קפץ שלושה מקומות: אבדיה שישי בדירוג "ספורטס אילוסטרייטד"

דני אבדיה
| דני מרון

כלי התקשורת האמריקאי פרסם תחזית חדשה לדראפט 2020 והחמיא לפורוורד מכבי תל אביב על החוזקות שלו, אך הדגיש: "נדרשת אופטימיות מסוימת כדי להגדירו כמניה בטוחה"

(גודל טקסט)

תחילתו של טורניר המכללות בארה"ב סיפק לאתר "ספורטס אילוסטרייטד" הזדמנות לדרג פעם נוספת את הכישרונות שצפויים להיבחר בדראפט 2020, אך אחד השמות הבולטים הוא כמובן זה של דני אבדיה, שדווקא לא יופיע בטורניר אך מן הסתם מעניין הרבה יותר את חובבי הכדורסל בישראל. הישראלי בן ה-19 קפץ שלושה מקומות בדירוג של האתר האמריקאי הנחשב, שהציב אותו במקום השישי בתחזית אשר פורסמה בו אמש (שלישי).

"דקות המשחק והתפוקה של אבדיה במכבי תל אביב גדלו, מה שמקל על הקבוצות ללמוד מה הוא מביא איתו", נכתב בתחילת הניתוח של "SI", "החוזקות שלו – הגודל, חוסר האנוכיות, יכולת המסירה, התנועה החכמה ללא כדור וההגנה היציבה הם שילוב מנצח והוא אף עשוי להפוך למוביל כדור בעתיד אם ימשיך להתפתח".

כמובן שגם הצדדים החלשים יותר של פורוורד הצהובים הוזכרו, ביניהם הגנת האחד על האחד החלשה ש"עלולה להפוך אותו לנטל כשהיריבה תשחק עליו". בנוסף, צוין כי אבדיה צריך להתחזק פיזית כדי להתמודד הגנתית עם חלק מהעמדות ושנכון לעכשיו, הקליעה שלו מקו העונשין חלשה.

הקליעה של היהלום הצעיר היא התכונה הבולטת אצלו לפי הניתוח, אם כי האחוזים עדיין לא יוצאי דופן והוא "חסר דינמיות מספקת כדי לכדרר ללא חסימה של חבר לקבוצה". לסיום, ב-"SI" טענו כי אם אבדיה יהפוך את עצמו לקלע יציב מחוץ לקשת שאר ההיבטים במשחק שלו אמורים להתחבר במקביל, אך הדגישו כי "נדרשת אופטימיות מסוימת כדי להגדירו כמניה בטוחה".

אבדיה. עדיין לא מניה בטוחה (אודי ציטיאט, ולנסיה)
אבדיה. עדיין לא מניה בטוחה (אודי ציטיאט, ולנסיה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי