daniel/Getty Images)


ג'ואל אמביד ואנתוני דיוויס (Jonathan Daniel/Getty Image)


לברון ג'יימס. בערב הזה כולם חייכו (Stacy Revere/Getty Images)


הקפטנים (Stacy Revere/Getty Images)

 
ברבע הראשון עם הסקור הגבוה ביותר ניצחה הקבוצה של לברון 41:53. הרבע השני היה אחרי לגמרי בו ניצחה הקבוצה של יאניס ובפער גדול 30:51. כשנותרה קצת יותר מדקה לסיום הרבע השני הובילה הקבוצה של יאניס לראשונה מאז דקות הפתיחה. הרבע השלישי הסתיים בשוויון 41:41.  טריי יאנג אמנם תרם 10 נקודות בלבד אך היה אחראי כנראה לרגע היפה במשחק עם שלשה אדירה רגע לפני סוף הרבע השני – לא פחות מחצי מגרש.

זה היה ערב בסימן קובי כמובן. מגי'ק ג'ונסון נשא נאום מרגש לפני שהמשחק יצא לדרך והוביל אפילו לשירה ביציעים. גם קומון הראפר והזמרת ג'ניפר הדסון הקדישו מחוות במהלך המחצית במופע מיוחד. קבוצתו של יאניס הגיעה ל-133 בתום הרבע השלישי והוחלט כי תוצאת המשחק תקבע כמובן לפי מספר הנקודות הסופי ברבע השלישי+ 24 נקודות, מספר הגופייה האחרונה של קובי בראיינט.

הקבוצות יצאו לרבע האחרון עם מטרה אחת – להגיע ל-157 נקודות. הדרמה הייתה בשיאה עם שוויון 152:152. כמה סמלי שאחרי יתרון דחוק 153:154, לברון סיפק דאנק ענק וקירב את קבוצתו פסע מהניצחון. ג'ואל אמביד צימק להפרש של נקודה בלבד בשתי זריקות עונשין מוצלחות וקבע 155:156, ואז הגיע דיוויס, שאת הזריקה הראשונה החמיץ כנראה מהתרגשות אבל לאחר מכן דייק.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי