ב-NBA שוקלים: העברת משחקים לערים אחרות בעקבות הקורונה

אדם סילבר
אדם סילבר | Stacy Revere/Getty Images

לפי דיווח ב-ESPN, תרחיש שיובא לדיון בישיבת הדירקטוריון שתיערך היום מדבר על הזזת משחקים למגרש ניטרלי או לאולם הקבוצה שאמורה להיות האורחת, בתנאי שהנגיף לא התפרץ בעיר שלה. הווריירס ישחקו בלי קהל?

(גודל טקסט)

לקראת פגישה מכרעת בנוגע להתמודדות עם וירוס הקורונה, שתיערך היום (רביעי) בין חברי דירקטוריון ה-NBA להנהלת הליגה, כתב ESPN אדריאן ווז'נרובסקי דיווח הבוקר כי אחד התרחישים שיובאו לדיון מדבר, במקרה הצורך, על הזזת משחקים לערים אחרות שהנגיף טרם התפרץ בהן. אם התפשטות הקורונה תאלץ קבוצה לנטוש את העיר שלה לתקופה מסוימת, ישנה אפשרות שהמשחקים שלה יעברו למגרש של היריבה, זאת בתנאי שבעיר שלה לא נרשמה התפרצות של הווירוס, כשגם אופציה של קיום משחקים במקומות ניטרליים עלתה על הפרק.

ב-NBA שוקלים מספר דרכי פעולה, כולל קיום משחקים ללא קהל או השהיית הליגה כפי שקורה בענפי ספורט רבים ברחבי העולם בימים האחרונים, אולם לפי הדיווח, מה שמקשה על קבלת החלטה בנוגע לסוגייה היא העובדה שמספר האנשים שנדבקו בחשש להידבקות בנגיף בארצות הברית עדיין נמוך מאוד ולכן קשה לשער כיצד יתפשט הנגיף במדינה וכמה דרמטית תהיה ההשפעה שלו.

עד כה, אף קבוצה בליגת הכדורסל האמריקאית לא העזה להרים את הכפפה ולהיות הראשונה שמודיעה על סגירת דלתות האולם שלה במשחקים. אנשי הקבוצות, נציגי הליגה ומומחים לבריאות הציבור מנהלים שיחות תכופות בנושא בשבועות האחרונים. גולדן סטייט ווריירס, למשל, עדיין לא קיבלה הנחיה לערוך את משחקיה ללא קהל, אם כי האפשרות כבר עלתה בדיונים בין הקבוצה לרשויות הבריאות בסן פרנסיסקו. הווריירס מדורגים בראש טבלת ההכנסות מכרטיסים בליגה, עם סכום שנע בין 3.6 ל-3.8 מיליון דולר למשחק.

מושל אוהיו המליץ לקבוצות המדינה לשחק בדלתיים סגורות בעתיד הקרוב וקליבלנד קבאלירס, הקבוצה המקומית, נכנסת כעת לרצף של שישה משחקי חוץ ולא תשוב לאולמה עד ה-24 לחודש, מה שמקנה לה מעט זמן להיערך לסיטואציה. אחד מאמצעי הזהירות שהנהלת ה-NBA כבר נקטה בהם, הוא איסור כניסתם של כלי התקשורת לחדרי ההלבשה עד להודעה חדשה.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי