ב-NBA מקווים לחדש את העונה ביוני, אם צריך ללא קהל

יאניס אנטטוקומפו, לברון ג'יימס
יאניס אנטטוקומפו, לברון ג'יימס | Harry How/Getty Images

בליגת הכדורסל הטובה בעולם מעריכים שאין אפשרות לחזור לפרקט בחודשים הקרובים, הקבוצות הונחו לשריין תאריכים ולהיערך לאפשרות של משחקים בדלתיים סגורות. כל האימונים בוטלו, השחקנים קיבלו אישור לעזוב את הערים

(גודל טקסט)

בעוד במדינות רבות בעולם מתחילים לדון באפשרות של ביטול הליגה, גם אצלנו מסתמן שעוד הערב (שני) תודיע מנהלת הליגה על ביטול עונת 2019/20 בכדורסל, ב-NBA מנסים להסתכל על התמונה המלאה ועל פי הידיעות הלילה (בין ראשון לשני) החלו בהכנת תכנית לפיה יחזרו הקבוצות לפרקט ויחדשו את הליגה החל מחודש יוני.

בארצות הברית החלו ביממה האחרונה במדיניות של סגר ובדומה לישראל החלו בסגירת מקומות התרבות והפנאי (בתי קפה, מסעדות, בתי קולנוע, תאטראות ועוד). יתרה מכך, המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית קוראים לאיסור התקהלות של מעל 50 אנשים למשך שמונת השבועות הבאים. לכן, ההיערכות היא שהליגה תוכל להתחדש בתקווה ביוני.

כזכור, ב-NBA עוד ניסו לשחק כרגיל, אבל תוך דקות ספורות ויתרו על הרעיון לשחק ללא אוהדים ופשוט הודיעו על השהיית הליגה עד הודעה החדשה, לאחר שרודי גובר מיוטה ג'אז חלה ולאחר מכן גם חברו לקבוצה, דונובן מיטשל. אתמול גם כריסטיאן ווד מדטרויט, מי ששמר על גובר במהלך המשחק בין הקבוצות, נמצא חיובי בבדיקה. הרעיון הוא לשוב לשחק ביוני, אם התנאים יאפשרו זאת, גם ללא קהל אם יהיה בכך צורך ולקבוצות כבר הועברה הודעה בכל הנוגע לפינוי לוח הזמנים בחודשים אלו ובשריון אולם לאירוח המשחקים – כשהכוונה היא לשחק עד חודש אוגוסט. הקבוצות גם בוחנות אפשרות לארח באולמות קטנים יותר אם אכן המצב יוביל לכך שיהיה עליהם לשחק בדלתיים סגורות.

בנוסף דווח הלילה כי כל השחקנים קיבלו מקבוצותיהם אישור לעזוב את העיר כדי להיות עם המשפחות, במקביל להכרזה על ביטול כל האימונים. מדובר כמובן בשחקנים שלא חלה עליהם חובת בידוד והדבר נוגע לשחקנים המקומיים בלבד, מכיוון שבשל התפשטות הנגיף באירופה ובאסיה לא יתאפשר לשחקנים לשוב ליבשות אלה בשלב זה. האיסור על עריכת אימונים קבוצתיים תוביל לכך שכל שחקן יקבל תכנית אימונים אישית וכן ייערכו אימונים אישיים, כשבין הדרישות היא שעל כל סל יעבוד שחקן אחד ושגם בחדר הכושר ישהה שחקן אחד ולא מעבר. ההמלצה שיצאה מהליגה היא שכל שלחקן שמגיע למתחם האימונים של המועדון, תיערך בדיקה כדי לשלול אפשרות שיש לו חום – התסמין הבולט של נגיף הקורונה לצד שיעול.

בתוך כך, ליגה שצפויה להתבטל רשמית היא ה-"G League", ליגת הפיתוח. 28 הקבוצות היו אמורות לסיים את העונה החודש ולהתחיל את שלב הפלייאוף באפריל, אבל השחקנים כבר קיבלו הודעה על כך ששכרם ישולם במלואו. עם זאת, ההפסדים הגדולים שצפויים לבעלי NBA, שעוד ממתינים להערכת מצב בנושא הכלכלי, מסתמן שיובילו לפחות לביטול ליגת הפיתוח.


קוואי לאונרד גובר על רודי גובר, הראשון ב-NBA שחלה בנגיף (Jayne Kamin-Oncea/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי